Router opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, ik heb een router ingesteld volgens de verkeerde instellingen. Het gaat om de instellingen van je Provider en je DNS en dergelijke, op het instellingen scherm van de router ( 192.168.0.1 ) en na de reboot kwam ik erachter dat ik dat helemaal niet moest doen. Ik weet wat ik nu wél moet gaan doen, maaar ik kan nu niet op 192.168.0.1 komen :S , hij geeft pagina niet weergeven, of gewoon blanco pagina en zegt dat hij gereed is.

Het is een Wireless Network router 54g (WL-114v2) en ik wil graag weten wat ik moet doen om weer op de "site" vd router kan komen. Ik heb alle kabels er opnieuw uitgehaald, en opnieuw erin geplugged. oude internet er terug op gezet (via de modum) en daarom zit ik nu op GoT, maar elke keer kan ik niet op de site komen...

Iemand?

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 22:54
Even in je handleiding kijken hoe je router te resetten...

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Thrilled
Dat staat er dus niet, ik heb gelijk gekeken en er staat alleen hoe je hem moet installeren, op de bijgevoegde cd-rom staat ook niks...

• Spidey
Uit de handleiding:

Reset to factory Default
There are 2 methods to reset to default.

Restore with RESET button
First, turn off the router and press the RESET button in. And then, power on the router and push the RESET button down until the M1 and or M2 LED (or Status LED) start flashing, then remove the finger. If LED flashes about 8 times, the RESTORE process is completed. However, if LED flashes 2 times, repeat.

Restore directly when the router power on
First, push the RESET button about 5 seconds (M1 will start flashing about 5 times), the release the button.

Hiermee moet het lukken. Is mij destijds ook gelukt....

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Thrilled
Ok, dat is gelukt, maar ik krijg dus geen internet ...

even screenshots gemaakt...

Ik moet dus de provider uitkiezen die voor mij van toepassing is (zeelandnet in dit geval)
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/3495/16rz.th.jpg

Dat selecteer ik dus, Next, kom ik hier:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/941/27ro.th.jpg

Dat laat ik allemaal zo staan, klik ik op finish, kan ik de router Rebooten, en zou hij dus internet verbinding moeten gaan zoeken (ik citeer uit de handleiding. Klik op Reboot, wacht 20 seconden en verbind dan de router met internet. Uw pc moet nu in taat zijn verbinding te maken met het internet door gebruik te maken van het draadloze netwerk.

Als ik dus op rebot klik, en ik wacht 20 seconden, dan krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/2226/31ha.th.jpg

Maar géén internet :(

• Spidey
Heb je al beveiliging ingesteld? Zo ja, welke?
Ik heb een keer de WPA-beveiliging ingesteld op de router terwijl de netwerkkaarten dit niet leuk vonden. (geen verbinding)
Ik moest toen de nieuwste drivers voor de kaarten installeren en toen werkte het als een trein.

• Thrilled
Nope, nog geen beveiling, dat wil ik pas doen als het draait snap je?

• Spidey
Logisch....

Wel je driver geupdate van je netwerkkaart? Wie weet?

• Thrilled
Umm wel geprobeerd, ik kan namelijk geen drivers ervoor vinden, het is een vrij verouderd kaartje, pc is ook al vrij oud... het gaat om deze kaart:

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2

En meer info over dit kaartje heb ik niet, sorry...

Maar het lijkt me niet aan de netwerkaart te liggen, toch meer iets tussen modem en router??

• Thrilled
Ik heb voor de zekerheid even gecontroleerd, beveiliging staat er echt niet op, en ik vind ook nergens een connect knopje op 192.168.0.1 , drivers nog een keer gezocht (steeds met verschillende zoekcriteria) maar écht niks gevonden. Ik ben nu afhankelijk van jullie :'( anders moet ik overmorgen even bellen...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Je kan in je router komen en uit bovenstaande posts doe je dat op dit moment met een UTP kabel.
Je kunt dus een verbinding krijgen met je router.

In je router zie je dat hij verbinding heeft gemaakt met Zeelandnet (ADSL?).

