Weet iemand of je een pentium 120 kan unlocken (multiplier dus)? (m'n broertjes computer) Het P1 mobo dat ik heb kan max een bus van 66 MHz. halen. En als ik hem op 2,5x66 zet, boot hij gewoon en gaat gewoon naar windows en als ik H-Oda CPU dingetje gebruik zegt hij gewoon 133. Kan je ook een pinnetje afplakken/knippen bij een pentium 1?
Onmogelijk.
Probeer een ander mainboard te charteren, dat hoeft zo duur niet te zijn. 75 FSB en DIMM-geheugen versnelt het systeem namelijk best wel aardig
(en dat zijn dus functies van nieuwere Socket 7-borden).
Probeer een ander mainboard te charteren, dat hoeft zo duur niet te zijn. 75 FSB en DIMM-geheugen versnelt het systeem namelijk best wel aardig
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
P1's zijn wel gelockt. Vanaf een bepaalde serie herkennen ze geen multipliers hoger dan waar ze voor bedoeld zijn ...
Dus P120/133 herkennen niks boven 2x
P150/166 herkennen niks boven 2.5x
Dus P120/133 herkennen niks boven 2x
P150/166 herkennen niks boven 2.5x
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
In september '95 kocht ik een Pentium 133. Het was een erg duur ding toen ie net uit was, en ik had de pech dat Intel net een lock had ingevoerd. Anderen kregen 'm stabiel op 180MHz, maar ik dus nieOp dinsdag 16 januari 2001 14:57 schreef LoekD het volgende:
P1's zijn niet gelocked..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar,
Mijn oude p166mmx kon ik wel clocken na ar 233 maar mijn nieuwe p166mmx niet.
Daar heb je gelijk in, want een vriend van me had een 166MMX die eigenlijk een 233MMX met een 166-label was, en die kreeg ie stabiel op 262MHz. Ik dacht dat inderdaad de meeste MMX'en geen lock hebben, maar sinds de PII is alles bij Intel weer wel gelockt. Helaas.Op dinsdag 16 januari 2001 15:35 schreef Nephilium het volgende:
Dat is niet helemaal waar,
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Er zijn van die mensen die niet kunnen lezen...
Exirion zei:
Ik dacht dat inderdaad de meeste MMX'en geen lock hebben, maar sinds de PII is alles bij Intel weer wel gelockt. Helaas.
De PII is niet unlockbaar. Inderdaad Helaas.
Dat probleem heb ik ook met m'n PII400'tje
Exirion zei:
Ik dacht dat inderdaad de meeste MMX'en geen lock hebben, maar sinds de PII is alles bij Intel weer wel gelockt. Helaas.
De PII is niet unlockbaar. Inderdaad Helaas.
Dat probleem heb ik ook met m'n PII400'tje
Pagina: 1