[Artifacts] Nvidia 6600GT

Pagina: 1
Acties:

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Hallo, ik heb een Asus Nvidia 6600GT (pci-e, ddr3), in mijn nieuwe systeem gebouwd. De kaart geeft artifacts als hij omschakelt naar 3d. Ik heb al verschillende dingen geprobeert, zoals het vervangen van de koelpasta (er zat maar erg weinig op), windows verschillende keren opnieuw installeren (deze kaart schijnt soms artifacts te geven in combinatie met mijn onboard geluidskaart van creative)

Specs:
MSI K8N SLI platnium (Creative 24 bits geluidschip, NForce 4 SLI etc.)
1 Asus 6600GT
AMD Athlon 64 3000+ Venice
380 Watt voeding Tagan
Western digital 120 GB harddisk
NEC brandertje
Corsair mem

De koeling in mijn pc is prima en hier ligt het ook zeker niet aan. Het koelblok voelt niet warm aan en geeft 50 graden maximaal aan op de videokaart.

Heeft iemand anders een eventuele oplossing voor dit probleem of dit al eens meegemaakt?

Alvast bedankt.

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
nieuwste drivers?? , post je temps dan anders. (kun je zien in de nvidia driver) ik heb ook een asus 6600GT (top le dan wel) en ik heb gewone nvidia drivers 78.02 (da zijn de nieuwste) en het werkt perfect. anders even naar asus bellen, heb je toevallig niet overclocked ofzo. dan zou ik dat in ieder geval terugschroeven.

• WASonline
ik heb forceware 78.01 drivers.. aan de temps ligt het niet, omdat deze prima zijn voor een videokaart. De kaart kan gewoon geen 3d aan. Ik gok op een defect onderdeel op de videokaart, want met software valt dit niet op te lossen. Dit wordt (helaas) een rma-tje..

Verwijderd

Het kan zijn dat de biosinstellingen van het MSI bordje zo staan dat de grafische kaart standaard overklokt wordt, misschien kan het daar aan liggen. Je moet naar het tablad gaan in de bios waar je zo de overkloksnelheden kan aanpassen (Cell Menu Tabblad), als je daar de toetsencombinatie ALT+F3 indrukt verschijnen er een paar extra regeltjes met name: "NV/ATI Speed Up" kijk of deze op [DISABLED] staan en zet het anders op disabled. Probeer daarna nog eens of je artifacts krijgt.
de toetsencombinatie heeft maar 1 keer bij mij gewerkt, als ik daarna nog eens probeerde, gebeurde er niets, dus doe het van de eerste kee goed...

• WASonline
nee die toetsencombinatie werkt neit bij mij, en ik kan die optie verder ook niet vinden. Ik heb wel de bios een paar dagen geleden geflashed naar de nieuwste versie. Maar als ik gewoon in windows kijk wat de kloksnelheden zijn ( in de driver ) dan zie ik geen rare dingen dusja.. ik denk dat er gewoon iets met de kaart de hand is