| De Grote GoT FotoContest 37-ste editie: September 2005 | ||
| Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht. | ||
| Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest. Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoT-regels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeelt de organistatie in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden. Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's. | ||
| Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitale fotografie. De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet. Teveel soepen leidt meestal wel tot afbreuk van de foto. Vergeet niet dat dit een foto-contest is en niet een Photoshop-contest! | ||
| Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen daar zijn andere topics voor! (Maar voel je wel vrij je "experimenten" hier te posten, advies krijgen van anderen over jouw foto's is ook een deel van deze contest.) Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic. Het wordt wel gedoogd wanneer je na het posten van een foto bruikbare tips leest en daarna evt. iets verandert, maar het is dus niet de bedoeling dat iedereen 20 foto's gaat posten, waar de forum bezoekers dan maar de beste uit moeten zoeken Brainstormen in dit topic kan uiteraard wel, maar houd er dan wel rekening mee dat anderen jouw idee kunnen gaan uitvoeren | ||
| Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd. Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou op geen enkele manier in het thema is te passen! In het verleden is er wel eens misbruik van het stemproces gemaakt. Om dit te voorkomen kun je nu maar 1 keer per ip-adres stemmen. De tweede keer stemmen resulteert in een ban. Doe jezelf een plezier en probeer dit niet te omzeilen. Stemmen gebeurt op de fotosite | ||
| Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan. Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers. Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je hem naar de fotosite upload. Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd. Je kunt je foto gedurende de maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is, natuurlijk niet meer. | ||
| Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt (en bij voorkeur speciaal voor de contest gemaakt), bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd. Maak geen kaders rond je foto op de contest site. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's. De fotosite dient alleen als referentie. De organisatie bekijkt of de foto voldoet aan de contest eisen en verwijdert de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee. GoT is een discussie forum, helaas nemen veel users dit in een beetje erg letterlijk in dit topic, hierdoor is er de laatste contests meer geouwehoer over de opzet van de contest, dan over de foto's zelf. Het is niet nodig om op elke archief foto te reageren dat het een archief foto is. Het is inmiddels duidelijk hoe bepaalde users hierover denken. Gebruik je tijd liever om inhoudelijk commentaar op de foto's te geven, daar hebben meer mensen wat aan. Inhoudelijk commentaar is niet over elke foto zeggen dat deze niet in het thema past. Dat mag wel, maar leg dan ook uit waarom, en hoe de fotograaf dit zou kunnen verbeteren etc. Op de fotosite zijn de toegekende stemmen verborgen, totdat je zelf gestemd hebt. Dit is om competitievervalsing tegen te gaan. Probeer dat ook in dit topic tegen te gaan. Op de site kun je uitleg geven bij jouw scores, en dit topic is nog wel even open na de uitslag om dan pas te discussiëren of de nr 1 wel zo terecht de winnaar geworden is. Ook een twijfelachtige actie is op een foto reageren met een oneliner als "Deze foto is superieur aan alle andere, deze krijgt mijn 5 punten!". Prima dat je dat vindt, maar je kan ook gewoon zeggen dat je het een prima foto vindt. Met andere woorden: In dit topic liever geen uitlatingen over jouw stemgedrag totdat de uitslag bekend is. Verder wordt deze contest georganiseerd door Norjee. Hij is geen modje, en kan daarom jullie "foute" posts niet (weg)editten. Dit neemt echter niet weg, dat voor wat betreft de contest site hij wel jouw foto kan verwijderen Verder is er elke maand 1 user die het thema bepaald. Deze persoon kan ook aangeven dat jouw foto jammergenoeg echt niet bij het thema past, wees ook dan niet koppig, maar probeer met een andere foto mee toe doen. Op deze manier zou het topic toch in goede banen moeten kunnen lopen. | ||
Succes! | ||
Stemmen op het onderwerp. Zondag avond start ik wederom een nieuwe contest.
Omdat energie al geweest is, zullen de stemmen op deze optie worden genegeerd.
Poll: Welk Onderwerp
• Schemering
• rood
• helder
• warmte
• Muziek
• hoop
• Gebroken
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Omdat energie al geweest is, zullen de stemmen op deze optie worden genegeerd.
