Toon posts:

Geheugenuitbreiding Intel SE7525GP2 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dual Xeon met een Intel SE7525GP2 mobo. Hierin zit nu 1 GB geheugen (2X 512MB, moet in paren geinstalleerd zijn), Kingston KVR400X 72RC3A. Er zijn nog 2 van de 4 banken vrij. Nu wil ik een geheugenuitbreiding doen met nog 1GB of misschien 2GB.

Op de site van Kingston kan ik dit type geheugen niet vinden, wel 72C3A maar geen 72RC3A. Bestaat dit geheugen nog wel?

Op de site van Intel staat dat er in het mobo max. 333MHz geheugen in gaat, toch zit er nu 400MHz in. Ik heb er totaal geen problemen mee maar toch vraag ik me af of dit dan wel optimaal is.

Ook vraag ik me dan af of er ook ander geheugen (333MHz) naast deze 400Mhz kan.

Veel vragen maar ik hoop dat iemand er antwoord op heeft :)

Alvast bedankt.

Marco

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Leuk systeempie! ;)
Over het geheugen: sneller geheugen op een tragere bus maakt niet uit DDR 400 loopt ook op 333 mhz, dat is niet erg dus, verder zou ik niet merken gaan mixen, daar wordt het meestal niet beter van, het beste is dus om 't gewoon bij Kingston te houden B)

Verwijderd

Topicstarter
Was op zich wel van plan om hetzelfde merk te nemen maar moet ik dan per se type 72RC3A hebben? Die R staat denk ik voor registered, maar deze staat er nu net niet bij.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Die R staan idd voor registered. Maar het hoeft niet per se _exact_ hetzelfde type te zijn. Elke Kingston DDR400 registered DIMM zal werken. Je kunt dan in feite kiezen tussen single- of double-sided. Maar beide type's mogen geen probleem opleveren.

Hoewel de DIMM's maar op DDR333 snelheid lopen zou ik gewoon voor een DDR400 gaan; ze hebben een SPD entry voor DDR333 snelheid en zoals je met jouw huidige module's ziet gaat dat prima :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank voor de info :)