Laptop batterij problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb een tijdje geleden een Compaq Armada 1575D gekregen.
Batterij deed het nog super goed. (2 uur werkte ie op de batterij).

Sinds de laptop 2 dagen niet meer is aangeweest wil de batterij niet meer :(
De batterij zit er goed in. Maar het lapje van de batterij doet niks meer.
Als ik de stekker van de laptop eruit haal, valt ie ook in en keer weg. Dit deed ie 2 dagen geleden niet.

Als ik de batterij eruit haal, en en hard in laat vallen, dan brand heel even het lampje van de accu, maar dan gaat het lampje uit.
Ook in Windows geeft ie dan even aan dat ie oplaad en dan binnen 1 sec. is dat tekentje ook weer weg :(
Ik heb de batterij eruit gehaald, en de contacten wat bij gebogen, maar ook dat wil niet helpen.
De batterij is wel helemaal leeg.

Wat is hier nog aan te doen? :) Of is de batterij gewoon plotseling kapot gegaan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
*schop*

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
AMDathlonxp schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:28:
Als ik de batterij eruit haal, en en hard in laat vallen, dan brand heel even het lampje van de accu, maar dan gaat het lampje uit.
je bent je er van bewust dat hardware ook kapot kan ???
leer eerst eens normaal omgaan met computers voordat je je af gaat vraagen hoe het nou zou kunnen dat i kapot is.....!!! |:(

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
MokerHamer schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:19:
[...]

je bent je er van bewust dat hardware ook kapot kan ???
leer eerst eens normaal omgaan met computers voordat je je af gaat vraagen hoe het nou zou kunnen dat i kapot is.....!!! |:(
Je snapt mij volgens mij niet echt.

Ik gooi der niet mee.

Ik zet gewoon de laptop op zijn zij. En de accu zit er een beetje uit (2 cm oid), en die 2 cm laat ik er gewoon inschuiven. Dat is helemaal geen harde klap.
En voordat ik dat deed was de batterij al raar aan het doen :r

[ Voor 3% gewijzigd door AMDathlonxp op 05-09-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
grote kans dat de connector niet heelemaal meer in ode is dan.
mischien ff een andere batterij testen (als iemand in je buurt mischien een zelfde type heeft)
anders goed kijken en anders ff openschroeven om te kijken of alles nog heel is.

zijn mijn eerste gedachten als je de batterij er een aantal keer in en uit moet haalen voordat hij weer werkt en op een gegevenmoment helemaal niet meer.

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
Ik heb met veel moeite de accu open gekregen.

Een paar foto's (let niet op de kwaliteit. Zijn gemaakt met 100K cam. Heb geen digicam bij de hand :( )
Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.net/images/gathering.tweakers.net/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.net/images/gathering.tweakers.net/2.jpg

Zo kun je een beetje zien hoe het eruit ziet.

Wat ik erg raar vind is dat als ik de multimeter op een van die batterijen zet, dan krijg ik 0.68Volt te zien.
Als ik verschillende pinnetjes op de connector voor probeer, dan krijg ik bijna op allemaal 0.01V te zien :?

Wat mij ook was opgevallen als de laptop aan stond, kijk hoevol de batterij nog is en dan de batterij erin stop, verschijnt er een rood kruis door de batterij status 8)7

Ik heb in mijn laptop aan 2 kanten plek voor een accu, en bij elke connector hetzelfde probleem.

Wat ik ook nou wou vertellen:
Ik heb ook gezien dat het mogelijk is om een externe laptop accu te maken van AA batterijen, maar dat is bij mij niet mogelijk. Bij mij zit namelijk de adapter in de laptop gebouwd, er zit dus gewoon een 230V kabel in mijn laptop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
*weer een schop*

Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS,

Het helpt ook nog wel eens om de accu 24 uur in de vriezer te leggen en kijken of hij dan wat meer doet. Anders ben ik toch bang dat het een kwestie is van een nieuwe accu kopen.

Met wat oudere accu's is het nog wel eens een probleem als je hem helemaal leeg maakt, dat de accu niet meer op start.

[uiteraard de accu goed verpakken in de vriezer].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:54:
TS,

Het helpt ook nog wel eens om de accu 24 uur in de vriezer te leggen en kijken of hij dan wat meer doet. Anders ben ik toch bang dat het een kwestie is van een nieuwe accu kopen.

Met wat oudere accu's is het nog wel eens een probleem als je hem helemaal leeg maakt, dat de accu niet meer op start.

[uiteraard de accu goed verpakken in de vriezer].
Ik heb een Lithium accu. Die mag toch niet in de vriezer?
Alleen Ni-MH batterijen mogen toch in de vriezer? :? (Correct me if i'm wrong).

Ik had vandaag de accu met de kap eraf in de laptop gedaan, en heeft zo 90 min gedraaid. Heb toen de accu eruit gehaald en aan de chipjes gevoelt. Die zijn niet eens warm. De batterijen zelf ook niet :( Kan het dus zijn dat er een elektronica stuk in de laptop kapot is, of van de accu zelf?

Weet iemand misschien nog een oplossing, zodat ik toch met accu kan werken?
Ik kan geen externe accu gebruiken omdat mijn laptop een ingebouwde adapter heeft, en er moet dus 230volt in de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:26:
[...]

Ik heb een Lithium accu. Die mag toch niet in de vriezer?
Alleen Ni-MH batterijen mogen toch in de vriezer? :? (Correct me if i'm wrong).

Ik had vandaag de accu met de kap eraf in de laptop gedaan, en heeft zo 90 min gedraaid. Heb toen de accu eruit gehaald en aan de chipjes gevoelt. Die zijn niet eens warm. De batterijen zelf ook niet :( Kan het dus zijn dat er een elektronica stuk in de laptop kapot is, of van de accu zelf?

Weet iemand misschien nog een oplossing, zodat ik toch met accu kan werken?
Ik kan geen externe accu gebruiken omdat mijn laptop een ingebouwde adapter heeft, en er moet dus 230volt in de laptop zelf.
Nee idd Lithium mag idd niet [lees nooit] in de vriezer, ik ben er gemakshalve van uit gegaan dat het een NI-MH was.
Pagina: 1