• Schemering
• rood
• helder
• warmte
• Muziek
• hoop
• Gebroken
Tussenstand:
[ Voor 135% gewijzigd door Norjee op 03-09-2005 23:46 ]
wat een k*t onderwerp, sorry dat ik het zeg! maar als je geen oud materiaal mag gebruiken wat heeft het dan voor zin? net of ik elke nieuwe foto die ik maak beter is als de voorgaand! plus het is inderdaad appels met peren vergelijken!
Idd een heel erg ruim onderwerp. Ik denk dat het zelf te ruim is, omdat je straks waarschijnlijk kan gaan stemmen op de beste foto's uit de showcase en solo showcase topics, mits die hier worden ingeleverd. Maar we zullen zien hoe het deze maand verloopt 
Om nog terug te komen op de week contest, gaat die deze maand nog van start of is daar nog niks over bekend. Er is vorige maand een hoop over te doen geweest, maar nu hoor je er niks meer van.
Om nog terug te komen op de week contest, gaat die deze maand nog van start of is daar nog niks over bekend. Er is vorige maand een hoop over te doen geweest, maar nu hoor je er niks meer van.
Verwijderd
Hmmm, beetje apart onderwerp inderdaad. Nu moeten we de straat op om onze beste plaat ooit te gaan maken. Klinkt een beetje vreemd in mijn oren....
Maar ondanks het onderwerp kunnen we het wel proberen.
www.casarodriguillo.com
Wie maakt de mooiste foto deze maand? Dat lijkt me toch vrij duidelijk en zeer uitdagend. World Press Photo werkt ook zo, alleen nu is periode korter en het doel anders.
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Verwijderd
Is er een manier om te controleren of een foto wel echt deze maand gemaakt is, of wordt het een kwestie van vertrouwen?
Is gewoon te controleren bij file properties
. Succes deze keer (ik post hier nooit (dit topic) maar lees ze allemaal
! ) .
De meeste mensen deugen!
[imho]
Mijn beste foto is niet jouw beste foto. Ik vind jouw beste foto helemaal niet jouw beste foto. Wanner voldoet een foto aan de eisen "mijn beste foto"? Met een thema zou je dit nog aan banden kunnen leggen.
Ik denk dat iedereen een ander idee heeft bij zijn 'beste foto'. Misschien dat andere mensen foto's niet de credit geven die ze verdienen of andersom. Ik hou niet van appels maar wel van peren. Dus stem ik daarop?
[/imho]
Anyway. We hebben 3 weken om een hele mooie foto te schieten.
Challenge mode:
Wat mij betreft: Nieuwe cam-> nieuwe kansen.
Let go met je beste foto
Mijn beste foto is niet jouw beste foto. Ik vind jouw beste foto helemaal niet jouw beste foto. Wanner voldoet een foto aan de eisen "mijn beste foto"? Met een thema zou je dit nog aan banden kunnen leggen.
Ik denk dat iedereen een ander idee heeft bij zijn 'beste foto'. Misschien dat andere mensen foto's niet de credit geven die ze verdienen of andersom. Ik hou niet van appels maar wel van peren. Dus stem ik daarop?
[/imho]
Anyway. We hebben 3 weken om een hele mooie foto te schieten.
Challenge mode:
Wat mij betreft: Nieuwe cam-> nieuwe kansen.
Let go met je beste foto
[ Voor 5% gewijzigd door bratos op 03-09-2005 01:19 ]
eerst kijken dan zeiken
Ja en dat kun je weer met hex edit veranderenmarzzman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:03:
Is gewoon te controleren bij file properties. Succes deze keer (ik post hier nooit (dit topic) maar lees ze allemaal
! ) .
Nou hopen maar dat iedereen gewoon eerlijk doet
Sorry, maar met zo'n onderwerp is dit toch onhandig. Je beste kunnen, 1 is dat iets wat meestal al uit het archief komt, en 2 is het afgrijselijk moeilijk te vergelijken. Sorry, maar ik kan me hier echt niet in vinden. In een FotoContest moeten de voorwaarden als guidelines zijn om het stemmen en het maken van een foto makkelijker te maken. Maar nu? Nu weet ik echt niet wat ik er van moet bakken. Ik vind dit echt geen thema...
