AOpen Duw1608/arr niet lager dan 4?

Pagina: 1
Acties:

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03 21:29
Ik heb een AOpen Duw1608/arr DVD brander. Leuk dingetje, brand lekker snel alleen kan hij niet lager dan 4x branden bij mijn Platinums Plus-jes, ik weet niet of het aan de DVD'tjes ligt maar ik kan hem met Nero en Alcohol 120% niet lager instellen dan 4x.
Ik zou hem graag 2.4 of 1x willen kunnen instellen omdat mijn dvd-speler (voor mijn tv) niet hoger dan 2.4x ondersteunt, dus simpel weg kan ik niets branden voor mijn dvd-speler.
Ik heb al verschillende programma's geinstalleerd, ook al de firmware van de dvd-brander geupdate maar niks helpt...wie weet hoe ik wel lager kan branden? :'(
Bedankt!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat je bedoelt dat jouw standalone alleen DVD+R's accepteert van de eerste generatie, die dus maar tot 2.4x konden worden gebrand (2.4x betekent 2,4 keer zo snel als -R, maar is weliswaar de laagste snelheid voor +R). Jouw moderne +R's langzamer branden helpt daar niks tegen want de schijf is fysiek hetzelfde, echter de beschrijfbare laag heeft bij dezelfde tijdseenheid meer vermogen toegediend gekregen dan bij 4x. Aangezien moderne schijfjes daar niet voor gemaakt zijn wordt het brandresultaat alleen maar slechter dan bij 4x dus ben je nog slechter af.

Kortom: je zal een andere manier moeten vinden, wellicht is er een firmware update voor je standalone zodat hij ook de nieuwere +R's accepteert of kan je wellicht nog wat meer bereiken door je Booktype te veranderen in DVD-ROM. Ik weet alleen niet of dat met jouw AOpen ook kan (is volgens mij een LiteOn).

• Xato
Ik heb gister al de firmware geupdate maar dat mocht ook niet baten. Mijn moeder brand met de dezelfde dvd's maar heeft een oudere MSI brander en die kan dus wel 2.4x branden dus ik denk dat het ook niet aan de schrijfjes ligt.
Maar hoe verander je de booktype dan?

• Xato
Helemaal niemand die een oplossing weet? Ik heb ook al de booktype op DVD gezet en nog steeds geen succes :X

[ Voor 47% gewijzigd door Xato op 04-09-2005 16:09 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Dus die moderne +R's gebrand op 2.4x in je moeders MSI brander doen het wel op je standalone en als jij ze op 4x brandt niet? Dat is wel erg mysterieus... Ik weet in ieder geval dat er voor BenQ drives een utility bestaat om de standaard snelheden te veranderen in de firmware, maar of die ook voor AOpens bestaat betwijfel ik. Dan zal je waarschijnlijk zelf de firmware moeten hacken.

Wat ik overigens bedoelde met de 'firmware update' was een update voor je standalone.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33
Misschien is de kwaliteit van die MSI-brander gewoon slecht. Probeer eens zo'n tool om de kwaliteit te vergelijken van beide branders met dezelfde film.

• Xato
Het is al opgelost, hele middag lopen k*tten aan de software etc. Uiteindelijk maar de eerste firmware update erop gezet ipv de laatste en raad eens wat? Hij deed het! Nu kan ik stellen van 1 - 16 speed!
Bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1