Toon posts:

Geluidskaart wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had pas een 4.1 surround geluidskaart gekocht en wilde die nu installeren, maar tijdens het installeren kreeg ik een blauw scherm en deed niets van het geluid het niet meer.

Toen de nieuwe kaart eruit gehaald, maar de oude (onboard) geluidskaart doet nu ook niets meer.
Bij apparaatbeheer staat alles geinstalleerd en de apparaten werken correct.

Als ik bij audio properties kijk kan ik helemaal niets selecteren, want daar zegt ie dat ie helemaal niets vindt. Ik weet verder ook niet hoe je dat wel voor elkaar zou kunnen krijgen.

Type kaart is een Realtek AC97
Ik heb het al 3x opnieuw geinstalleerd en de pc opnieuw opgestart. (incl nieuwste drivers)

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Verwijderd

heb je alle ouwe audio drivers weggehaald voordat je de nieuwe geluidskaart erin stopte?

Verwijderd

Oude onboard-geluidskaart uitgeschakeld in de bios voordat je de nieuwe erin zette? Al een ander PCI slot geprobeerd?

Verwijderd

Oplossing : Geef wat meer specs,misschien dat je dan geholpen kunt worden

Verwijderd

Topicstarter
Meer specs?
Ja die weet ik eigenlijk niet, het is niet mijn pc.

Nee de oude on-board geluidskaart werkte nog goed voor ik de nieuwe (extra) geluidskaart ging installeren. En ik heb geeneen driver weggehaald. Zou niet weten welke bestanden dat zijn in de windows directory.

Het gaat erom dat ie bij Systeembeheer wel de apparaten vind en geinstalleerd zijn, maar bij de Audio eigenschappen zegt dat er geen apparaten geinstalleerd zijn.

Verwijderd

Zit er een gameport op de kaart? Zo ja, dan een eventuele onboard gameport van het moederbord disablen in het bios.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

En hij geeft verder geen conflicten aan in Apparraatbeheer en dan de eigenschappen van de kaarten?
Je zult niet de eerste zijn die gesodemieter heeft met onboard<->"losse" soundcard.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat je de oude kaart nog niet in de bios uitgeschakeld hebt. Ik zou dat eerst doen en vervolgens die nieuwe kaart erin stoppen (ook weer eerst alle drivers verwijderen uit apparraatbeheer), zodat hij helemaal "schoon" is. Als dan die 4.1 kaart nog niet werkt, dan mag je ervan uitgaan dat die niet helemaal fris is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit het helemaal niet in de kaart of de bios volgens mij, want die nieuwe geluidskaart heb ik er uit gehaald. De oude, de onboard die het goed deed, die is nog gewoon hetzelfde. Met die heb ik nu problemen.

Het probleem zit hem in windows. Bij apparaatbeheer staat alles gewoon geinstalleerd. Die nieuwe 4.1 kaart kreeg ik niet geinstalleerd en heb die er daarom uitgehaald. Die is nooit geinstalleerd geweest. Tijdens het installeren heb ik 1x een blauw scherm gehad en de 2e keer sloeg de computer gewoon vast.

Die oude heb ik toen tot 3x toe opnieuw geinstalleerd, waarbij ik ook 1x een blauw scherm gehad heb, maar is nu met de nieuwste 3.75 drivers van tweakers.net meuktracker geinstalleerd. Maar toch kan die bij audio apparaten niets vinden en zijn alle selectie vakjes grijs.

Ik snap er geen snars van, waarom ik ze wel kan installeren, maar windows ze bij audio apparaten niet kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 10:21 ]

Verwijderd

Wel weer het onboard sound enabled in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:05:
Wel weer het onboard sound enabled in je bios?
Ik heb helemaal niets in de bios gedaan.
Alleen maar geprobeerd drivers voor een andere kaart te installeren.
Daarom doet ie het niet meer ...
Pagina: 1