Caiway PPPoe modem icm met USR router > OK?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 09:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik ga morgen bij iemand een US robotics MaxG wireless router installeren (5461)
Ze hebben daar een PPPoe modem waarbij je dus moet inloggen op het modem. Ik heb wel eens vaker die routers geïnstalleerd maar dat waren "gewone" modems van ADSL of Kabel waarbij het internet automatisch werd gedetecteerd en doorgevoerd.

Ik zag toevallig dat je ook PPPoe in kon stellen dus de ondersteuning ervoor ís er dus :)
Maar Nu was ik even met de search aan het rondneuzen geweestof er al mensen waren die al een W-lan USR hadden aangesloten op die nieuwe caiway modems (UTP).En ja ik had wat gevonden; Alleen ik las dus dat ze problemen hadden met het internet (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23715146 en http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24036000)

Deze persoon maakt nog gebruik van de oudere USR router (de 5460) Dus het kan zijn dat de nieuwere versie het probleem niet meer heeft. Maar dat heb ik dus niet kunnen terugvinden in de search.

Mijn vraag is dus: heeft iemand of kent iemand die een maxG router heeft die aangesloten is op zo'n nieuwe PPPoe modem van caiway. En hoe werkt dat? Heb je problemen? Had je problemen ? Zo ja, hoe heb je dat opgelost (nieuwste firmware .... ?).

[ Voor 5% gewijzigd door Frenkpie op 02-09-2005 22:49 ]

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb de nieuwe router geïnstalleerd.. het werkt allemaal wel goed enz. Alleen na 5 dagen hadden ze toch problemen:

wel verbinding met de router.. alle lampjes branden op de router.. maar het internet wordt niet meer doorgevoerd....

nieuwste firmware geïnstalleerd enz.. Weet iemand nog een oplossing hiervoor?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frenkpie schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:57:
Ik heb de nieuwe router geïnstalleerd.. het werkt allemaal wel goed enz. Alleen na 5 dagen hadden ze toch problemen:

wel verbinding met de router.. alle lampjes branden op de router.. maar het internet wordt niet meer doorgevoerd....

nieuwste firmware geïnstalleerd enz.. Weet iemand nog een oplossing hiervoor?
Ik heb precies het zelfde probleem... Internet werkt gewoon maar na een tijdje stop hij er gewoon mee... Tevens valt het me op dat je de router eerst op 192.168.1.1 kan bereiken... )internet werkt dan gewoon.... Even later is hij veranderd naar 192.168.2.1 en dan het ik geen internet verkeer meer.

De USR zit gewoon via een lanpoort aangesloten op de internet router. Ik krijg mijn internet verbinding dus via een lan.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
heb jij ook een PPPOE modem van caiway?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frenkpie schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:18:
heb jij ook een PPPOE modem van caiway?
Pfoe geen idee can het nu ook niet meteen checken.... Twas een beige modem ;) Met blauwe letters e.d. (Multi-PC modem)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die werken gewoon met elke router die PPPoE ondersteunt hoor. Als het na een tijdje niet meer werkt dan heb je een brakke of heel goedkope router ofzo :)

Die modems vereisen iig geen speciale ondersteuning ofzo. Mijn internet valt nooit uit via mijn (linux) router die standaard PPPoE doet.

Hier stond een dode link.

Pagina: 1