Toon posts:

kabelmodem, geen verbinding met signaalversterker ertussen

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bester tweakers,

Mijn internet (chello starter) wil al maanden niet constant online blijven. Op dit forum kwam ik erachter dat een received signal van -12 db behoorlijk beroerd is, en die van mij schommelt tussen de -12 en -13. Het probleem is dat mijn modem weigert verbinding te maken met een signaalversterker ertussen 8)7 Wel geven de modem diagnostics aan dat het signaal dan wel boven de 0 db uitkomt dus ik neem aan dat het moet kunnen.. Heeft een van jullie tips om de boel wel aan de praat te krijgen? Of zal ik toch moeten gaan zeuren bij die verrekte helpdesk om n monteur?

Bij voorbaat dank,

Jasper

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:32:
Bester tweakers,

Mijn internet (chello starter) wil al maanden niet constant online blijven. Op dit forum kwam ik erachter dat een received signal van -12 db behoorlijk beroerd is, en die van mij schommelt tussen de -12 en -13. Het probleem is dat mijn modem weigert verbinding te maken met een signaalversterker ertussen 8)7 Wel geven de modem diagnostics aan dat het signaal dan wel boven de 0 db uitkomt dus ik neem aan dat het moet kunnen.. Heeft een van jullie tips om de boel wel aan de praat te krijgen? Of zal ik toch moeten gaan zeuren bij die verrekte helpdesk om n monteur?

Bij voorbaat dank,

Jasper
Een signaalversterker heeft denk ik niet zo veel zin, als je een slecht signaal (met veel ruis) gaat versterken krijg je misschien wel een harder signaal, maar ook meer ruis... Je versterkt een slecht signaal... Bij de bron versterken zou misschien wel kunnen... Beste lijkt me gewoon als je het modem bij de bron neerzet een een langere UTP trekt ofzo...

Oja, groeten en danken doen we hier niet... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn op 03-09-2005 20:44 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Een versterker versterkt het TV signaal, en niet het internet signaal. Daarnaast zijn niet alle versterkers retourgeschikt. Een modem gebruikt lage frequenties (30Mhz geloof ik) als retourfrequentie (upload enz). Als je versterker dat tegenhoud kan t kloppen dat ie niet online komt ;)

De meeste fatsoenlijke antenneversterkers zijn wel retourgeschikt (Bosch, Tratec, Hirschmann enz)

Zoiezo mis ik of je je modem direct op je AOP hebt, of m een eind verder in huis. Zet je modem zoiezo zo dicht mogelijk bij je inkomende kabel. UTP kun je rustig 50m maken, met coax hoef je dat niet te proberen. Mocht t dan nog klote zijn, dan zul je contact moeten opnemen met UPC voor een mannetje. (Maar dat zal de helpdesk wel kunnen regelen, vooral als je de waarden uit je modem opnoemt.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t beestje nu direct aan t kastje aan de muur gehangen (20 cm kabel moet kunnen toch), enige probleem is dat ik in n kamer zit in een huis waar de kabel een keer of 4 gesplit is. Nu hangt ie rond de -10,5 decibel, zou mn verbinding nu wel stabiel blijven of maak ik nog steeds geen kans :? Mn modem in de gang hangen zit ik nl niet echt op te wachten want met het delen van mn verbinding heb ik slechte ervaringen.

btw bij nabaat dus niet bedankt lol :)

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik bedoelde indd een antenneversterker, maar wel een met frequentie van 40 tot 862. Naar het merk kan ik alleen raden ghehe

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:16:
Ik heb t beestje nu direct aan t kastje aan de muur gehangen (20 cm kabel moet kunnen toch), enige probleem is dat ik in n kamer zit in een huis waar de kabel een keer of 4 gesplit is. Nu hangt ie rond de -10,5 decibel, zou mn verbinding nu wel stabiel blijven of maak ik nog steeds geen kans :? Mn modem in de gang hangen zit ik nl niet echt op te wachten want met het delen van mn verbinding heb ik slechte ervaringen.

btw bij nabaat dus niet bedankt lol :)
Je kabelmodem hoort sowieso bij 't hoofdaansluitpunt te staan en met de juiste signaal filters er tussen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Koop zo profsinele ingeblikte splitter met van die coax schroef aansluitingen. Die heb je ook in vijfvoudig uitvoering en is stukke beter dan dat consumenten splitters/versterkers. Het werkte hier perfect in combinatie met een chello modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 22:25 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:28

sphere

Debian abuser

"Retourgeschikt" is wel een beetje een echowoord zodra je een een kabelaar belt en je modem achter een singaalversterker hangt. Uit eigen ervaring weet ik dat bijv. een digitale decoder achter een signaalversterker ook slecht kan werken (teveel signaal?)

Anyway, er schijnen wel retourgeschikte signaalversterkers te bestaan, maar ik zou niet weten waar je ze aan kan schaffen en de prijs zal ook wel niet mals zijn. Laat je eens informeren bij een goede TV-zaak (en dus niet de Dixiamarkt).

