Laptop <=1000 euro met deticated mem vga

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben opzoek naar een laptop van onder de 1000 euro met een eigen videogeheugen en een betere cpu dan een celeron-m, ik vraag mij af of het mogelijk is, ik had me al gefocust op de acer 3022wlmi (sempron 2800+), alleen helaas is deze nu niet meer verkrijgbaar, wel de 3023wlmi maar die zit dan weer vlak bij de 5024wlmi kwa prijs, dan vind ik het de 3023wlmi het eigenlijk niet meer waard.

ik vind het eigenlijk altijd wel jammer om geheugen in te leveren aan een grafische chip daarom mijn keuze tot een eigen grafische chip.

Ik heb de volgende eisen:

-cpu: Sempron, Turion of pentium-m
-hogere res dan 1024x768 (mag breedbeeld zijn)
-hdd minimaal 40gig 4200rpm (of geen, ik heb er zelf nog 1)
-mem 256mb (kan altijd wel bijzetten)
-grafische kaart met geintergreerd geheugen
-batterij capiciteit van 3 uur

is het binnen mijn budget mogelijk? en welke mogelijkheden heb ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:46
duncanvdlinden schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:32:
Ik ben opzoek naar een laptop van onder de 1000 euro met een eigen videogeheugen en een betere cpu dan een celeron-m, ik vraag mij af of het mogelijk is, ik had me al gefocust op de acer 3022wlmi (sempron 2800+), alleen helaas is deze nu niet meer verkrijgbaar, wel de 3023wlmi maar die zit dan weer vlak bij de 5024wlmi kwa prijs, dan vind ik het de 3023wlmi het eigenlijk niet meer waard.

ik vind het eigenlijk altijd wel jammer om geheugen in te leveren aan een grafische chip daarom mijn keuze tot een eigen grafische chip.

Ik heb de volgende eisen:

-cpu: Sempron, Turion of pentium-m
-hogere res dan 1024x768 (mag breedbeeld zijn)
-hdd minimaal 40gig 4200rpm (of geen, ik heb er zelf nog 1)
-mem 256mb (kan altijd wel bijzetten)
-grafische kaart met geintergreerd geheugen
-batterij capiciteit van 3 uur

is het binnen mijn budget mogelijk? en welke mogelijkheden heb ik?
Je bedoelt toch Grafische Kaart met EIGEN geheugen?

Waarom wil je eigenlijk geen Celeron-M? Mag zo langzamerhand toch wel duidelijk zijn dat dee processor echt niet veel langzamer is dan een Pentium-M...

Ik zou geen 256mb geheugen nemen. Waarom wel een goede processor én grafische kaart, maar bagger geheugen? Bedenk wel, laptopgeheugen is duurder dan dat van een desktop én er zijn maar 2 bankjes voor geheugen. Ga dus altijd voor 512mb op één bankje. Dat scheelt een hoop geld met uitbreiden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja dat is heel goed mogelijk om onder de 1000 euro een laptop met redelijke specs te krijgen. ik heb deze week de Acer 4401lmi gekocht. Ik heb em nog niet maar de specs zijn zeer redelijk te noemen voor de prijs. Er zit in ieder geval een ATI 700x videokaart in met 64 VRAM. Voor de rest moet je maar is op www.acer.nl kijken en in de Pricwatch kijken helpt ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Rossi46 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:35:
[...]

Je bedoelt toch Grafische Kaart met EIGEN geheugen?

Waarom wil je eigenlijk geen Celeron-M? Mag zo langzamerhand toch wel duidelijk zijn dat dee processor echt niet veel langzamer is dan een Pentium-M...

Ik zou geen 256mb geheugen nemen. Waarom wel een goede processor én grafische kaart, maar bagger geheugen? Bedenk wel, laptopgeheugen is duurder dan dat van een desktop én er zijn maar 2 bankjes voor geheugen. Ga dus altijd voor 512mb op één bankje. Dat scheelt een hoop geld met uitbreiden.
Ja dat bedoel ik een volwaardige VGA kaart, een geheugenupgrade van 256mb kost zo'n 25 euro op het moment, dus ik wil de koop er niet echt van laten afhangen, vandaar dat ik die 256mb opgeef, ik ben bereid om het zelf up te graden.

celeron-m wil ik wel aan mijn lijstje toevoegen maar ik d8 dat het in vergelijking met een sempron, turion, en pentium-m toch wel een vrij trage cpu is, maar ik kan het mishebben natuurlijk, ik zag het ook terug in reviews.
Ja dat is heel goed mogelijk om onder de 1000 euro een laptop met redelijke specs te krijgen. ik heb deze week de Acer 4401lmi gekocht. Ik heb em nog niet maar de specs zijn zeer redelijk te noemen voor de prijs. Er zit in ieder geval een ATI 700x videokaart in met 64 VRAM. Voor de rest moet je maar is op www.acer.nl kijken en in de Pricwatch kijken helpt ook vaak.
deze heeft goede specificaties alleen ik vind het beeldscherm een nadeel :/ 15" en 1024x768 vind ik een te lage resolutie.