[XP] IRQ probleem + vastloper Compaq e500

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:45
Ik heb hier een laptop voor me staan, Compaq e500, die een irritant probleem heeft.
Ik heb 2 pcmia kaartjes, 1 gewone UTP sweex netwerk kaart en een asus WL-107G wireless kaartje.
De Sweex werkt perfect en elke keer als ik hem er in plug werkt hij dan ook gewoon.

Nu is de asus een groter probleem.. Bijna altijd als ik die er insteek dan krijg ik een pcmia foutmelding, dat er niet genoeg bronnen zijn en dus zal de wireless kaart niet werken.
Nu heb ik hier vooral gezocht en er is wat over te vinden alleen jammer genoeg heeft het allemaal geen nut. De ene keer werkt hij wel en de andere keer niet.. ik doe dan niets speciaals..

Ook staan de systeem event log vol met foutmeldingen van de acpi, over een ongeldige I/O poortadres.

Het rare is dat hij afgelopen jaar wel gewerkt heeft, maar omdat me vriendin naar een andere school is gegaan moest hij opnieuw geinstalleerd worden. En nu werkt hij ineens niet meer...
Ik heb zelf het idee dat hij de wireless kaart gewoon het loodje heeft gelegd.

Hopelijk dat iemand me kan helpen :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
misschien even de chipsetdrivers installeren van de chipmaker ipv de standaard MS drivers. Wil nog wel eens helpen. Anders BIOS upgraden.

Lorem Ipsum Fujitsu

• Ankh
van de wireless kaart?
ik heb de drivers van de website van asus afgehaald.
en ik heb er de laatste bios al op gezet. Jammer genoeg helpt dat allemaal niets..
Oh jah de "vastlopers" komen soms als ik de wireless er inplug en dan loopt hij vast. Daarna haal ik hem er uit en dan werkt de laptop weer... echt weird gewoon

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
nee de chipsetdrivers van het moederbord en de drivers van de PCMCIA controller.

[ Voor 73% gewijzigd door Briefcase op 03-09-2005 13:53 ]

Lorem Ipsum Fujitsu

• Ankh
Briefcase schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:53:
nee de chipsetdrivers van het moederbord en de drivers van de PCMCIA controller.
als ik de chipset (intel) drivers run dan zegt ie dat de inf al geupdate is, dus daar heb ik niets aan.
en de controller is een PCI-1225 van texas instruments en kan daar geen drivers voor vinden...
er staat ook niets op de website van compaq/hp: http://h18007.www1.hp.com...da/us/locate/64_1006.html

• Ankh
iemand misschien nog een idee.. de ene werkt ie wel de andere keer niet :S

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Topictitel ietsje aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ankh
thanks

kleine update, ik heb van de hp/compaq website een softpaq update gehaald. Deze zou voor de PMCIA een update geven (volgens via google gevonden website). Na het toepassen werkt het nog steeds maar half.. en begint het toch erg weird te worden...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 19:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zoek het een eens in de ACPI hoek. Mss heb je de laptop als acpi computer geinstalleerd en wil ie het alleen doen als standaard PC. Ik gok dat het iets te maken met power managment.

iig los die ACPI logboek foutmeldingen op...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ankh
goed ik ben eens gaan snuffelen en ben der achter van de acpi en dat ik F5 moet drukken om te kiezen..

Nu krijg ik dus het kies schermpje alleen jammer genoeg kan ik alleen other kiezen dus moet ik ergens een compaq diskette vinden voor die instellingen (oid).. alleen is dat nergens te vinden...

kleine update:

ACPI error is er niet meer heb hem nu als standard pc. goed dat is 1 probleem opgelost :P
nu nog dat irritante wifi.. net opnieuw geinstalleerd maar mocht niet baten
de eerste keer werkte en nu niet meer

[ Voor 28% gewijzigd door Ankh op 05-09-2005 11:48 ]

• Ankh
iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen wezen? Daarnet werkte hij wel weer, maar dan haal je hem er uit. en dan stop je hem er even later weer in en dan werkt hij niet.. beetje jammer...

ik heb ook een post gemaakt op het HP/Compaq Business forum.. Misschien dat iemand daar wat weet :)

• Ankh
een klein subtiel schopje.. ik kan er namelijk niets meer over vinden.. tis nogal frusterend zo namelijk...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dus als ik het goed begrijp wordt die wireless nic om en om wel herkend, dus op willekeurige momenten niet? Heb je dat ook als de oplader aangesloten is?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ankh
jah de ene keer wordt hij wel herkend en dan weer niet
het maakt niets uit of hij aangesloten zit op de netspanning of de accu zit :)

als ik de hele drivers verwijder enzo (delete & uninstall) en dan hem er in plug (vraagt om drivers) dan werkt hij gewoon. maar na een reboot niet meer.. dus deze methode is ook waardeloos...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de compaq en een sitecom kaartje (WL 112) en een WL 113 USB wireless adapter. De PC geeft het volgende aan:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

Via CMOS zie ik geen mogelijkheid iets aan te passen.

Voorheen werkte het perfect, maar sinds een nieuwe installatie van XP ontstond dit probleem

• Ankh
dan moet je F7 ff drukken (of F6) dan kan je kiezen.. maar goed ik zou het niet echt anders weten

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:41:
Ik heb hetzelfde probleem met de compaq en een sitecom kaartje (WL 112) en een WL 113 USB wireless adapter. De PC geeft het volgende aan:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

Via CMOS zie ik geen mogelijkheid iets aan te passen.

Voorheen werkte het perfect, maar sinds een nieuwe installatie van XP ontstond dit probleem
Ga maar eens een endje Googlen, die ACPI logboekmelding is eigenlijk geen echt probleem :)
Lijkt me ook sterk dat problemen met die kaartjes verband houden met die melding.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1