Wat je nu zou kunnen checken:
  • Heb je een juiste soort verbinding?: PPPoA/PPPoE, etc.
  • Veelal in geval van kabelinternet: wordt je MAC-adres geblokkeerd? Clone in dat geval het MAC-adres van je eigen PC naar de WAN MAC-adres van je router.
  • Check ip-configuratie (START > Uitvoeren... > "cmd" > enter > "ipconfig /all" > enter) en ga na of de gateway en dns-servers die je toegewezen hebt gekregen met dhcp juist zijn. Mocht je je ip-instellingen handmatig hebben ingesteld dan is dit des te belangrijker te controleren.
Meer dingen om aan te denken schieten mij zo niet te binnen.

• Thrilled
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/4756/ipconfigall0oe.th.jpg

Dat is de ipconfig /all

Ik moet bekennen dat ik hiervan niet zo veel weet (bijna niks dus...) Ik heb het mac adres gecloned, en ook dat mocht niet baten...
Heb je een juiste soort verbinding?: PPPoA/PPPoE, etc.
Hoe controleer ik dat?

Dit staat op mn zeelandnet account info:
Soort IP-adres dhcp

Huidig IP-adres1 62.238.15.202

Geregistreerde IP-adres2 62.238.15.202
Kabelmodem MAC-adres 00:A0:73:2C:B9:D1
Ethernet MAC-adres 00:50:BF:D0:B6:D2

[ Voor 28% gewijzigd door Thrilled op 03-09-2005 21:06 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43
Thrilled schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:06:
[afbeelding]
...
Dit staat op mn zeelandnet account info:

Ethernet MAC-adres 00:50:BF:D0:B6:D2

[...]
Kortom: Je IP wordt je toegewezen adhv je MAC adres. En je router heeft (nu) een ander MAC dan je PC, dus krijg je geen IP, en dus geen internet.

Je settings lijk je allemaal goed gedaan te hebben. Enige wat je fout deed was je MAC adres klonen:

http://img261.imageshack.us/my.php?image=27ro.jpg

Daar dus op CLONE MAC drukken, je router krijgt dan je macadres wat je PC nu heeft, en dat is dus t mac wat geregistreerd staat. Je kan m ook overtikken, maar klikken op clone-mac is makkelijker.

• Thrilled
Ik heb al een keer op Clone mac geklikt, maar toen ook geen internet...

maar ik vind het zo vaag, handleiding zegt dat ik 20 seconden moet wachten om de router te laten verbinden met het internet. Maar moet ik dat niet triggeren ofzo? er gebeurt namelijk niet veel, geen melding dat ik wel/geen internet heb...

• Thrilled
Pfft ik heb eindelijk internet via de router beneden. maar jah, nu het volgende, de pc boven...

Daar zit een wireless kaartje in, geinstalleerd, drivers erbij, Deze Computer>Hardware herkent hem ook (werkt goed zegt hij) maar als ik hem wil verbinden zoekt hij naar een netwerk sleutel, maar die kan hij niet vinden (denk ik) want hij zegt: U heeft beperkte of geen netwerkmogelijkheden (dus geen internet)

• Joen
maar ik vind het zo vaag, handleiding zegt dat ik 20 seconden moet wachten om de router te laten verbinden met het internet.
Aan het derde screenshot in Thrilled in "Router opnieuw instellen" te zien heb je wel degelijk internet. Althans: je modem heeft succesvol een verbinding opgebouwd met het internet.
En dat is wat de handleiding beschrijft. De handleiding beschrijft natuurlijk niet dat je PC binnen 20 seconden internet heeft, want daar gaat de handleiding in hoofdzaak niet over.

Het is mij trouwens nog steeds niet duidelijk of het hier om ADSL of Kabel gaat. Ik vermoed kabel gezien bovenstaande berichten over "oude" instellingen.

Bij @home moet je hostnaam op het eerste apparaat (in jouw geval je router) na de kabelmodem kloppen, misschien dat je dat eens kan checken. Dit soort hostnamen hebben ongeveer de vorm als CC-567394 of iets in die trand.
Als je in je router kiest voor handmatig je internetprovider instellen kun je denk ik ook je hostnaam instellen.

Het is lastig te oordelen waar de "kink in de kabel zit" aangezien ik niet weet wat voor "policys" Zeelandnet hanteerd. Ik denk niet dat het MAC-adres het probleem is: je modem krijgt een verbinding. Of het moet al een blokkade zijn op verkeer dat over het Zeelandnetwerk heen gaat.

