Toon posts:

[Excel] Cel koppel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opdracht:

Voor school moet ik een webpagina maken voor Landal Greenparks in Excel. Opzich niet zo`n
probleem. Ik ben al een aardig eindje op weg, kijk hieronder voor het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~re.staverman/images/12.JPG

Zoals je kunt zien zitten er ook "drop down" menu`s in verwerkt. Deze zijn netjes gekoppeld via
een tweede werkblad zoals je kunt zien op het volgende plaatje. Nog steeds geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~re.staverman/images/2.JPG

Maar 1 van de eisen van school was dat de klant een huisje moest kunnen bestellen via de webpagina en direct aan de hand van persoonlijke voorkeuren een bedrag te zijn krijgt.
Bijvoorbeeld een huisje dat geschikt is voor huisdieren, een huisje in het park Landal Winterswijk etc.

Maar nu komt het probleem. Als iemand een huisje wilt huren in Landal Winterswijk kost dit een basis bedrag van 450 euro in de maand januari (zie het plaatje hieronder). Dus als men dit park kiest uit het drop down menu moet dat bedrag er achter in het grijze gedeelte verschijnen. De bedragen voor andere maanden en andere parken zijn ook verwerkt in een tabel.

Maar het probleem is dus dat ik de keuze uit het drop down menu niet gekoppeld krijg aan het bedrag dat men moet betalen en gekoppeld krijg aan de maand/datum wanneer men een huisje wil huren. Kortom: Als men voor Landal Winterswijk kiest uit het menu dan moet er automatisch het bedrag van 450 euro verschijnen in het grijze gedeelte. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~re.staverman/images/31.JPG

Ik heb diverse office/excel boeken bekeken en ook een zoektoch op internet kon mij niet helpen. Wellicht dat jullie er meer van weten? Het probleem is namelijk dat school geen syllabus of boek beschikbaar heeft voor dit vak. Je moet dus alles ZELF uitzoeken. Dus mocht iemand het weten dan scheelt mij dat enorm veel werk en zeker een aantal college uren per week O-)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Om hier nu een kant en klare oplossing te posten lijkt me geen goed idee. Uiteindelijk is het de bedoeling van een huiswerkopdracht dat je er wat van leert. Sowieso is het niet de bedoeling hier dat je een vraag stelt zonder aan te geven wat je al hebt geprobeerd om het zelf voor elkaar te krijgen.

Op je toch op weg te helpen: kijk eens wat je voor elkaar krijgt met
zoeken, vert.zoeken of horiz.zoeken of eventueel index i.c.m. vergelijken.

Als je graag moeilijk doet kun je nog naar de dblezen() functie kijken maar dat raad ik je niet aan.
Enfin, probeer er hiermee uit te komen en vraag gerust verder als je met bovenstaande tips er niet uitkomt.

offtopic:
en welkom op GOT
:)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je hulp! De dblezen functie is een uitkomst.

Maar zoals ik al zei, bij deze school opdracht is geen documentatie beschikbaar. Het enige dat je hebt is een aantal uur college in een grote ruimte met wat computers en 1 docent. Maar goed die docent krijgt dus 1 miljard vragen waardoor je dus praktisch nooit aan de beurt komt. Vandaar dat het mij nogal tijdbesparend leek om eventjes hier mijn vraag te posten. En natuurlijk nog wat verder rond te gaan posten :7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 10:34 ]