Toon posts:

Geforce 6600 en installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Heb van de week voor een vriend van me een pc in elkaar gebouwd. De basis is een ASUS K8V SE DeLuxe moederbord met een Semprom 2800+ boxed en 512 MB geheugen (dual channel).
Als videokaart heb ik een Peak Geforce 6600 gekocht.
De hele set is gekocht bij Cool-prices.nl

Configuratie en installatie ging allemaal goed tot de installatie (drivers) van de Geforce. Installatie gaat in eerste instantie goed tot je de pc opnieuw moet opstarten. Bij het booten verschijnt op een gegeven moment op de monitor "no signal". De monitor is een 17" Novita LCD scherm.
Dan Windows XP booten in de laatste bekende modus en dan opnieuw proberen te installeren. Maar dan krijg je tijdens de installatie te zien "installatie mislukt - toegang geweigerd".
Nog maar een keer Windows XP volledig opnieuw erop gezet na een format. Maar weer hetzelfde verhaal. Toen nog een herinstallatie maar nu met mijn eigen XFX Geforce 6600GT maar dan weer hetzelfde probleem.....
Als laatste check weer een herinstallatie maar nu Windows 2000 met de Peak Geforce 6600. En weer hetzelfde....dus na de installatie van de drivers in Windows en de daarop volgende reset tijdens het booten het scherm op zwart en geen signaal. En dat met 2 videokaarten die in mijn eigen pc wel probleemloos werken.
Lijkt voor mij op een probleem tussen het moederbord en de Geforce kaarten.

Ik snap er niets meer van. Zal een ATI kaart wel gaan werken?
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Anders zal ik aan Cool-prices moeten vragen of ze de kaart willen omruilen voor een kaart met een ATI chipset.

Alvast bedankt voor de tips en info.

Verwijderd

Probeer eens met verscheidene versies van forceware drivers. Heb je de chipset drivers geinstalleerd? Post ook eens de specs van de rest van het systeem (waaronder ook voeding). Bios van moederbord zou ook kunnen helpen, maar probeer eerst de chipset drivers te installeren, en probeer dan eens met een goede forceware driver erop te zwieren.