cd/dvd archief: complete dir structuur + files (size=0)

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Geprobeerd de topictitel zo duidelijk mogelijk te maken, echt makkelijk is dat niet :)

Maar wat ik zoek: Een programma waarmee ik simpelweg een DVD of CD kan inlezen, ik wil als output de complete directorystructuur met alle bestanden, maar dan wel met bestandsgrootte 0KB.

Ik ben namelijk van plan al mijn cds/dvds in te lezen en de structuur daarvan steeds in een map op te slaan. Zo kan ik simpel vanuit de windows verkenner de cd bekijken, of simpel zoeken met de windows search.

Ik hebg ezocht naar archiveringsprogrammas maar niet kunnen vinden wat ik hierboven beschrijf. Heeft iemand hier een idee of deze software bestaat?

• Rambo
Nergens wat te vinden :(

Gelukkig heeft Micorsoft zelf een tool genaamd robocopy :)
http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displayLang=en

robocopy.exe /E /CREATE <source> <dest>

Maak er zelf wel een GUI omheen in Delphi. Deze zal ik een deze dagen hier plaatsen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

mooi, ik wil ook zoiets.

www.casarodriguillo.com

• Rambo
oude screenshot

download Zie enkele postst verder.

Gebruik van dit tooltje is op eigen risico, bij mij werkt het goed en zonder problemen. Is in eerste instantie ook geschreven voor eigen gebruik. Mocht je iets raars tegen komen dan hoor ik het graag.

[ Voor 61% gewijzigd door Rambo op 03-09-2005 22:30 ]

• Rambo
Heb het even iets aangepast.
Een extra veld erbij om een label (dir) toe te voegen.

Je hebt bijvoorbeeld als output: DVDS
En dan kun je in dat extra veld invoeren: "MP3 Backup"

Vervolgens een andere DVD erin, output kun je laten staan, maar je geeft het een andere label, dat wordt dan een nieuwe dir.

[ Voor 182% gewijzigd door Rambo op 03-09-2005 19:57 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Rambo schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:24:
Geprobeerd de topictitel zo duidelijk mogelijk te maken, echt makkelijk is dat niet :)

Maar wat ik zoek: Een programma waarmee ik simpelweg een DVD of CD kan inlezen, ik wil als output de complete directorystructuur met alle bestanden, maar dan wel met bestandsgrootte 0KB.

Ik ben namelijk van plan al mijn cds/dvds in te lezen en de structuur daarvan steeds in een map op te slaan. Zo kan ik simpel vanuit de windows verkenner de cd bekijken, of simpel zoeken met de windows search.

Ik hebg ezocht naar archiveringsprogrammas maar niet kunnen vinden wat ik hierboven beschrijf. Heeft iemand hier een idee of deze software bestaat?
Kleine waarschuwing. ook folders en lege bestanden nemen ruimte/node's in !
dus als je je hele dvd collectie uitgebreid opzetten is misschien niet zo handig.....

* heuveltje zoekt ook al een tijdje iets waarmee ik de gehele bestands structuut van me server gemakkelijk naar iemand kan meelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Rambo
Wt me opvalt, als je zelf een dir opgeeft in het programma, dan wordt dan krijgt deze de attributen system en hidden :/

Effe naar kijken nog... Als je gewoon zelf een dir maakt en die selecteert, dan is er niks aan de hand.

edit: Gefixt.
Ook als je nu zelf een label opgeeft, dan wordt er in je ouput een dir gemaakt met de naam van het label. En deze is nu niet hidden.

[ Voor 26% gewijzigd door Rambo op 03-09-2005 20:22 ]

• Rambo
heuveltje schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:47:
[...]

Kleine waarschuwing. ook folders en lege bestanden nemen ruimte/node's in !
dus als je je hele dvd collectie uitgebreid opzetten is misschien niet zo handig.....

* heuveltje zoekt ook al een tijdje iets waarmee ik de gehele bestands structuut van me server gemakkelijk naar iemand kan meelen
Als je vervolgens nou je dir zipt? Je kunt ook makkelijk in een zip zoeken. En een zip neemt denk ik veel minder ruimte in.

Verwijderd

heuveltje schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:47:
[...]
dir /whatever > results.txt :)

Verwijderd

where-is-it

echt schitterend programma, en de zoekfuntie erin is supersnel.

ik gebruik het in combinatie met 50 dvd's en 180 cd's die vol mp3's staan, en op goeie second heeft hij alle nummers gevonden. zoekopdrachten zijn zeer uitgebreid, mogelijkheid tot aanduiden welke uitgeleend zijn en aan wie, mogelijkheid tot maken van rapporten in verschillende bestandstypen...

echt een aanrader

• Palomar
  • Niet online
Kun je niet met commando "dir /s /a > cd1.txt" (weet niet zeker of dat commando klopt, dus even checken) de directorystructuur van elke cd naar een tekstbestand wegschrijven? Vervolgens doorzoekt de windows search deze tekstbestanden wel weer waardoor je weet op welke cd een bestand staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 03-09-2005 20:30 ]

• Rambo
Ja daar had ik ook een programma voor geschreven een tijd terug Palomar, maar dat is niet hetzelfde als wat ik nu heb.

Nu heb ik gewoon de DVDs browsable op mijn HD, vind ik erg fijn. En zoeken gaat net zo snel.

edit: Soms weet ik niet precies naar wat ik zoek, maar wil ik gewoon een "DVD" bekijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Rambo op 03-09-2005 20:47 ]

• Rambo
Over een uurtje heb ik een andere GUI, wat strakker, en ook spaties worden dan afgevangen, gaat nu nml niet goed. (gebruik . of -).

• Rambo
Aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/2088/screenie8ae.th.png

- spaties worden nu vervangen door _
- nettere GUI

download

edit: Kom er net achter dat de output map geen spaties mag hebben, moet ik nog even aanpassen wanneer ik tijd heb.

[ Voor 34% gewijzigd door Rambo op 04-09-2005 18:13 ]

• heuveltje
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

dat werkt leuk voor 2 folders
met 1,5 tb verdeeld over 4 schijven en een milard directories word dat 1 onduidelijke textbrij

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
Ik weet dat dit topic al redelijk oud is...

Ik vind het een top programmatje! Alleen zit ik nu met een map met enorm veel bestanden erin (18000 ongeveer) wat toch het bladeren wat vertraagt. Nu heb ik al met zip en rar geprobeerd of dat te verhelpen is, maar het wordt er alleen maar erger van. Met het programma winrar zelf bladert het trouwens ook niet lekker door de bestanden.

Doe ik iets fout of is er iemand met een leuke oplossing :P?

Winxp - NTFS
Pagina: 1