Toon posts:

[XP] netwerk, 1 pc valt weg, na reset weer te pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/niels.bom/netwerk.gif

Het probleem is dat de server soms ineens niet te pingen is. De computer hangt dan voor zover ik kan zien niet. Ik kan dit evt nog vaker checken met een monitor maar die hangt er nu niet aan. Ik moet de server resetten voordat deze weer in het netwerk zichtbaar is. Andere computers in het netwerk (zoals mijn laptop) hebben dit probleem zelden. Met de FAQ Network Troubleshooter kom ik niet verder.

Ik heb verschillende oorzaken bedacht.

Modem kapot.
Werkt goed, laptop blijft online als server niet meer te pingen is. Lijkt me dus niet het modem.

Router.
Zelfde argument als boven.

Switch.
Zelfde argument als boven. Ook blijven anderen online als server down niet meer te pingen is.

De hub (of een van de UTP-poorten erin) is defect.
Ik heb de UTP kabels van laptop en server in andere poortjes van de hub gestoken en het probleem bleef zich op dezelfde manier voordoen. Dus ik vermoed niet dat het aan de hub ligt.

UTPkabels defect.
De storing doet zich willekeurig voor. Ik denk dat als het aan mn UTP kabels ligt ik ze aan moet tikken of bewegen en dat ze het dan niet doen ipv willekeurig zonder aanleiding.

Server staat uiteraard dynamisch IP-adres, Zonealarm laat het hele subnet toe.

Heeft iemand nog een idee?

Op de server draai ik VNC zodat ik die server kan besturen met VNC vanaf mn laptop. Wat me ook opvalt is dat de server vaak een dag lang kan draaien als mn laptop uitstaat. Staat mn laptop aan dan komt het probleem vaker voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 15:47 . Reden: meer info ]