Ik vind het allemaal een beetje raar. :? Met bijna het zelfde type Sitecom modem (zelfde uiterlijk van firmware, zonder draadloos) was het op het @home netwerk alle keren bijna aansluiten en gaan met die banaan. :)
Note: ik heb zelf geen @home, ik heb 2 mensen met @home geholpen een netwerkje aan te sluiten.
Thrilled schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:02:
Pfft ik heb eindelijk internet via de router beneden. maar jah, nu het volgende, de pc boven...

Daar zit een wireless kaartje in, geinstalleerd, drivers erbij, Deze Computer>Hardware herkent hem ook (werkt goed zegt hij) maar als ik hem wil verbinden zoekt hij naar een netwerk sleutel, maar die kan hij niet vinden (denk ik) want hij zegt: U heeft beperkte of geen netwerkmogelijkheden (dus geen internet)
En nu het belangrijkste voor een forum als GoT: wat heb je gedaan zodat het weer werkte?

Overigens als je WEP nog niet ingeschakeld hebt op je router en de router dat ook niet standaard ingesteld heeft (ik gok van niet) dan moet je het vinkje aanzetten bij "ook verbinden bij een onbeveiligde verbinding". Ik weet niet exact uit mijn hoofd hoe de tekst bij dat vinkje luid, maar ik weet dat erzo'n vinkje moet zijn. Ik heb het vinkje zelf nauwlijks nodig. :P
Let op!: alleen zolang je de WEP-beveiliging nog niet hebt ingeschakeld moet je dat dus doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 03-09-2005 23:14 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Thrilled schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:31:
drivers nog een keer gezocht (steeds met verschillende zoekcriteria) maar écht niks gevonden.
Zoekcriteria? :? Je weet toch precies wat voor netwerkkaart je hebt, daar heb je toch geen Google voor nodig? Je zegt een Realtek RTL8139 te hebben, dan kijk je toch op de Realtek website? Daar ga je naar downloads > RTL8139 en selecteer je je driver. Ik zie 't probleem niet.

• Thrilled
Dat is het meest ironische , blijkbaar niet veel... ik heb een uurtje geleden dat MAC adres gecloned, en die 5 minuten erna geen internet.. dus toen werd het even te veel, heb ik niks gedaan... paar x gereboot en toen had ik ineens internet met de router... maar nu dus internet boven ...

• Joen
Misschien duurt het bij Zeelandnet even voordat je toegang krijgt?
De laatste keer dat ik een verbindingsprobleem had bij een @home klant zag ik in de @home handleiding stond dat het opbouwen van een verbinding best ene uur kan duren.

De oorzaak bleek toen gelukkig wat anders te zijn, de feitelijk verbinding had ik toen warschijnlijk al wel binnen 10 minuten op zijn minst.

Let btw ook even op het laatste geëdite stukje uit mijn post voor deze post over je draadloos probleem. B)

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 03-09-2005 23:19 ]

• Thrilled
Ik heb een WEP code ingesteld, en boven ook ingevoerd, het is trouwens in de router een IEEE 64-bit Shared Key, maar boven moet ik een IEEE 128-bit Shared Key doen want anders kan ik niet genoeg getallen invullen :S

Nu krijg ik de melding dat ik in het netwerk geen netwerkadres heb toegekend aan de pc boven...

[ Voor 21% gewijzigd door Thrilled op 03-09-2005 23:26 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja eerst even zonder beveiliging proberen zou ik zeggen.

• Thrilled
Ja, zonder beveiliging werkt het wel, maar hij moet wel beveiligd worden natuurlijk ;)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1782 de handleiding in .doc formaat.
blz 26
WEP Security: Select the data privacy algorithm you want. Enabling the security can protect your data while it is transferred from one station to another. The standardized IEEE 802.11 WEP (128 or 64-bit) is used here.
WEP Key 1, 2, 3 & 4: When you enable the 128 or 64 bit WEP key security, please select one WEP key to be used and input 26 or 10 hexadecimal (0, 1, 2…8, 9, A, B…F) digits.
Pass-phrase Generator: Since hexadecimal characters are not easily remembered, this device offers a conversion utility to convert a simple word or phrase into hex.

Heb je de pass phrase generator wel gebruikt? bij 64bit gewoon een woord met 5 letters als "sesam".
Als het meezit kun je dan op de draadloze pc ook deze phrase "sesam" invullen, je hoeft niet de lastige key 2 keer over te typen.

Ik weet niet uit ervaring of de Sitecom dat in de praktijk ook pikt.
Pagina: 1