Toon posts:

dvd / cd rw probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PC van mijn schoonvader hier staan, hij heeft problemen met zijn dvd /cd rw station, deze leest geen enkele schijf (dvd en cd), tevens brand hij niet. Al geprobeerd om een nieuwe driver erop te zetten echter lost dit niets op.
Ook al in de PC zelf gekeken of alles goed gemonteerd was, niets abnormaals kunnen vinden. Ook de Master Slave, stond op Master ingesteld. Wat zou er mis zijn en wat kan ik er eventueel aan doen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wordt ie wel ontdekt in de bios? zitten de kabels goed? Staat ie in de windows device list zonder geel uitroeptekentje? Wat voor driver? Voor cd/rw branders onder Windows heb je bijna nooit drivers nodig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle kabels zitten goed, ook in het Bios wordt hij herkend. Er staat geen uitroepteken in de lijst. Heb een driver op internet gehaald van de dvd /cd rw speler en die erop gezet ondanks dat windows hem wel herkend, maar niets leest, dus het lijkt niet echt op een software probleem toch?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:36
behalve in XP ook met bijv. NERO geprobeerd te benaderen?

geeft hij helemaal geen teken van leven bij opstarten OS?
dan lijkt het hardwarematig
eventueel in een andere pc proberen...

gewaarwordingshorizon

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En welke Windows praten we over? En welke brand software gebruik je? Graag veel meer info aub.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP en ook Nero (staat er wel op) geeft geen sjoege...
Ik zie alleen wel een lichtje knipperen bij het indoen van een dvd of cd en bij opstarten maar leest verder niets.
Pagina: 1