Toon posts:

msi x700pro voor 89,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Doel: games, videobewerking en de gebruikelijke zaken als internetten etc. Nu zit ik (helaas) met een beperkt budget, en liever iets daaronder, dan erop of erboven, zonder de verwachte prestaties uit het oog te verliezen. Nu zag ik bij alternate een MSI X700Pro-TD voor 89,- euro. Ik vraag me af ; waar zit het addertje onder het gras? Deze kaart moet het met 128 mb geheugen stellen, terwijl de "normale" x700 pro 256 krijgt. Daarvoor mag je dan ook meestal ruim 100 euro meer neertellen. Op internet gaan de benchmarks meestal over een "normale" x700 pro 256 mb, daar heb ik dus niet zo veel aan. Overigens is het plan om over ruim een jaar deze kaart dan te vervangen door iets nieuws. Ik ga er van uit (lees: hoop) dat topkaarten van nu, dan een beetje betaalbaar zullen zijn.

Iemand ervaringen met de MSI x700 pro van 89,- euro? En zou je met deze kaart een beetje behoorlijk kunnen gamen? Hierbij wil ik benadrukken dat ik geen die-hard gamer ben die alles op 1600x1200 high met 60+ fps wil spelen. 1280x1024 (ivm nieuwe lcd) med met 20/30/40 fps is genoeg. Dus: leuk ding voor die prijs of absolute no-go ?

mvg, Jeroen

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:06
X700pro 256 gddr3 heb ik al gezien voor € 127,-
Hij moet wel voldoen aan je eisen denk ik.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Ik denk dat je de echte moet nemen, dus niet die van €89,-
Ik denk dat die echt een stuk beter presteerd.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:36:
Ik denk dat je de echte moet nemen, dus niet die van €89,-
Ik denk dat die echt een stuk beter presteerd.
ik betwijfel dat omdat de 128MB versie ook GDDR3 Geheugen heeft, een 6600GT die iets sneller is die haalt bijna geen winst uit 256MB vergeleken met de 128MB versie, ik denk dat dit wel een goed aanbod is

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 16:55
Bij de 256mb versie draait het geheugen op 700mhz tegen 864mhz bij de 128mb versie. En aangezien toch niet alles op max quality (dus met AA en AF) hoeft te draaien heeft de TS volgens mij toch geen voordeel aan die 256mb versie.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:26:
Heren,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Doel: games, videobewerking en de gebruikelijke zaken als internetten etc. Nu zit ik (helaas) met een beperkt budget, en liever iets daaronder, dan erop of erboven, zonder de verwachte prestaties uit het oog te verliezen. Nu zag ik bij alternate een MSI X700Pro-TD voor 89,- euro. Ik vraag me af ; waar zit het addertje onder het gras? Deze kaart moet het met 128 mb geheugen stellen, terwijl de "normale" x700 pro 256 krijgt. Daarvoor mag je dan ook meestal ruim 100 euro meer neertellen. Op internet gaan de benchmarks meestal over een "normale" x700 pro 256 mb, daar heb ik dus niet zo veel aan. Overigens is het plan om over ruim een jaar deze kaart dan te vervangen door iets nieuws. Ik ga er van uit (lees: hoop) dat topkaarten van nu, dan een beetje betaalbaar zullen zijn.

Iemand ervaringen met de MSI x700 pro van 89,- euro? En zou je met deze kaart een beetje behoorlijk kunnen gamen? Hierbij wil ik benadrukken dat ik geen die-hard gamer ben die alles op 1600x1200 high met 60+ fps wil spelen. 1280x1024 (ivm nieuwe lcd) med met 20/30/40 fps is genoeg. Dus: leuk ding voor die prijs of absolute no-go ?

mvg, Jeroen
Lijkt me een hele goede koop, er staat DDR3 bij en dit geheugen draait sneller dus dan een de 256 mb versie, 128 mb is ruim voldoende om alle games goed te kunnen spelen. De 6600gt draait nl ook alles prima. Voor 89 euro lijkt me dat een prima koop! :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:26:
Overigens is het plan om over ruim een jaar deze kaart dan te vervangen door iets nieuws. Ik ga er van uit (lees: hoop) dat topkaarten van nu, dan een beetje betaalbaar zullen zijn.
Beetje zinloos, dan kun je net zo goed nu bijv. een geforce 6800GT kopen voor ong. 220 euro, want over een jaar de kaart vervangen betekent dat je 89 euro bij de prijs op moet tellen. Verder is de x700pro qua prestaties geloof ik ong. gelijk aan een radeon 9800 pro en 89 euro is zeker niet duur hoewel je er wel op moet letten dat dit een pci-express kaart is. Een prima kaartje dus.

het gaat niet goed met de wereld

• Countess
  • Laatst online: 19-07 01:41
ik ben een hardcore gamer en heb een x700pro 128mb

ok ik heb hem gevolt mod (de eerste die het deed :D) en de clocksnelheid met ongeveer 30% verhoogt maar ook voor dat ik dat deed werkte hij prima zelfs in de nieuwste games.
en UT2k4 draai ik 1600x1200 en dat gaat prima.

ik had hem gekocht als fff een goedkoop tussendoor kaartje maar hij voldoet boven verwachting.

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 03-09-2005 12:46 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:25
Countess schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:44:
ik ben een hardcore gamer en heb een x700pro 128mb

ok ik heb hem gevolt mod (de eerste die het deed :D) en de clocksnelheid met ongeveer 30% verhoogt maar ook voor dat ik dat deed werkte hij prima zelfs in de nieuwste games.
en UT2k4 draai ik 1600x1200 en dat gaat prima.

ik had hem gekocht als fff een goedkoop tussendoor kaartje maar hij voldoet boven verwachting.
Als jij een hc gamer bent .. kom dan echt niet met een x700 aanzetten!!
kom lieven met een 6800.. of een 7800..

