Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Splitter]Telefoonkabel internet direct op Hoofdtelefooncont

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internetconnectie is niet al te best op het moment. Gaat om ADSL. Ik wil ff nagaan of de splitter goed is. Kan ik zomaar de telefoonkabel van ADSL direct op het hoofdtelefooncontact aansluiten? Of kan ik daarmee iets opblazen? Ik denk zelf dat het niks uitmaakt. Maar wil het toch ff voor de zekerheid weten. Kan de hoofdcontactdoos dus het ADSL-signaal verwerken en ontvangen als er geen splitter tussen zit? Gezocht op dit forum en google: niks gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 00:47 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Kan zonder problemen of schade direct aangesloten worden.

Gewoon bij hoofdaansluiting alles losmaken en alleen modem aansluiten om te kijken of het dan wel okee is. Zo-ja dan heb je op de bekabeling of plaatsing van de splitter ergens verlies.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, dan weet ik dat ook weer. Bleek uiteindelijk overigens een storing bij de provider te zijn.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
dus, als je alleen inet heb en geen telefoon (of mss VoIP dan) hoef je splitter niet te gebruiken? :?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Klopt, maar meestal heb je toch een analoge lijn ernaast liggen, en dan is het handig om met de analoge lijn te controleren of je nog wel een signaal hebt als je adsl loopt te klapperen.

TS: je kunt naar de lengte van de kabels kijken. Ik heb problemen gehad als ik voor de splitter een kabel langer dan 30 cm gebruikte.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 03:16:
Klopt, maar meestal heb je toch een analoge lijn ernaast liggen, en dan is het handig om met de analoge lijn te controleren of je nog wel een signaal hebt als je adsl loopt te klapperen.

TS: je kunt naar de lengte van de kabels kijken. Ik heb problemen gehad als ik voor de splitter een kabel langer dan 30 cm gebruikte.
Vreemd. Want volgens mij mag die kabel maximaal 75m zijn. Of zou de kabel niet gewoon kapot geweest zijn?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:18:
[...]

Vreemd. Want volgens mij mag die kabel maximaal 75m zijn. Of zou de kabel niet gewoon kapot geweest zijn?
Max. gegarandeerde lengtes (bij KPN ADSL) zijn:
platte kabel 2 mtr
ronde kabel 10 mtr
UTP kabel 25 mtr

Disclaimer: Dit wil dus niet zeggen dat het met langere kabel niet kan, maar dat verschilt per lijn en situatie. Voor wide-open verbindingen en slechte verbindingen geldt natuurlijk hoe korter, hoe beter.

Verwijderd

Tropos schreef op donderdag 15 september 2005 @ 02:51:
[...]

Max. gegarandeerde lengtes (bij KPN ADSL) zijn:
platte kabel 2 mtr
ronde kabel 10 mtr
UTP kabel 25 mtr

Disclaimer: Dit wil dus niet zeggen dat het met langere kabel niet kan, maar dat verschilt per lijn en situatie. Voor wide-open verbindingen en slechte verbindingen geldt natuurlijk hoe korter, hoe beter.
Ben het niet helemaal met je eens, analoog en digitaal (pstn/isdn) signaal wat wordt gegenereerd door de dslam waar op je zit aangesloten, is van zich zelf niet super krachtig.
De lengte aan kabel die je vanaf je ISRA punt kan gebruiken is afhankelijk van je SNR margin, makkelijker gezegt ruis. Ruis kan op meerdere manieren op je lijn onstaan, maar de belangrijkste factor is de lengte vanaf je ISRA tot aan de centale.

Je kan het beste altijd je kabels zo kort mogelijk houden, maar als gemiddelde word aangehouden max 12 meter. Ongeacht het soort kabel of het soort modem (die overgens veel meer invloed heeft op het gebruik van je lijn dan het kabeltje er voor.....)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tjonge, jonge, ik zeg er nog bij dat het wel langer KAN, maar dat het NIET AANBEVOLEN wordt.

En daar komt de eerste al met 12 mtr kabel ...

Maar voor de duidelijkheid dan nog maar eens:
Die lengtes die ik benoemde worden bij KPN als maximaal aangehouden. Heb je langere bekabeling en een probleem, dan kan je eerst de bekabeling gaan wijzigen voordat het probleem wordt opgepakt.
Pagina: 1