Toon posts:

[98/XP] Melding: bestanden zichtbaar voor anderen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zopas een wireless router gekocht en hiermee drie pc met netwerkkabels verbonden op de router. Wireless functie word alleen gebruikt voor mijn pocket pc.
Ik heb de router beveiligd met wep 128bits encryptie en filtering van mac adressen. De firewall staat aan. (op elke pc is internet verbinding)
De ene pc bolt op windows xp home en de andere twee op windows 98.
Bij de twee laatste heb ik telkens een twee harde schijf op delen gezet en bij windows xp enkele mappen. Maar toen ik via de windows xp wizard een klein homenetwork configureerde werd mij een waarschuwing gegeven dat anderen mijn bestanden konden zien.

Hoe kan ik zoiets uit de weg helpen (ben een beginneling opgebied netwerk)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even het OS in je topic titel - let hier aub zelf ook op in het vervolg :)

Verder - wat is nu concreet je vraag? Je kreeg een melding op je PC - maar gezien het feit dat je een "hardware" firewall hebt mag je dit rustig negeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn windows firewall op de pc met windows xp staat aan en in de router zit een firewall.
maar op de pc's met windows 98 staat geen firewall
moet ik deze nog extra beveiligen of is het genoeg met de firewall in de router?

Verwijderd

De firewall in de router moet genoeg zijn, Je kan natuurlijk altijd een simpel firewalletje gebruiken op de 98 OSjes.

Verder de melding die je kreeg is niet erg,
Kan geen kwaat dus maak je maar geen zorgen.
Het wil gewoon zeggen dat andere netwerk gebruikers jou gedeelde mappen kunnen zien en benaderen.