[XP] Schtasks heeft er geen zin in

Pagina: 1
Acties:

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter

Probleem: Schtasks (De windows Scheduler) functioneert niet voor eenmalige taken en ik zie niet waarom niet.

Na het lezen van de [rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml] en het intikken van de voorbeelden, het intikken van de voorbeelden op de site van microsoft en het zoeken via google, begrijp ik niet waarom Schtasks een foutmelding blijft geven. De syntax lijkt namelijk correct te zijn.

Schtasks geeft de volgende foutmelding:
Fout: ongeldig schematype opgegeven.
Typ SCHTASKS /CREATE /? voor de syntaxis.

Deze fout wordt weergegeven wanneer er een commando wordt ingetypt dat er voor moet zorgen dat er eenmalig een programma wordt opgestart.

De voorbeeldcommando's voor eenmalige taken op de site van microsoft en in de schtasks-FAQ functioneren niet en geven de bovenstaande foutmelding. De commando's die ik geef zijn o.a. de volgende:

schtasks /create /s vrede /st 13:00:00 /u alanis /sc once /tn test /tr k:\aoe1\empires.exe
schtasks /create /s vrede /st 13:00:00 /u alanis /sc:once /tn test /tr k:\aoe1\empires.exe
schtasks /create /tn "Mijn toep" /tr c:\apps\mijntoep.exe /sc once /sd 01/01/2006 /st 00:00

Wat echter wel werkt is het volgende commando. Hierbij vraagt de computer om het wachtwoord op te geven maar wanneer je op return drukt dan komt de taak in "geplande taken" te staan en deelt de computer mee dat de geplande taak is gemaakt.

schtasks /create /tn "american" /tr "aapje" /sc "bij niet-actief" /i 10

[ Voor 30% gewijzigd door Salvatron op 03-09-2005 00:59 ]

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

installeer eens SP2 dat teneerst?

ten tweede waneer is dit opgetreden. voer een een systeem herstel uit stapje voor stapje terug misschien dat je iets geinstalleerd hebt waardoor het opeens niet mer goed functioneerd?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Twix schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:43:
installeer eens SP2 dat teneerst?
Wil ik best doen, maar zowel in service pack 1 als in 2 zie ik geen fix voor schtasks staan. Maar het valt in ieder geval te proberen inderdaad. Echter denk ik dat de kans dat het werkt nogal klein is omdat een programma dat gebruik maakt van windows "Geplande Taken" , namelijk wintv hauppauge scheduler, wel goed werkt. Het vervangen van schtasks.exe door een andere versie helpt ook niet.
ten tweede waneer is dit opgetreden. voer een een systeem herstel uit stapje voor stapje terug misschien dat je iets geinstalleerd hebt waardoor het opeens niet mer goed functioneerd?
Ik ben er sinds eergisteren mee bezig, verder heb ik schtasks nog nooit gebruikt. Het functioneert niet goed op 2 verschillende computers.

[ Voor 18% gewijzigd door Salvatron op 03-09-2005 01:36 ]

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik heb servicepack 2 geinstalleerd en hij doet het zoals verwacht nog steeds niet. Ook het vervangen van het bestand "schtasks.exe" in windows/system32 door een andere versie werkt niet. Dezelfde foutmelding blijft optreden.

Verwijderd

/SC schema-parameters:
Engelse versie:Nederlandse versie:
MINUTEminuut
HOURLY"elk uur"
DAILYdagelijks
WEEKLYwekelijks
MONTHLYmaandelijks
ONCE"eén keer"
ONSTART"bij opstarten"
ONLOGON"bij aanmelden"
ONIDLE"bij niet-actief"

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 22:01 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Bedankt voor het schema. Schtasks doet het nu. Het ligt dus blijkbaar aan het feit dat bij de nederlandse versie van schtasks alle parameters in het nederlands moeten worden meegegeven.

Wel een instinkertje is die é bij "eén keer". Er moet persé een ' op de e want anders doet ie het niet. 8)7 Vreemd is ook dat op de NEDERLANDSE versie van de site van microsoft de ENGELSE aanduiding "once" wordt gebruikt in plaats van "eén keer".

Wat ik ook vreemd vind is dat "schtasks /create /?" te melden geeft dat je "ONCE" moet gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Salvatron op 03-09-2005 22:49 ]

Pagina: 1