Toon posts:

Foto's verkeerd uit toestel.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb een probleem met mijn fuji finepix S 304.
Er zit een XD 64 Mb geheugenkaart in en die lees ik af met een kaartlezer; de kabel die erbij zit, doet het na aansluiting op een "verkeerde" of niet goed werkende USB poort niet meer.
Dat ging verder prima, maar opeens kwamen foto's er uit als op de link te zien is:

http://www.home.zonnet.nl/rommers25/DSCF0006.JPG

Een nieuwe kaartlezer loste het probleem op.
Nu, twee maanden later, is het probleem weer precies hetzelfde en kan ik de kaart ook niet zomaar meer in het toestel formatteren: ik krijg dan een "card read error". Uiteindelijk lukt het wel.Het probleem en mijn vraag is nu; WAT zou er defect kunnen zijn? Zijn er mensen die dit soort foto's herkennen? Mijn kaartje doet het in een andere lezer wel goed, maar dat zijn dan foto's die het hier op de pc ook wel goed blijken te doen..........niet alle foto's zijn zo dus.

Nieuw kaartje kopen is voor mij vrij duur, maar ik wil wel graag foto's van mijn dochters maken dus vindt ik het belangrijk.
Ik dacht zelf zo eeb kaartje van 16 Mb te kopen om te proberen en dan maar vaker leeggooien, dat is nog een beetje betaalbaar maar die zijn er blijkbaar niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 14:16 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Leen een kaartje van iemand anders om 't mee te proberen. Of waag de gok gewoon, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet en 64MB is vrij klein.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27

Zoefff

❤ 

Hm, dat ziet er uit als corrupte jpg-jes. Dat kan een aantal oorzaken hebben, de cam kan de bestanden brak wegschrijven, het geheugenkaartje kan kapot zijn, of je computer verneukt de boel tijdens het kopieren van het geheugenkaartje.

Ik zou eens een nieuw kaartje proberen. En zorg dat je ná het downloaden van je foto's het kaartje gewoon in de camera formatteert, dat voorkomt problemen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Even dingen checken, kun je op de display van je camera wel goede plaatjes zien? dan lijkt het me stug dat de camera bestanden verkeerd wegschrijft. Ook denk ik dat het dan niet aan de kaart ligt.

Wat je dan overhoud is de cardreader en de computer. Heb je 2 keer dezelfde reader gekocht of een ander (en heeft die drivers nodig?) ? Mss kun je op een andere pc proberen of het daar werkt. andere cardreader heb je zelf al gezegt dat die na 2maanden weer problemen kreeg.

Succes ermee ;)

Learn to forget...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57

Acid_Burn

uhuh

128MB xD kost €25..
formatteren in de cam zelf is meestal het beste. Probeer ook eens plaatjes van de computer op de card te zetten en dan weer terug (kaart helemaal vol bij voorkeur) en controleer dan of de plaatjes nog goed zijn. Zo niet, dan is je kaartje zeker brak.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb wel een 16MB xD PictureCard voor je om te testen..

Mail me je adres maar.. Dan stuur ik hem wel op.. ALs je hem maar terug stuurt ;)
(En zoniet, dan weet ik waar je huis woont :P )

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als de xd-card in het fototoestel al een foutmelding geeft bij formatteren kan het
ook aan de camera liggen.
Heb je garantie op het geheugen ? En op de camera ?
Heb je beide bij dezelfde leverancier gekocht ?

Een van beide lijkt me defect.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Garantie op beiden heb ik al niet meer.
Ik heb twee keer dezelfde reader gehad, dat wel.
Op het toestel zelf EN de kleine foto's op de pc (miniatuurweergave) zijn de foto's WEL goed.
Het is raar, want als ik de kaart erin steek, gebeurt er soms niets en dan weer eens wel......daarom dacht ik ook een beetje aan de kaart.
Ik ga CyberJ maar even een pb geven _/-\o_

Edit; pb geven?? Gaat dus niet of ben ik kippig? Afijn, kom ik nu pas achter....dan maar een mail.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 20:59 ]

• Dappa
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05-2018

Dappa

Wicked Caveman

Misschien zelfs stof tussen de contactjes?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Twee jaar geleden heb ik iets soortgelijks gehad: van een aantal foto's was op de computer de thumbnail brak, terwijl de volledige weergave wél goed was. Ook had ik af en toe foto's zoals de foto die jij post, dat er halverwege een soort breuklijn liep. Het lag toen niet aan de geheugenkaart maar aan m'n camera, die de foto's verkeerd wegschreef op de kaart.
Als dit ook bij jou het geval is zul je vrees ik over een nieuwe camera moeten gaan denken...

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik nog even zitten klooien; hij geeft in een rijtje van 6 foto's die ik genomen heb met de camera steeds dezelfde foto die niet goed is en die is dan ook steeds hetzelfde; de lijnen ed lopen precies eender.
Ook als ik de kaart in een ander usb slot doe; dezelfde foto, dezelfde problemen........kan volgens mij niet aan de lezer of pc liggen; als ik opnieuw die foto laadt zou het erg toevallig zijn als het probleem precies hetzelfde zou zijn. Het is dus vast op het kaartje......camera of kaart denk ik dan........

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je zegt dat de foto's op je cam er wel goed uitzien. Nu kan de foto uit je cam bestaan uit een kleine thumbnail (voorbeeld foto) en het eigenlijke bestand. Probeer bij een volgende serie de foto's naar je pc te kopiëeren (niet te verplaatsen) en bij een kapotte foto deze terug te bekijken op de camera zelf. Bij het bekijken niet alleen de foto in z'n geheel bekijken, maar ook op de camera zelf in te zoomen op de foto. Waarschijnlijk overrule je hiermee de thumbnail en open je het echte bestand.

Mocht het bestand niet kapot lijken op je cam kan het wellicht aan je cardreader liggen danwel aan je pc.
Mocht het bestand ook op je cam kapot lijken kan het aan zowel je cam liggen als je geheugen kaart. Regel in dat geval een andere kaart om te testen of het daar ook bij gebeurt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Ik heb het ook eens gehad toen ik een aantal foto's van m'n gamma foto/webcam af copieerde. De oorzaak was het kabeltje wat slecht contact maakte.

Verwijderd

Topicstarter
Op de kamera kan ik de foto niet vergroten. Nu kan ik trouwens niet eens meer op de kamera de foto terugzien; eerst nog wel.........
Lijkt dus wel het kaartje.
Gelukkig mag ik die van CyberJ lenen om te zien of dat het is, ik laat het nog weten!
Pagina: 1