|>
Verwijderd
Een onderwerp kan ik het ook inderdaad niet noemen, maar ik neem aan dat bij het stemmen er voor iedereen wel eentje bij zit waarvan je zegt "Die foto vind ik geweldig en dat vind ik de mooiste" Daarom zou het ook best wel gaan werken. Maar wanneer het een foto uit archief is maar die hier nog niet op het forum geshowed is, is het toch ook goed lijkt mij?? Ik weet niet wat exact de regels zijn hoor.Simon schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 08:48:
Sorry, maar met zo'n onderwerp is dit toch onhandig. Je beste kunnen, 1 is dat iets wat meestal al uit het archief komt, en 2 is het afgrijselijk moeilijk te vergelijken. Sorry, maar ik kan me hier echt niet in vinden. In een FotoContest moeten de voorwaarden als guidelines zijn om het stemmen en het maken van een foto makkelijker te maken. Maar nu? Nu weet ik echt niet wat ik er van moet bakken. Ik vind dit echt geen thema...
Ik heb in iedergeval wel zin om er aan mee te doen, vorige maand bij het onderwerp liefde kon ik echt niks verzinnen om een echte mooie foto te maken m.b.t. het onderwerp. Dit is ook wel een keer leuk opzich wat je bent natuurlijk volledig vrij om te doen wat jij wilt.
Een contest straalt nou eenmaal een sfeer uit. Binnen een bepaald gebied strijden mensen erom wie de beste is. Als niemand dat gebied schetst, dan is het 1 grote rommel; en is die hele strijd-sfeer er niet. Iedereen plompt ook maar iets divers neer; dus je hebt die onderlinge rivaliteit niet meer.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:39:
[...]
Een onderwerp kan ik het ook inderdaad niet noemen, maar ik neem aan dat bij het stemmen er voor iedereen wel eentje bij zit waarvan je zegt "Die foto vind ik geweldig en dat vind ik de mooiste"
Het is te doen; maar of het leuk is, is een tweede...
World Press Photo heeft wel degelijk ''regels''.DaRuLe schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:36:
Wie maakt de mooiste foto deze maand? Dat lijkt me toch vrij duidelijk en zeer uitdagend. World Press Photo werkt ook zo, alleen nu is periode korter en het doel anders.
Zo moet het een foto zijn in een journalistiek thema; wat emotie uitstraalt omtrent gebeurtenissen in de media. Het is niet zo dat daar ook alles kan; en mensen een macro-opname van een bloemetje inleveren.
[ Voor 66% gewijzigd door Silent Thunder op 03-09-2005 11:09 ]
Ehrm.. als ik me niet vergis was er bij de tweakers contest ook 1 winnaar... Zeg dus niet dat dat niet kan. Als je denkt dat je geen mooie foto kan maken moet je gewoon niet meedoen, dat heb ik ook al in de "thema" uitleg staan.
En ja, dat het oom een verse foto gaat komt grotendeels aan op mensen op hun blauwe ogen geloven
Verder kan ik het thema ook wel noemen "Dit zie ik" waardoor het lekker abstract klinkt, maar in feite ook nog alles mag, dat heeft toch ook geen zin. Ook is er zo vaak geopperd om een breder thema toe te staan, doe je dan een keer een thema waar echt alles kan, krijg je dit..
En ja, dat het oom een verse foto gaat komt grotendeels aan op mensen op hun blauwe ogen geloven
Verder kan ik het thema ook wel noemen "Dit zie ik" waardoor het lekker abstract klinkt, maar in feite ook nog alles mag, dat heeft toch ook geen zin. Ook is er zo vaak geopperd om een breder thema toe te staan, doe je dan een keer een thema waar echt alles kan, krijg je dit..
[ Voor 23% gewijzigd door Norjee op 03-09-2005 11:32 ]
Bij de tweakers.net contest waren er ook categorieën, sorry, maar met zo'n houding vind ik er dus geen hol meer aan. Het moet gezellig blijven. Als het thema was Op zijn best ofzo (thnks Ronald), dan was 't wat. Maar Je beste? Dat nodigt sowieso uit tot archief fotos. Verder Norjee, als animo voor een contest afneemt dan is het maybe wel handig om wat beter te communiceren. En het geen wat op te vrolijken. Ik vind het echt jammer.
|>
Man, zeur toch niet zo. "Op zijn best" of "beste foto" of "goede foto" of whatever dat komt toch allemaal op hetzelfde neer: Goede foto maken en inzenden. En kijk de Tweakers contest nog maar eens na, er was 1 overall winnar.Simon schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:14:
Bij de tweakers.net contest waren er ook categorieën, sorry, maar met zo'n houding vind ik er dus geen hol meer aan. Het moet gezellig blijven. Als het thema was Op zijn best ofzo (thnks Ronald), dan was 't wat. Maar Je beste? Dat nodigt sowieso uit tot archief fotos. Verder Norjee, als animo voor een contest afneemt dan is het maybe wel handig om wat beter te communiceren. En het geen wat op te vrolijken. Ik vind het echt jammer.
