Geen beeld met nVidia TNT2 M64

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik heb via Azerty deze week een systeemupgrade voor mijn buurman besteld, omdat hij zijn oude Dell Dimension 4100 (PIII 733 MHz / 128 MB) wat traag vindt. Omdat hij toch nooit spellen etc. speelt, heb ik voor hem de volgende upgrade uitgezocht, met als doel zijn huidige videokaart (NVIDIA TNT2 M64 AGP 4x 32 MB) en DVD/CD-RW te gebruiken.

Aopen QF50A (300 Watt)
Asus K8N (S754)
AMD Sempron 2600+ (S754)
Kingston Valueram 512 MB DDR 400 (CL3)
80 GB Maxtor S-ATA

Ik heb vanmiddag de computer aangesloten, maar het is mij nog niet gelukt beeld te krijgen. Ook krijg ik geen piepjes te horen. Echter krijg ik wel piepjes, als ik zaken als het geheugen enzo verwijder. Wel heb ik even een blauw beeld gekregen nadat ik voor het eerst de BIOS had gereset. Helaas bleef het beeld fel blauw en ging de monitor weer uit toen ik hem weer opnieuw aanzette.

Ik heb nog niet een andere videokaart kunnen proberen, omdat ik hier alleen maar een 3DFX Voodoo III (AGP) heb, met een verkeerd voltage naar mijn weten.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? De videokaart werkt nog wel, ik denk dus dat de videokaart toch niet compatible is met het moederbord, of het moederbord werkt gewoon niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Schelte op 03-09-2005 19:31 . Reden: Videokaart type update ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Volgens mij zijn alle nVidia Riva TNT 2 M64'ers(Niet GeForce ;)) AGP4x compatible.
Controleer dit wel even voor de zekerheid. De 3dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 AGP is inderdaad AGP2x en niet compatible met de nieuwe moederborden.

Als de videokaart werkend is én compatible is met het huidige moederbord, wijs dan niet meteen het moederbord als schuldige aan. Immers kunnen ook andere onderdelen stuk zijn waardoor de PC niet werkt.

Controleer dus of alles goed is aangesloten, of de voeding werkt, of de processor werkt etc.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:13
Thandor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:33:
Volgens mij zijn alle nVidia Riva TNT 2 M64'ers(Niet GeForce ;)) AGP4x compatible.
Controleer dit wel even voor de zekerheid. De 3dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 AGP is inderdaad AGP2x en niet compatible met de nieuwe moederborden.

Als de videokaart werkend is én compatible is met het huidige moederbord, wijs dan niet meteen het moederbord als schuldige aan. Immers kunnen ook andere onderdelen stuk zijn waardoor de PC niet werkt.

Controleer dus of alles goed is aangesloten, of de voeding werkt, of de processor werkt etc.
Er staat idd specifiek hierover wat in de F.A.Q van V&B.

[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-09-2005 23:37 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Misschien is je voeding wat aan de krappe kant. Probeer eens een andere, krachtigere voeding.

• DJFliX
  • Laatst online: 24-05 06:51
ik heb hier een m64 met 32 mb ram, dies 2x :/

[ Voor 3% gewijzigd door DJFliX op 03-09-2005 13:02 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Schelte
Ik heb zojuist even de mogelijkheid gehad om een PCI videokaart te proberen, maar tevergeefs. Ook een BIOS reset wilde hier niet bij helpen. Ook heb ik alle kabels opnieuw aangesloten, maar dit was ook de oplossing niet.

Verder heb ik hier niet echt de mogelijkheid om andere componenten als de voeding enzo te vervangen. Ik zal eens contact opnemen met Azerty.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Schelte
Bedankt, ik heb het even doorgelezen en heb me even verdiept in de videokaart. Het gaat om een "NVIDIA TNT2 M64 AGP 4x 32 MB" en is dus compatible met het moederbord.

Ik ben er nu over uit dat de videokaart het probleem niet is. Ik zal kijken of ik een andere voeding kan proberen.

Edit: Ik heb een 200 watt voeding (...) van DELL weten te bemachtigen. Ik weet het, het is een oude veteraan en niet bepaald sterk, maar ik wilde het toch even proberen. Toen ik voeding had aangesloten kreeg ik een vervelende hoge pieptoon, waarschijnlijk uit de voeding. Ik heb meteen de voedingskabel er weer uit getrokken. Mislukte testpoging dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Schelte op 03-09-2005 21:29 ]

• DJFliX
  • Laatst online: 24-05 06:51
Heb hier nog 235 watt van dell, uit een optiplex nogwat...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
The__Virus schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:13:
Misschien is je voeding wat aan de krappe kant. Probeer eens een andere, krachtigere voeding.
300watt aan de kappe kant voor dat systeem???
nee man!
een 350watt trekt een 3500+ met 2 dimm ram en een 6800gt (dan zit je wel aan zn max)
een 300watt voor deze setup is meer dan genoeg.

Al dat gegooi met voedingen altijd... volgensmij weten mensen niet eens hoeveel energie elk onderdeel zuipt!

Hij heeft een 2800 semperon... en een TNT2... voor de rest niks speciaals... dat ding trekt echt geen 300watt aan power hoor

/edit
ik heb hier een XP2000+, a7v333 mobo, Geforce 4400TI (oc'd @4600) 1 dimm ram (512mb pc2700) cd-rw, dvd-rw, geluidskaart, 2hd's.
draaien als 2e bak, op precies de zelfde voeding... en mn voltage's zijn zelfs nog iets te hoog.

[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 04-09-2005 12:14 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ixl85 schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:04:
[...]
300watt aan de kappe kant voor dat systeem???
nee man!
een 350watt trekt een 3500+ met 2 dimm ram en een 6800gt (dan zit je wel aan zn max)
een 300watt voor deze setup is meer dan genoeg.

Al dat gegooi met voedingen altijd... volgensmij weten mensen niet eens hoeveel energie elk onderdeel zuipt!

Hij heeft een 2800 semperon... en een TNT2... voor de rest niks speciaals... dat ding trekt echt geen 300watt aan power hoor

/edit
ik heb hier een XP2000+, a7v333 mobo, Geforce 4400TI (oc'd @4600) 1 dimm ram (512mb pc2700) cd-rw, dvd-rw, geluidskaart, 2hd's.
draaien als 2e bak, op precies de zelfde voeding... en mn voltage's zijn zelfs nog iets te hoog.
Te hoog voltage komt niet door een te krachtige voeding hoor :+ Dat ligt gewoon aan de voeding en aan de belasting die er aan hangt.
Overigens is 300W zou nog moeten kunnen met dit systeem. Maar ik praat dan over A-merk. Die Aopen zou het idd moeten kunnen trekken. Maar toch wil ik je aanraden om een andere voeding van minimaal hetzelfde wattage te proberen, en liever meer natuurlijk. Ik heb ong een halfjaar terug ook een dergelijk systeem gebouwd en met de voeding die bij de kast zat kwam ik ook absoluut niet vooruit. Toen ik een wat duurdere Aopen 350W er aan hing werkte het systeem wel naar behoren. Dus misschien is het een kwestie van kielekiele..

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Het lijkt me echt heel sterk dat zoiets aan het maximale uitgangsvermogen van de voeding ligt. Dat setupje verstookt echt niet zoveel vermogen. Het zou dan nog eerder gaan om slingerende voltages, wat meestal bij slechte voedingen een enorm probleem is, maar aangezien het hier om een A-Open gaat lijkt me dat sterk. Maar als je een ruilvoeding hebt kun je dat natuurlijk altijd proberen, da's een klein kunstje.
Pagina: 1