maar ik vind het zo vaag, handleiding zegt dat ik 20 seconden moet wachten om de router te laten verbinden met het internet.
Aan het derde screenshot in
Thrilled in "Router opnieuw instellen" te zien heb je wel degelijk internet. Althans: je modem heeft succesvol een verbinding opgebouwd met het internet.
En dat is wat de handleiding beschrijft. De handleiding beschrijft natuurlijk niet dat je PC binnen 20 seconden internet heeft, want daar gaat de handleiding in hoofdzaak niet over.
Het is mij trouwens nog steeds niet duidelijk of het hier om ADSL of Kabel gaat. Ik vermoed kabel gezien bovenstaande berichten over "oude" instellingen.
Bij @home moet je hostnaam op het eerste apparaat (in jouw geval je router) na de kabelmodem kloppen, misschien dat je dat eens kan checken. Dit soort hostnamen hebben ongeveer de vorm als CC-567394 of iets in die trand.
Als je in je router kiest voor handmatig je internetprovider instellen kun je denk ik ook je hostnaam instellen.
Het is lastig te oordelen waar de "kink in de kabel zit" aangezien ik niet weet wat voor "policys" Zeelandnet hanteerd. Ik denk niet dat het MAC-adres het probleem is: je modem krijgt een verbinding. Of het moet al een blokkade zijn op verkeer dat over het Zeelandnetwerk heen gaat.
Ik vind het allemaal een beetje raar.

Met bijna het zelfde type Sitecom modem (zelfde uiterlijk van firmware, zonder draadloos) was het op het @home netwerk alle keren bijna aansluiten en gaan met die banaan.
Note: ik heb zelf geen @home, ik heb 2 mensen met @home geholpen een netwerkje aan te sluiten.Thrilled schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:02:
Pfft ik heb eindelijk internet via de router beneden. maar jah, nu het volgende, de pc boven...
Daar zit een wireless kaartje in, geinstalleerd, drivers erbij, Deze Computer>Hardware herkent hem ook (werkt goed zegt hij) maar als ik hem wil verbinden zoekt hij naar een netwerk sleutel, maar die kan hij niet vinden (denk ik) want hij zegt: U heeft beperkte of geen netwerkmogelijkheden (dus geen internet)
En nu het belangrijkste voor een forum als GoT: wat heb je gedaan zodat het weer werkte?
Overigens als je WEP nog niet ingeschakeld hebt op je router en de router dat ook niet standaard ingesteld heeft (ik gok van niet) dan moet je het vinkje aanzetten bij "ook verbinden bij een onbeveiligde verbinding". Ik weet niet exact uit mijn hoofd hoe de tekst bij dat vinkje luid, maar ik weet dat erzo'n vinkje moet zijn. Ik heb het vinkje zelf nauwlijks nodig.

Let op!: alleen zolang je de WEP-beveiliging nog niet hebt ingeschakeld moet je dat dus doen.
[
Voor 29% gewijzigd door
Joen op 03-09-2005 23:14
]