Toon posts:

Maxtor Diamond 10 250gb probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Diamond 10 schijf van Maxtor. Ik heb van mijn 250gb schijf 2 partities gemaakt. Een van 40 gb en een van +/- 190. Op de partitie van 40 is mijn winxp geinstalleerd. Het rare is alleen dat er al 110 gb van mijn 190 gb partitie in gebruik is. Terwijl er helemaal niets op staat. Ik heb het systeem vanmiddag geinstalleerd maar vanaf het begin af aan was dit al. Op de 40 gb partitie werkt alles wel goed.

Misschien weten jullie wat ik kan doen? Ik heb al twee keer geformat maar het blijft maar.

Mijn systeem:

amd 4400+ dual core,
nvidia 7800gfx,
1gb ocz ram gold vx,
asus a8n premium,
Maxtor Diamond 10 250 gb,

Ik heb verder niets geinstalleerd zoals drivers voor me hd. Dit omdat die er niet bij zaten. Ik heb mijn sata schijf gewoon via het kabeltje op sata port 1 gedaan zeg maar zonder raid te gebruiken.

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen? Alvast bedankt!

mvg paul

Verwijderd

Was het niet zo dat de Diamond 10 problemen vertoont met de chipset of dit A8N moederbord???
Probeer je HD is naar de nieuwste firmware te flashen

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Het probleem met deze harddisk bestond alleen met eerdere firmware versies van Maxtor. Dit ziet er uit als een recent gekocht systeem.

Een paar suggesties:
- laatste BIOS moederbord
- laatste Nvidia AMD Nforce drivers (6.66)
- Diamondmax aansluiten op SATA poort 4 in plaats van 1

Wat geeft de XP disk manager voor informatie over deze partitie?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik ook al gelezen maar ik las dat als je na februari een hd had gekocht dat het dan niet zo was. Ik ga dan wel kijken of het me lukt hem te flashen en de flashbestanden te vinden iig bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Topicstarter
In systeembeheer wordt er het volgende aangegeven:

partitie 1: 40 in orde --> die klopt ook gewoon
partitie 2: 191 gb groot en nog maar 44% vrij. Terwijl er helemaal niets op staat et er nooit iets heeft opgestaan.

Ik heb ook al de nieuwste bios versie 1007 erop staan.
Ik heb nvidia chipset v6.65 erop staan omdat ze er volgens mij nog niet zijn de v6.66 voor windows xp.

Het aansluiten van de sata schijf op port 4 zal ik zo proberen.

Thx for je tips!

gr Paul

Verwijderd

En als je partitie 2 gaat formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Partitie 2 van 190gb heb ik al 2x vanuit windows gedaan. Maar geen resultaat :'(

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Laatste versie op de Nvidia site:

Version: 6.66
Release Date: July 15, 2005
WHQL Certified

Maar daar zal het dan wel niet aan liggen.

Misschien kan je een ander programma (partitionmagic oid) gebruiken om de partitie eerst te verwijderen en dan opnieuw aan te maken.

Je hebt toch wel XP met SP2?

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik had gisteren ook problemen met het een S-ATA harde schijf op een nforce3 ultra bordje

Na het lezen van dit topic van poort 1 naar 4 gegaan, alles werkt opeens.

Verder heb ik van de site van maxtor maxblast gedownload, dit is een stukje software om ondermeer te formatteren, misschien lukt het hiermee?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb sp2 geinstalleerd en ik hb het ook uitgeprobeerd om van port 1 naar port 4 te switchen, maar geen resultaat. Maar ik ga nu gewoon alles weer opnieuw installeren. Ik heb alle partities weggehaald en ga nu eerst met maxblaster 3 (4 kon ik nergens downloaden) formateren. Dan opnieuw partities maken en dan maar bidden ;)

gr paul
Pagina: 1