ik heb net een nieuwe pc gekocht amd 64bit 3500+ asus a8n-sli moederbord na mijn idee maken de fans veel te veel herrie de cpu fan draai snelheid:4200 rpm de voeding fan 5443 rpm is dit te snel? en maakt ie daarom zo veel geluid? en kan ik de snelheid zelf bepalen?
Geef eens wat meer info 
Wat voor voeding heb je?
Heb je Cool 'n Quit aan staan?
Wat voor voeding heb je?
Heb je Cool 'n Quit aan staan?
Jah ik heb net Cool n Quite aangezet ....ik weet niet of het nu al effect heeft ... de CPU fan draait op dit moment wel iets rustiger z'on 3800 rpm ....
dit zijn de specificaties die op factuur stond:
AMD 64 3500 s939 , 250gb 2700rpm hitachi SATA, 1024 pc400, ASUS N6600 265 mb, ASUS A8N-SLI, DVD ROM + DVD RW DL , QTEC 350W blauw/wit.
btw kan je zelf de snelheid vna je fans bepalen/instellen?
en welke tempratuur kan een processor aan? de temp van CPU is nu 33 graden en de moederbord 36 graden
dit zijn de specificaties die op factuur stond:
AMD 64 3500 s939 , 250gb 2700rpm hitachi SATA, 1024 pc400, ASUS N6600 265 mb, ASUS A8N-SLI, DVD ROM + DVD RW DL , QTEC 350W blauw/wit.
btw kan je zelf de snelheid vna je fans bepalen/instellen?
en welke tempratuur kan een processor aan? de temp van CPU is nu 33 graden en de moederbord 36 graden
Verwijderd
Een athlon 64 mag maximaal, en dat is wel echt de max, zon 70 graden worden. Alles bij zware last onder de 60 graden is goed genoeg. de 33 graden bij jou ,ook al is het zonder zware last (idle) is dus helemaal niet warm. Bij mij is een 3000+ idle zon 48 graden en stressed 55-58. dat is wat aan de warme kant maar zeker niet te heet.
BTW met speedfan kun je zelf je fan snelheid bepalen.
http://www.almico.com/speedfan.php
BTW met speedfan kun je zelf je fan snelheid bepalen.
http://www.almico.com/speedfan.php
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 23:08 ]
Verwijderd
Welkom op GoT :)
Zoek eens op dit forum, dan vind je genoeg over snelheid van je fans, CPU temps, etc.
Dit had je zeker weten kunnen vinden zonder te posten.
Zoek eens op dit forum, dan vind je genoeg over snelheid van je fans, CPU temps, etc.
Dit had je zeker weten kunnen vinden zonder te posten.
Bij mij is m'n Amd 64 3500+ venice onder langdurige zware last zo'n 47 graden. In de bios van A8n-sli staat het volgende ingesteld: Try to keep CPU temperature >51graden. Aan de hand hiervan wordt de RPM automatisch aangepast.
Nu draait mijn fan idle 1600RPM, en na een uur stressed 2100RPM. (zalman koeler) Cool & quiet uit trouwes.
Nu draait mijn fan idle 1600RPM, en na een uur stressed 2100RPM. (zalman koeler) Cool & quiet uit trouwes.
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
zie ik daar Q-TEC voeding staan. ik zou die als eerste maar eens vervangen voor een andere. die zal dan waarschjijnlijk ook wel een iets stillere fan hebben
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Bijvoorbeeld een taganDaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:29:
zie ik daar Q-TEC voeding staan. ik zou die als eerste maar eens vervangen voor een andere. die zal dan waarschjijnlijk ook wel een iets stillere fan hebben
elke gerenomeerde webshop heeft die wel
Die Tagans hoor je nog niet als je je oor erbij houdt.
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Een tagen, of een zalman, of een enermax of een thermaltake enz.
Die q-tech zou ik wegdoen. Niet met een goedkope voeding werken als je dure hardware hebt. Als je pech hebt dan gaat het nog een duur geintje worden met die flutvoedingen van q-tec
Die q-tech zou ik wegdoen. Niet met een goedkope voeding werken als je dure hardware hebt. Als je pech hebt dan gaat het nog een duur geintje worden met die flutvoedingen van q-tec
[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 02-09-2005 23:39 ]
nou zo ik ben niet zo tevreden over mijn thermaltake 480 watt butterfly edition.Want in de specs staat dat ie 17db(a) is maar daar klopt echt helemaal niks van hij komt bij mijn boven alles uit.Ik weet niet hoe het bij andere mensen zit of die wel een stille thermaltake voeding hebben?
Maar ik zou als je een stille voeding wilt geen thermaltake nemen
Maar ik zou als je een stille voeding wilt geen thermaltake nemen
Ik heb de Thermaltake PurePower Silent 460 watt.
Geen problemen mee, nice meshed kabels, en vet stil, met ouwe merkloze psu hoorde ik de fan echt hard. Met de nieuwe psu hoor ik alleen nog de 3d-fan en de psu echt nauwelijks(met de kast open wel te verstaan!).
Dus ik kan niet zeggen dat thermaltake voedingen luidruchtig zijn, mss wel dat type dat jij hebt maar die ik heb is lkkr stil
Geen problemen mee, nice meshed kabels, en vet stil, met ouwe merkloze psu hoorde ik de fan echt hard. Met de nieuwe psu hoor ik alleen nog de 3d-fan en de psu echt nauwelijks(met de kast open wel te verstaan!).
Dus ik kan niet zeggen dat thermaltake voedingen luidruchtig zijn, mss wel dat type dat jij hebt maar die ik heb is lkkr stil
Welkom op GoT
Ik zou je willen aanraden om de FAQ van dit subforum en van CME eens goed door te lezen, je zal dan erg veel te weten komen
Ook bij PMG is nog een heleboel info te vinden
als je er dan nog niet uitkomt mag je ook nog de search gebruiken, kom je er dan nog niet uit, dan is het pas de bedoeling dat je een topic opent
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()