Toon posts:

Windows Server 2003 - Windows XP Policy Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sinds kort een Windows Server 2003 op mijn server gezet in plaats van Windows 2000 Server.

Ik heb een AD geinstalleerd via de wizzard en heb in Users en Gebruikers Accounts een extra groep aangemaakt in die goep heb ik een user aangemaakt.

Nu probeer ik in die groep een Policy in te stellen en heb als voorbeeld de run command uitgeschakeld in het start menu.

Nu start ik mijn Client Pc (met winxp) op in het domein Met de usersername, die ik heb aangemaakt.

Maar de policy instellingen blijken niet te werken. Wat ik ook probeer de instelling woorden maar niet toegepast.

Het lijkt wel of Server 2003 niet Compateble is met WinXP. Wat me dus heeeeel erg sterk lijkt ! :|

Weet iemand een oplossing ??? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:13:
Maar de policy instellingen blijken niet te werken. Wat ik ook probeer de instelling woorden maar niet toegepast.

Het lijkt wel of Server 2003 niet Compateble is met WinXP. Wat me dus heeeeel erg sterk lijkt ! :|

Weet iemand een oplossing ??? :)
Beter je best doen met lezen hoe je GPOs test, misschien?
gpupdate /force gedraaid op werkstation?
Zorg dat je GPMC op je Server draait.

Uiteraard staat die PC/User in een OU waar de policy aan vasthangt toch?
En je DNS config is vanzelfsprekend in orde?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

inderdaad je PC moet wel in de OU staan waar je die policies op gaat uitvoeren. en log je niet toevallig lokaal in?

anders kijk hier een in
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door loodgieter op 03-09-2005 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:22:
inderdaad je PC moet wel in de OU staan waar je die policies op gaat uitvoeren. en log je niet toevallig lokaal in?

anders kijk hier een in
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]
Moet dat perse dan?

Je bepaalt toch per groep users wat voor een rechten ze hebben op een bepaalde pc en niet wat voor een rechten de pc zelf heefd.

Nee ik log niet lokaal in ! :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:35:
[...]

Moet dat perse dan?

Je bepaalt toch per groep users wat voor een rechten ze hebben op een bepaalde pc en niet wat voor een rechten de pc zelf heefd.

Nee ik log niet lokaal in ! :)
ja verplaats die PC dan eens voor de grap in jee aangemaakde OU dan kom je er zelf wel achter. en zoasl al werd gezegd JA dat moet

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 03-09-2005 00:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ja.
Nee, dat doe je door een GPO te linken op een OU waarin de objecten staan waar je de GPO op wil uitvoeren.

Object kan zijn user of Computer (dat zijn de objecten waar je jouw GPOs op kan laten werken).

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 03-09-2005 00:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

OU waar computers in zitten zet je de computer policies (computer configuration etc)
OU waar Users in zitten zet je de user policies (User configuration etc)

Op een andere manier worden policies niet applied of je moet met loopback policy gaan werken wat veel in terminal server omgevingen gebeurd.
Pagina: 1