En als je krap zit had je ff meer moeten lezen.. De 6800LE kost ook rond de 120 euro!!!
Die kan je nog unlocken naar 16x1.6ve

:)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon denkt dat de 6800 LE een betere koop is, en dat Ati brak is

Modbreak:Hou je ongefundeeerde opmerkignen voor je ajb, en al helemaal als ze nergens op slaan...

[ Voor 44% gewijzigd door Pollewob op 04-09-2005 19:11 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-08 11:45

Bever!

3

geforce guy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:45:
* Bever! denkt dat de 6800 LE een betere koop is, en dat Ati brak is
1 wat probeer je met zulke reacties te bereiken, onderbouw eens wat.
2 het gaat hier over pci-e dus watnou 6800le.
3 gewoon nemen, prima kaart die x700! doet niet veel onder voor een 6600gt en is een stuk cheaper

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:06
DutchGamer schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:42:
[...]

Als jij een hc gamer bent .. kom dan echt niet met een x700 aanzetten!!
kom lieven met een 6800.. of een 7800..

En als je krap zit had je ff meer moeten lezen.. De 6800LE kost ook rond de 120 euro!!!
Die kan je nog unlocken naar 16x1.6ve
niet iedereen heeft een grote portomonee ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben eruit, het wordt de x700

Over ruim een jaar wordt die dan vervangen door een 7800 of gelijkwaardig, Ik heb nu gewoon niet de financiele middelen voor een kaart van 400,- euro. Verder ben ik teveel noob om aan unlocken van een 6800 te gaan beginnen.

Ik koop al mijn componenten nu met het oog om de pc over ruim een jaar helemaal "af" te maken. Kast met zat ruimte, grote voeding, mobo met zat aansluitingen, wel al een "goede" processor etc. Maar ik bespaar op zaken die vervangen kunnen worden, zoals de videokaart. Zie het als een soort tweetraps-raket. Bedankt voor jullie reacties iig!!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
x800GT is een betere koop, die is even snel als de 6600GT en de 256MB DDR3 versie zelfs nog sneller. De x800GT is de nieuwste concurent tegen de 6600GT.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
geforce guy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:45:
* Race Eend denkt dat de 6800 LE een betere koop is, en dat Ati brak is
Ey Geforce guy nu moet je echt even kappen met dat geneuzel over dat ati brak is, misschien moet je eens even een leven gaan zoeken ipv hier elk topic te verzieken met je Nvidia geneuzen. Dit is nu al het 3e topic dat IK van wat ik alleen al gezien heb en er zullen er dus wel meer zijn waar je loopt te spammen en te flamen.

Dat jij altijd nvidia producten wil kopen is helemaal perfect, vooral doen, maar ga hier andere mensen niet je mening op zitten dringen omdat je zonodig van geforce houd. :r (trouwens het is niet eens een mening, een mening begint met: "ik vind", er is totaal geen onderbouwing in je teksten en je zit gewoon mensen voor gek te verklaren ongeveer als ze een ati kaart kopen).

Onbegrijpelijk trouwens dat er nogsteeds geen modje is die jou op je plek wijst, gezien het al in meerdere topics gebeurd is.

Goed ik zal mijn preek stoppen, back ontopic.
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:04:
ok, ik ben eruit, het wordt de x700

Over ruim een jaar wordt die dan vervangen door een 7800 of gelijkwaardig, Ik heb nu gewoon niet de financiele middelen voor een kaart van 400,- euro. Verder ben ik teveel noob om aan unlocken van een 6800 te gaan beginnen.

Ik koop al mijn componenten nu met het oog om de pc over ruim een jaar helemaal "af" te maken. Kast met zat ruimte, grote voeding, mobo met zat aansluitingen, wel al een "goede" processor etc. Maar ik bespaar op zaken die vervangen kunnen worden, zoals de videokaart. Zie het als een soort tweetraps-raket. Bedankt voor jullie reacties iig!!
Lijkt me een hele verstandige keuze, als je niet ervaren genoeg bent om aan overklokken te beginnen moet je dat niet doen, nu even een beetje geld sparen om over een tijdje mooiere hardware te kunnen kopen, klinkt logisch ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Race Eend op 04-09-2005 19:11 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Dit is gewoon een verdomd goeie aanbieding van Alternate en je zal er nog zeker een jaar alle nieuwe games goed mee kunnen spelen. Misschien niet op hoogste settings, maar goed, je kan niet alles hebben, zeker niet voor 89 euro. Veel plezier er van ;)

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Geloof me ik had p[recies hetzelfde een jaar geleden. Had een nieuwe pc nodig en heb toen ook bezuinigd op de grafische kaart ik kocht een X300Se (lol) voor 75 Euro. Ben ook geen die hard gamer. Maar deze kaart draait alles behoorlijk netjes, Photoshop CS2 draait prima en nu speel ik er Gta: SA mee en werkt perfect. Tuurlijk t kan beter, nu ik wat meer geld heb, ga ik ook nieuwe kaart kopen. Ik zou gewoon zo ééntje kopen en dan later verder kijken.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Coolmaster schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:59:
x800GT is een betere koop, die is even snel als de 6600GT en de 256MB DDR3 versie zelfs nog sneller. De x800GT is de nieuwste concurent tegen de 6600GT.
Hele leuke optie, inderdaad een pak sneller dan de X700-serie, maar deze kan je vergeten, want hij is al praktisch uitverkocht dankzij ATi's megaverkoop (helaas voor velen :( )
Pagina: 1