Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:05:
offtopic:
@ ppl
Hopelijk heb je het niet over de school die aan jou nederlands heeft gegeven.
@ ts, Als je wat meer info geeft over wat je school toelaat is het al wat makkelijker om hulp te bieden. De scholen waar ik de PC's moest verzorgen werkten gewoon met een inlog systeem vanop een server. Op die manier kon de leerkracht het beste zien wie al dan niet het werk juist had gedaan, en of er niet bedrogen was (via msn, e-mail, ...)
Het lijkt me raar dat alle leerlingen hun eigen HD moeten in hun PC's stoppen. Al dan niet via USB. Zit je eens op een pc met een andere config beginnen de problemen...
Nee, niet die school en ook niet de school waar jij hebt gezeten. Opzich leuk als je die kritiek hebt, maar dan is het gewoonlijk dat je iemand ook verteld WAT er dan niet goed is en WAAROM.
Dat doe je niet en dan houd je niks anders over dan een flame

Zeker als je je ook nog eens bedenkt dat er tussen Nederland en Belgie (gezien het woord nonkel in je nick, wat typisch een Vlaams woord is) heel veel taalverschillen zitten, om maar te zwijgen over dialecten en jargon.
Erm, een leerkracht die ziet wat zijn leerlingen doet op een computersysteem? Dat is wel heel erg kantje boord wat privacy gebeuren betreft. Dat jij inlogt op andermans systeem betekent nog niet meteen dat ja dan geen privacy meer hebt. Daarnaast vind ik het al helemaal frappant dat een docent die niets meer en niets minder dan een gewone gebruiker van een systeem is (netzoals een student) de beschikking heeft en kan hebben over dit soort informatie. Zo'n iemand heeft bijna dezelfde rang op het netwerk als de systeembeheerders. Ik vind het maar een vaag verhaal gezien de privacy en beveiliging.
Leuk dat je dan op een server kunt inloggen, maar hoe had jij dan Linux of Windows willen installeren (omdat je met LDAP moet werken: LDAP servertje opzetten, LDAP directory kunnen browsen, etc.) ?
Apple machines hebben de ondersteuning om OS X vanaf een USB of Firewire HD te laten booten, dat hebben veel gewone PC's niet, laat staan dat het OS het ondersteunt.
In dat opzicht is het gebruik van USB en Firewire het domste wat je kunt doen omdat er praktisch geen ondersteuning is om er een OS van te laten booten.
Meestal is er een computerlokaal (of zelfs meer dan 1) met PC's die dezelfde configuratie hebben met een HD bracket. Veel scholen delen zelf HD's uit aan studenten voor gebruik in die machines, soms moeten studenten deze zelf kopen.
Zoals ik al zei kun je maar beter afwachten, de documentatie die men naar studenten stuurt wordt meestal al jaren gebruikt terwijl ze in de tussentijd naar een ander systeem zijn overgestapt (studenten kopen niet meer zelf een hd maar krijgen er eentje in bruikleen van school).
Dat ben ik inmiddels al wel zo vaak tegengekomen met boeken en ook ooit eens met HD's.
Ik zou dus beslist (nog) niet overgaan tot het kopen van een HD.