Toon posts:

Tag & Rename vs. iTunes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met heel veel werk heb ik eindelijk met Tag & Rename al mijn ID3v1 tags aangepast, die zien er in dat programma allemaal perfect uit, maar als ik mijn nummers in iTunes importeer heeft die het toch niet begrepen. Wellicht werkt iTunes met ID3v2 tags ofzo, dan moet ik dus al mijn ID3v1 tags naar ID3v2 kopieeren, maar daar kan ik de knop niet voor vinden in Tag & Rename. Noem me stom, maar het lukt me gewoon niet. Kan iemand me helpen?

Het doel is dus dat iTunes al mijn mooie ID3v1 tags gaat snappen, of tenminste de infor die daarin staat door krijgt. Als iemand daar een andere manier voor heeft, door bijvoorbeeld iTunes over te laten schakelen op ID3v1, is dat natuurlijk net zo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Tag&Rename: Menu Tools, Mp3 tag's synchronization wizard (F11)
Hiermee kun je de v1 tags naar v2 kopieren en omgekeerd. iTunes gebruikt inderdaad versie 2.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, kijk, helemaal top.
Ware het niet dat ik nu op het probleem van de ongeregistreerde Tag & Rename stuit. Ik mag dit maar met 10 liedjes doen. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de spreekwoordelijke dijk bij ruim 4300 Mp3tjes, dus nu vroeg ik mij af...
Modbreak:Nee, dat ga je hier niet vragen ;)
, of een ander programma waarmee bovenstaande kan (massaal ID3v2 tags vullen met de info uit de ID3v1 tag), of weet hoe ik iTunes laat overschakelen op ID3v1 tags.

Met vertrouwen in de wijsheid van jullie allen,
Nielspan

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 03-09-2005 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02
Ik heb soms wel dat ik de tags in tag&rename aanpas (v1 verwijderen, v2 aanpassen) maar dat dan nog steeds de oude tag in iTunes wordt geladen. Dan moet ik de v2 tag eerst geheel verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Best vervelend, maar zo vaak gebeurt het nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Heb je de nieuwste of niet? Wat vroeger had iTunes wel eens iets vaags; dan nam hij niet de "artist" tag maar de "composer" oid, en die kon wel eens fout zijn. In de nieuwste Tag&Rename zou dit opgelost moeten zijn...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

leokennis schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:07:
Heb je de nieuwste of niet? Wat vroeger had iTunes wel eens iets vaags; dan nam hij niet de "artist" tag maar de "composer" oid, en die kon wel eens fout zijn. In de nieuwste Tag&Rename zou dit opgelost moeten zijn...
Klopt, maar dat is volgens mij een instelling in T&R geworden. Op twee plekken kun je bij de options instellen wat hij met de artist/composer-tag moet doen. Persoonlijk wil ik die gewoon leeg hebben maar dat is ook nog iets wat over is gebleven uit het feit dat iTunes er raar mee omging.

@TS, ik zou T&R gewoon even kopen. scheelt je een hoop tijd en die 25 euro is wel een nette prijs. Daarnaast kun je er als je veel albums hebt ze ook enorm lui taggen+hoesje door de info van Amazon te halen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je ook een mac hebt kun je het gratis http://www.feedface.com/projects/tritag.html gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Het komt misschien een beetje laat, maar via fink kun je Easytag installeren. Kost even tijd om er aan te wennen, maar doet verder alle nuttige functies die Tag & Rename ook doet.

Gebruik 'm nu al minimaal een half jaar, hij is echt goed.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Pagina: 1