Via een vriend van me ben ik aan een leuk 240x64 lcd'tje met T6963c controlletje gekomen.
Het ding heeft echter geen DC-DC transformatortje aan boord voor de negatieve spanning die nodig is voor het contrast.
Nu heb ik van het lctje geen datasheet weten te vinden maar ik hoop dat -15 v genoeg is.
Ik ben verschillende schema's tegen gekomen waarme je zon stransformatortje kun in elkaar solderen (met die maxim ic'tjes enzow). Alleen heb ik niet echt beschikking over degelijk soldeer equipment waarmee het gaat lukken om ziets fatsoenlijk in elkaar te zetten.
Toen kwam ik het volgende tegen:
http://www.datasheetarchi...oad.php?Datasheet=1716465
En het wil zo zijn dat meneer texas intruments ook test sampels rond stuurd, dus heb ik ff het één en ander besteld.
3 varianten van de PT5024 (-12v) en 3 varianten van de PT5025 (-15v)
Inmiddels heb ik het hele zwikkie ontvangen
. Nu rest de vraag; hoe sluit je dat eigenlijk aan, zonder dat er dingen gaan roken
?
Kan ik gewoon 5 volt van me voeding op het eerste pinnetje van dat ding zetten, het 2e pinnetje op me ground van me voeding zetten en pin drie naar een (10K?) potmetertje doorsluizen en dan richting contrast stroom toevoer van het lcd ? (zie tekening)
Of zie ik het een beetje te zwart op wit
en meot er nog het 1 en ander aan electronica tussen ?
Het ding heeft echter geen DC-DC transformatortje aan boord voor de negatieve spanning die nodig is voor het contrast.
Nu heb ik van het lctje geen datasheet weten te vinden maar ik hoop dat -15 v genoeg is.
Ik ben verschillende schema's tegen gekomen waarme je zon stransformatortje kun in elkaar solderen (met die maxim ic'tjes enzow). Alleen heb ik niet echt beschikking over degelijk soldeer equipment waarmee het gaat lukken om ziets fatsoenlijk in elkaar te zetten.
Toen kwam ik het volgende tegen:
http://www.datasheetarchi...oad.php?Datasheet=1716465
En het wil zo zijn dat meneer texas intruments ook test sampels rond stuurd, dus heb ik ff het één en ander besteld.
3 varianten van de PT5024 (-12v) en 3 varianten van de PT5025 (-15v)
Inmiddels heb ik het hele zwikkie ontvangen
Kan ik gewoon 5 volt van me voeding op het eerste pinnetje van dat ding zetten, het 2e pinnetje op me ground van me voeding zetten en pin drie naar een (10K?) potmetertje doorsluizen en dan richting contrast stroom toevoer van het lcd ? (zie tekening)
Of zie ik het een beetje te zwart op wit
code:
1
2
3
4
5
6
7
| _______
/ \
PT5025a | 10kpot |
|________| \_______/
5v--------| | |--------- -15v -----| | |
| |----- -0 t/m -15v ----------- Vee (LCD contrast)
gnd |