Wel stel ik het op prijs dat je je hart laat spreken en zegt dat er nu "geen hol meer aan is", ik voel dan ook dat het mij zou sieren dat ook te doen: Ik wordt kotsmisselijk van reacties als de jouwe.
[ Voor 4% gewijzigd door Norjee op 03-09-2005 11:32 ]
Verwijderd
Het blijkt dat er zeer weinig interesse / enthousiastme is in dit onderwerp, het lijkt mij inderdaad ook wel wat leuker als er wel een bepaald thema of onderwerp is waarom je kan focussen. Dus wat gaat er gebeuren?? Kan er nog een ander onderwerp worden gekozen als Norjee dat ook wil? Of is dat zwaar tegen de regels van de contest??
Ik wil me niet te veel met de gemaakte keuze qua onderwerp bemoeien, maar de contest is nu nog maar net begonnen en er zijn nog geen mensen met foto's gekomen, dus dit zou wel het moment zijn om te switchem van onderwerp.
Ik wil me niet te veel met de gemaakte keuze qua onderwerp bemoeien, maar de contest is nu nog maar net begonnen en er zijn nog geen mensen met foto's gekomen, dus dit zou wel het moment zijn om te switchem van onderwerp.
No offence, maar lees het eens goed, denk eens goed na.Norjee schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:31:
[...]
Man, zeur toch niet zo. "Op zijn best" of "beste foto" of "goede foto" of whatever dat komt toch allemaal op hetzelfde neer: Goede foto maken en inzenden. En kijk de Tweakers contest nog maar eens na, er was 1 overall winnar.
Wel stel ik het op prijs dat je je hart laat spreken en zegt dat er nu "geen hol meer aan is", ik voel dan ook dat het mij zou sieren dat ook te doen: Ik wordt kotsmisselijk van reacties als de jouwe.
Je beste foto is een criterium, geen onderwerp. Op z'n best is een onderwerp, dat kan iets op z'n best zijn. Als je een goede fotocontest wil organizeren moet je 't ook echt willen. Dat het onderwerp niet zo handig is gekozen moet imho bespreekbaar zijn.
|>
ik ben ook voor een onderwerp switch!!
''Dit zie ik'' is dan ook een dom thema als dat je enige motivatie is; maar voor de rest zijn de thema's toch goed?Norjee schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:11:
Dat mensen gaan zeuren bij een thema is dat ze gewoon niet genoeg creativiteit hebben.
''Liefde'' van vorige keer was ook gewoon een goede assignment?
Tweakers contest was een one time only event. Dan zou je nog wel kunnen zeggen van... jah doe maar wat inzenden; en dan pakken we wel eentje eruit.Norjee schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:31:
[...]
En kijk de Tweakers contest nog maar eens na, er was 1 overall winnar.
Dit is een terugkerende contest; dus dan moet je het ook spannend houden met leuke opdrachten.
[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 03-09-2005 12:17 ]

Hoog in de lucht, uit een vliegtuig hangen en dan...
Dat gelooft niemand natuurlijk, de kist staat keurig op het platform in Eelde, maar we kunnen natuurlijk de indruk wekken dat.... totdat je ziet dat de prop toch stil staat
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Mja, eigelijk heeft dit contest gewoonweg geen onderwerp. Voor een contest zal je toch altijd je beste kunnen moeten opzoeken wil je een winnende foto maken. Als je dan een onderwerp als liefde hebt zal je je beste kunnen bij een foto met als onderwerp liefde toepassen. Als je dat onderwerp dropt, krijg je dit.
En door zo'n 'onderderwerp' als dit ga je niet een foto maken voor dit contest, maar ga je gewoon fotograferen en mocht je deze maand een erg leuke pic maken, dump je 'm in dit topic...
