Met de search kon ik nog niks (nuttigs) vinden.
MySQL 4.1.* trouwens.
Ik heb een query die zo zou kunnen zijn:
Ik neem even aan dat er hier 3 modellen uitkomen, met elk een verschillende activity en/of user_role. Deze worden niet gesorteerd of hooguit op model_id.
Nu wil ik dat er een relevantie in komt. Ik weet dat dit kan via een fulltext search en had al wat bedacht voor de query:
Ook hier komen die drie modellen wel uit, maar hebben alle dezelfde score. Moet ik deze zoekactie in stukken hakken ofzo? Dus niet AGAINST ('design, plan, testing') maar per activity: AGAINST ('design') en AGAINST ('plan'). Dus in losse queries?
MySQL 4.1.* trouwens.
Ik heb een query die zo zou kunnen zijn:
SQL:
1
| SELECT model.name FROM model, activity, user_role, model_activity, model_user_role WHERE model.model_id = model_activity.model_id AND activity.activity_id = model_activity.activity_id AND model.model_id = model_user_role.model_id AND user_role.user_role_id = model_user_role.user_role_id AND activity.name IN ('design', 'plan', 'testing') AND user_role.name IN ('coach', 'trainer', 'management consultant') |
Ik neem even aan dat er hier 3 modellen uitkomen, met elk een verschillende activity en/of user_role. Deze worden niet gesorteerd of hooguit op model_id.
Nu wil ik dat er een relevantie in komt. Ik weet dat dit kan via een fulltext search en had al wat bedacht voor de query:
SQL:
1
| SELECT model.name, MATCH(activity.name) AGAINST ('design, plan, testing') AS activity_score, MATCH(user_role.name) AGAINST ('coach, trainer, management consultant') AS user_role_score FROM model, activity, user_role, model_activity, model_user_role WHERE model.model_id = model_activity.model_id AND activity.activity_id = model_activity.activity_id AND model.model_id = model_user_role.model_id AND user_role.user_role_id = model_user_role.user_role_id AND MATCH(activity.name) AGAINST ('design, plan, testing') AS activity_score AND MATCH(user_role.name) AGAINST ('coach, trainer, management consultant') |
Ook hier komen die drie modellen wel uit, maar hebben alle dezelfde score. Moet ik deze zoekactie in stukken hakken ofzo? Dus niet AGAINST ('design, plan, testing') maar per activity: AGAINST ('design') en AGAINST ('plan'). Dus in losse queries?
[ Voor 6% gewijzigd door nemesis_ op 02-09-2005 23:05 ]
Ook een cookie?