Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Paradigit kast/sidepanels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mogelijk beginnend casemodder (na een carriére in silencing), ben ik nog niet echt zeker van mijn zaak.

Ik heb een computercase van Paradigit, in een standaard midi-behuizing: http://www.paradigit.nl/pdf/10007540v.htm

Verder kon google me ook nog deze link tonen: http://www.computerpartner.no/vikings_kabinett_02.htm

Nu was ik op zoek naar losse zijpanelen of eventueel een complete kast (omdat ik simpel wil beginnen met een window), maar Paradigit kan me niet helpen aan losse panelen. Daarbij vind ik 55 euro voor een losse kast ook wat veel.

Daarom bij deze mijn vraag: weet iemand een andere manier om òf zo'n kast voor weinig te verkrijgen (misschien lopen hier wel wat mensen rond?), òf om 1/2 losse zijpanelen te bemachtigen?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

timovd

Voorsprong door techniek

Je kunt die panelen er ook zelf inzetten. Zoals bij mij ook te zien is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

zijpaneel heb je al.

verder: window er zelf inmaken ? anders noem ik het persoonlijk niet snel een casemod meer.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 10:06
hmm zet even een request op Vraag & aanbod of op marktplaats/speurders... moet denk ik niet zo moeilijk zijn

@noksiejus: ik denk dat ie z'n originele sidepanel wil bewaren voor het geval ie iets sloopt >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:14:

Nu was ik op zoek naar losse zijpanelen of eventueel een complete kast (omdat ik simpel wil beginnen met een window), maar Paradigit kan me niet helpen aan losse panelen. Daarbij vind ik 55 euro voor een losse kast ook wat veel.
Paradigit M'tricht neem ik dan even voor het gemak aan?

Ik kan even, als ik het niet vergeet, kijken of er nog panelen liggen (in ehv).

Verwijderd

Als ik me goed herrinner had alternate een kast voor 14 euro ofzo, zal wel kutkwaliteit zijn maar dan kan je wel wat proberen. En anders is 55 euro voor een kast (helaas) echt niet zo veel.

En een sidepanel met window kopen is niet helemaal conform de got richtlijnen :+ Moet wel casemodden blijven natuurlijk, window zagen is zo'n beetje de simpelste vorm van casemodden na een ccfl plaatsen, lijkt mij.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ja zelf een window plaatsen met een window kit is idd nog makkelijker dan het lijkt. Ik heb mijne ook met een goedkope net dremel gedaan van de kruidvat van €12,50 en is prima gelukt, en ik heb vervolgens nog wat extra gaten aan de boven en voorkant gezaagd :).

Dit een kast die ik voor 20 euro heb gekocht.

Ik kan geen plaatje meer vinden van de kast toen ie onbewerkt was sorry maar dit was het resultaat.

http://www.hypz.nl/images/case.jpg

Niet bang zijn gewoon zagen boren etc.. dan komt het wel goed ;-)

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 07:57:
hmm zet even een request op Vraag & aanbod of op marktplaats/speurders... moet denk ik niet zo moeilijk zijn

@noksiejus: ik denk dat ie z'n originele sidepanel wil bewaren voor het geval ie iets sloopt >:)
Dat is het idee inderdaad ;). En die ad had ik zelf ook al bedacht, maar nog niet ten uitvoer gebracht (jawel, ik heb een heus plan de campagne)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 08:17:
[...]

Paradigit M'tricht neem ik dan even voor het gemak aan?

Ik kan even, als ik het niet vergeet, kijken of er nog panelen liggen (in ehv).
Dat zou echt geweldig zijn! _/-\o_

Ik geloof best dat het niet zo moeilijk is om een window-kit in te bouwen, wil gewoon graag niet te veel risico lopen. En in principe wil ik gewoon es proberen of casemodden wel wat voor mij is, of dat ik er maar beter niet aan beginnen... :Z

Verwijderd

Bij het casemodden loop je altijd risico om perongeluk iets kapot te maken, al gebeurt dat zelden (mits je "normaal" omgaat met je materiaal).

Ik moet toegeven dat ik dit gevoel wel ken (niet durven zagen, bang dat het lelijk is, etc), dat had ik ook voordat ik met mijn eerste casemod @ dure pc begon, dus daar sta ik niet van te kijken. Je moet je hier gewoon overheen zetten. Als je de tijd neemt om alles goed af te tekenen en RUSTIG alles te zagen (op mijn apart met een figuurzaagje, werkt perfect! ), dan komt het meestal wel goed. Echter zodra je haastig gaat doen, of kiest om het direct en vandaag af te maken dan mislukt het meestal.

Als ik bezig ben met een casemod dan kan ik daar wel 1 a 2 jaar voor nemen, een pc staat er toch 2,5 a 3 jaar. Dus dan heb ik er veel plezier aan :)
Binnekort mijn casemod ook maar eens af maken, project ligt al 6 maanden stil (ivm defecte hardware door blikseminslag).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 12:13 . Reden: typo ]

Pagina: 1