@JC Ken: coax schroef --> f-connector

[ Voor 6% gewijzigd door sphere op 03-09-2005 22:35 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:32:
Bester tweakers,

Mijn internet (chello starter) wil al maanden niet constant online blijven. Op dit forum kwam ik erachter dat een received signal van -12 db behoorlijk beroerd is, en die van mij schommelt tussen de -12 en -13. [.....]
Modem draait (ver) buiten norm. Is het modem wel op de hoofdaansluiting aangesloten? Of woon je op kamers met een gedeelde aansluiting?

Als je modem op de hoofdaansluiting is aangesloten moet er een monteur voor komen om de zaak in orde te maken. Kan iets simpels zijn als WCD vervangen maar met zo’n slechte signaalwaarde is er iets echt niet goed.

Waarom een versterker kopen?
Kabel bedrijf moet dienst leveren waarvoor je betaald toch…?

• Bigs
  • Niet online
De splitter waar je kabelmodem op zit moet echt de eerste in je huis zijn. Aan de andere kant van die splitter kun je dan de bestaande splitterbrij aansluiten. Anders wordt het signaal gewoon teveel verzwakt en met een versterker versterk je de ruis dan net zo hard als het signaal, zoals hierboven ook opgemerkt wordt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:16:
Ik heb t beestje nu direct aan t kastje aan de muur gehangen (20 cm kabel moet kunnen toch)
Dat is ook weer niet goed, als de coaxkabel te kort is krijg je reflecties binnen de kabel voor zover ik weet. Wat het minimum is weet ik niet, maar houd maar minimaal een halve meter coaxkabel aan.

Dat je modem niet online komt met de versterker ertussen kan heel goed komen doordat de versterker niet retourgeschikt is, dus dat er geen signalen terug kunnen worden gestuurd. Wat voor merk en type staat erop?

[ Voor 23% gewijzigd door Bergen op 04-09-2005 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zit dus indd op kamers met een gedeelde hoofdaansluiting. Nu ik 'm aan de wcd heb gehangen heeft ie wel voor t eerst sinds tijden de hele nacht doorgedraaid dus das al n hele vooruitgang. Alleen die waarde van -10,5 db is dus alsnog waardeloos? Wat is de norm?

Verwijderd

Topicstarter
En die versterker is 'n ITX type 66932.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:01:
En die versterker is 'n ITX type 66932.
Als je nu gewoon niet zo eigenwijs bent en die modem gewoon bij de BRON hangt... ;) Je kunt toch gewoon een UTP kabeltje trekken? Desnoods doe je het wireless, dan hoef je toch helemaal niet bang te zijn dat iemand je internetconnectie gebruikt? :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je een goeie, en retourgeschikte versterker koopt is er niets aan de hand. Hirsmann maakt wel goeie CaTV verstekers. Ze kosten wel een paar beste flappen met geld, maar je hebt perfect beeld+retour. Je hebt een multi-tap nodig

/dev/null

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:31:
Nou, ik zit dus indd op kamers met een gedeelde hoofdaansluiting. Nu ik 'm aan de wcd heb gehangen heeft ie wel voor t eerst sinds tijden de hele nacht doorgedraaid dus das al n hele vooruitgang. Alleen die waarde van -10,5 db is dus alsnog waardeloos? Wat is de norm?
Klote.
Als je de verkeerde monteur over de vloer krijgt doet ie niks en kan je voorrijkosten betalen en krijgt je huurbaas problemen met de kabelboer, dus doe dat maar niet.

Dan hebben jullie waarschijnlijk een rijg systeem (kabel gaat van de ene WCD naar de volgende enz enz) dan hou je niet veel meer over.

Probeer anders een kabel te trekken van de bron naar jou kamer of, zoals voorgesteld, je mojem bij de bron te plaatsen en UTP te rekken naar je eigen kamer.

Voor internet kan je op -5 nog wel draaien maar ik hou liever -3 als max (0 is norm waarvan je iets mag afwijken) aan omdat het signaal altijd wel wat schommelt. Uitgaand (de zender) is ideaal tussen 45 & 55 dB en de ruis moet rond de 30 / 34 liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 04-09-2005 15:33 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je hebt versterkers die een retour signaal blokkeren, doorlaten of versterken. Je hebt splitters die het retour signaal doorlaten of blokkeren. Wat je moet doen is alles voor de kabel modem het retoursignaal niet laten blokkeren en ervoor zorgen dat het retoursignaal op de juiste sterkte aankomt. Er vanuit gaande dat het signaal bij het aansluitpunt precies goed is kun je berekenen waar je moet versterken en hoeveel en waar je moet splitten. Noem alle apparaten splitters, versterkers en kabel lengtes eens op.

Monteurs van de kabelboeren installeren geen versterkers alleen splitters.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Monteurs van de kabelaars monteren alleen op de groene coaxkabels, dus daar waar de kabel het huis binnenkomt, oftewel het abonnee overname punt (AOP). Waarschijnlijk heeft de topic starter een doehetzelf pakket aangeschaft. Alle andere oplossingen zullen niet of heel slecht werken zeker in een slecht aangelegd intern coax netwerk. Dan moet je of een goede coax laten aanleggen door een monteur (kost geld) of toch doen wat hierboven meermaals al staat: je modem aansluiten bij het AOP en dan je UTP kabel doortrekken.
Pagina: 1