Terwijl je bijv niet zo snel zomaar een foto met onderwerp liefde maakt, en je daar echt naar opzoek moet gaan.
Ik vind dat het best is dat we aan het eind van dit contest kunnen discusieren over een volgend onderwerp, en dat de winnaar dan gewoon wel het onderwerp moet geven, maar dat hij wel kan zien waar men behoefte aan heeft en waar niet aan als onderwerp.
En door zo'n 'onderderwerp' als dit ga je niet een foto maken voor dit contest, maar ga je gewoon fotograferen en mocht je deze maand een erg leuke pic maken, dump je 'm in dit topic...
Terwijl je bijv niet zo snel zomaar een foto met onderwerp liefde maakt, en je daar echt naar opzoek moet gaan.
Ik vind dat het best is dat we aan het eind van dit contest kunnen discusieren over een volgend onderwerp, en dat de winnaar dan gewoon wel het onderwerp moet geven, maar dat hij wel kan zien waar men behoefte aan heeft en waar niet aan als onderwerp.
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
IMO is dit onderwerp veeeeel te breed, maar dat is mijn bescheiden mening. Ik vind wel dat Norjee nog 's na moet denken of een onderwerp switch geen goed idee is, gezien al het commentaar hierboven. 
Enige wat ik nog ff kwijt wil: hou het nog ff gezellig, 'k zie wat geïrriteerde reacties her en der, nergens voor nodig
Enige wat ik nog ff kwijt wil: hou het nog ff gezellig, 'k zie wat geïrriteerde reacties her en der, nergens voor nodig
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kan bijv. voor iedre nieuwe contest niet een 2-daags polletje gestart worden met bijv. drie onderwerpen aangedragen door winnaar vorige keer
www.casarodriguillo.com
Okee... kom maar op met een nieuw onderwerp. Morgen wijzig ik het dan wel.
Ik verwacht nu natuurlijk wel dat iedereen de nu zo een goed onderwerp heeft, ook met een goede foto voor dat onderwerp gaat meedoen.
Ik verwacht nu natuurlijk wel dat iedereen de nu zo een goed onderwerp heeft, ook met een goede foto voor dat onderwerp gaat meedoen.
[ Voor 57% gewijzigd door Norjee op 03-09-2005 14:45 ]
Daar sluit ik me bij aan! Concreet genoeg om je fantasie te prikkelen, maar tevens laat het genoeg ruimte voor vrije interpretatie. Enkele onderwerpen die ik me hierbij voor kan stellen:Simon schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:22:
Ik suggereer warmte
- vuur (dOh!)
- een knuffelend stelletje
- een mooie zomerdag
- een nagloeiende turbo van een raceauto
- enz
Als je wat tips wilt hebben
• terug naar school
• einde van de zomer
• hulpdiensten
• Onverwachte schoonheid
• Zonsopgang
• Gebroken
• Schoenen
• Schemering
• Wiskunde
• Puzzel
• Mijn dorp
• Nachtmerrie
• Hoop
enz enz, is toch niet moeilijk?
• terug naar school
• einde van de zomer
• hulpdiensten
• Onverwachte schoonheid
• Zonsopgang
• Gebroken
• Schoenen
• Schemering
• Wiskunde
• Puzzel
• Mijn dorp
• Nachtmerrie
• Hoop
enz enz, is toch niet moeilijk?
[ Voor 24% gewijzigd door T.T. op 03-09-2005 15:31 ]
Verwijderd
Ja warmte lijkt mij een leuk onderwerp, en het onderwerp is inderdaad nog breed genoeg om veel eigen ideeën mee te bedenken. Dit onderwerp zal dan denk ik ook leiden tot veel uiteenlopende soorten plaatjes die warmte uitstralen, op welke manier dan ook.
Lijkt me luek!
Lijkt me luek!
enkele onderwerpen:
* rood
* helder
* energie
_maar warmte is denk ook wel geinig_
* rood
* helder
* energie
_maar warmte is denk ook wel geinig_
[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 03-09-2005 15:46 ]
www.casarodriguillo.com
Waarom niet bij het begin van een nieuwe contaest terug naar het begin dus terug naar de zwart/wit fotografie geeft iedereen alle ruimte maar toch ook een uitdaging wat niet alles is mooi in zwart/wit.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Ik stel voor om een paar concrete ideeën in een poll te gooien en te stemmen.
