Radeon mem underclocken: schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:21
Gezien ik regelmatig strepen op m'n beeld heb (heel fijn naast elkaar met een cm of 1,5 tussen een 'groep' strepen) en m'n muiscursor dan naar een zwart blokje veranderd, wil ik m'n videogeheugen underclocken gezien ik heb gelezen dat het probleem van de strepen vrijwel altijd bij het geheugen ligt.

Maar kan iemand me de garantie geven dat de kaart nog gewoon werkt als ik het geheugen naar, zeg, 260 of 250 MHz underclock ipv. de gebruikelijke 276?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
Je kaart blijft werken hoor als je hem underclockt ;) Zelfde als een 1GHz processor op 500MHz laten draaien. Dan gebruikt hij gewoon maar de helft van zijn max.

[ Voor 51% gewijzigd door Spixo op 03-09-2005 09:49 ]

• BHQ
Ik heb slechte ervaringen van een 1,2 GHz Athlon naar een hele lage multiplier te zetten (hele systeem bootte niet meer en biosreset had ook geen zin) dus ik vraag het maar even :X

-edit- in de bios, toen zelfs ja :)

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 03-09-2005 09:54 ]

• BHQ
Maargoed, ik kan het mem van 270 echt zonder problemen op 250 zetten?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meestal zet je met een processor ook het voltage lager als je underclockt .
Met een vga kaart is dat niet direct mogelijk.
Dus loopt je gpu eigenlijk op een te hoog voltage , maar dat zal met een ~5% underclock wel meevallen den ik zo.

How do you save a random generator ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Yapser schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:45:
Maargoed, ik kan het mem van 270 echt zonder problemen op 250 zetten?
Zo'n kleine onderclock zal geen problemen geven. Als je té laag gaat kan je wel vastlopers en artifacts krijgen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 13:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat dacht je om je kaartje terug te brengen naar de winkel want de snelheid waarop jij hem hebt gekocht moet die makkelijk kunnen werken... als dit niet het geval is, betekent dit dat het product defect is!

klinkt namelijk als defecte mem. chippies!

• BHQ
Wist ik dus onderhand ook wel zeker, maargoed ;)

Anyway, ik dacht mem niet 'stabiel' (strepen) op OEM-snelheid @ 276, en als ik dan bijv. 250 probeer kijken of ik de strepen dan nog heb. Het is een Club3d Radeon 9500 uit de garantie.
Pagina: 1