Anders zitten we hier over een week nog te kibbelen.
Anders zitten we hier over een week nog te kibbelen.
[ Voor 61% gewijzigd door Silent Thunder op 03-09-2005 19:19 ]
Poll :):
• Schemering
• rood
• helder
• warmte
• Muziek
• hoop
• Gebroken
Tussenstand:

Sorry is even gédit
Ik stel voor dat deze poll 2 dagen openblijft en dat daarna de Contest begint.
dat stemmen kan wel een paar dagen korter duren...
• Schemering
• rood
• helder
• warmte
• Muziek
• hoop
• Gebroken
Tussenstand:
Sorry is even gédit
Ik stel voor dat deze poll 2 dagen openblijft en dat daarna de Contest begint.
dat stemmen kan wel een paar dagen korter duren...
[ Voor 49% gewijzigd door Micha op 04-09-2005 17:36 ]
Verwijderd
Lijkt me heel oké om het d.m.v. een poll te beginnen. Ik zie energie erbij staan, lijkt me interresant, dus breng ik de eerste stem dan maar uit
Jeps ook op energie geklikt volgens mij kan je daar wel stoere dingen mee.
"mijn dorp" is al geweest en die heette toen "mijn woonplaats" een maand of 5 geleden. Dus misschien kan die beter uit de poll
"mijn dorp" is al geweest en die heette toen "mijn woonplaats" een maand of 5 geleden. Dus misschien kan die beter uit de poll
www.casarodriguillo.com
Zal hem bij de keuzes weghalentomleeuw schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:31:
Jeps ook op energie geklikt volgens mij kan je daar wel stoere dingen mee.
Norjee misschien kun je de poll ook in startpost ofzo zetten
Als energie er als de winnaar uit komt lijkt het mij geen probleem om dat onderwerp te herhalen hoor? Blijkbaar is het dan een populair onderwerp, en denken mensen er leuke foto's van te maken. Het zou alleen jammer zijn als men foto's van de vorige cojntest gaat namaken, maar hopenlijk word dat bij de beoordeling dan wel de kop ingedrukt
maar muziek is imo ook niet echt boeiend
Dat vind ik dus ook, en ik heb al gestemd op energie. Maargoed je kan zelf uitmaken om mee te doen.krijnvanleeuwen schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:37:
maar muziek is imo ook niet echt boeiend
Gaat straks toch Muziek er als winnaar uitkomen, omdat er waarschijnlijk een grote groep mensen is die Energie én Warmte (Meer een gevoel alhoewel het ook onderwerp kan zijn), en een kleinere groep die Muziek aanspreekt (een duidelijk onderwerp, weinig plaats voor creativiteit/verrassing).
Muziek is naar mijn mening relatief een weinig creatief onderwerp ( dus minder... naar mijn mening), dus mijn voorkeur gaat dan ook snel. Hoop en Gebroken zijn ook mooie onderwerpen, maar dat vind de rest blijkbaar toch niet zo...
Muziek is naar mijn mening relatief een weinig creatief onderwerp ( dus minder... naar mijn mening), dus mijn voorkeur gaat dan ook snel. Hoop en Gebroken zijn ook mooie onderwerpen, maar dat vind de rest blijkbaar toch niet zo...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik zou energie wel aardig vinden om te doen; maar die gaat het niet halen denk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Silent Thunder op 04-09-2005 20:12 ]
Energie is al eens geweest en daarom mag je er niet meer op stemmen. Wat wel jammer is want het is een leuk onderwerp.Silent Thunder schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:10:
Ik zou energie wel aardig vinden om te doen; maar die gaat het niet halen denk ik.
He jammer, ik zie geen 1 reactie van een muziekstemmer, behalve die het heeft aangedragen.
www.casarodriguillo.com
Ok.. muziek it is..
Dit topic mag wat mij betreft op slot
Dit topic mag wat mij betreft op slot
[ Voor 54% gewijzigd door Norjee op 04-09-2005 23:37 ]
Inderdaad. Het nieuwe contest-topic vind je hier: De Grote GoT FotoContest 37 - September 2005 - Muziek
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()