Toon posts:

[.NET] Applicatie mislukt vanuit IFrame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een .NET ASPX applicatie gebouwd. Deze wil ik doorverkopen aan klanten, maar die willen het wel op hun eigen site weer doorverkopen aan hun eigen klanten, zonder dat ze mijn URL in de adresbalk zien.

Nu heb ik ze dus een HTML pagina gegeven waar een enkel IFrame inzit die mijn applicatie op mijn domein laad. Nu had ik al voorzien dat IE hier waarschijnlijk over ging zeuren omdat je dus op een domein redirect naar een ander domein. De applicatie werkt dan ook niet. Hij slaat dingen op in de sessie en die worden nu niet goed opgeslagen.

Na een hoop zoekwerk bleek dat dit door de cookies zou komen. Cookies over domeinen konden niet en dat zou dan ook het probleem veroorzaken (ben de link kwijt waar ik die info had gevonden). Ik moest voor mijn applicatie de cookies uitzetten. Dit heb ik dan ook netjes aangeveven in de web.config, maar helaas, het lijkt niet te werken.

Iemand nog verdere tip hierover?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het bleek wel te werken wanneer je cookieless="false" in de web.config aangeeft.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

crisp

Devver

Pixelated

ik denk dat je eens moet gaan zoeken op P3P policy ;)

Intentionally left blank

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom obfuscate je de boel niet en lever je een aparte .dll aan de klanten?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de gratis Aspose.Obfuscator. Normaal best wel aan te raden, maar dit project trekt hij niet. Daarbij zit er een hele CRM aanvast waarbij we in kunnen stellen welke klant van ons wat allemaal mag. Deze functionaliteit houden we liever op 1 plek. De cookieless=false werkt wel in dit geval, maar levert op andere plekken weer erg veel problemen op. Ik ben er dus nog niet helemaal uit.

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
je kan zorgen dat de cookies het wel doen .. dat is een instelling op je webserver!
crisp heeft het 'magic word' al genoemd

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:57:
Ik gebruik de gratis Aspose.Obfuscator.
Is er een reden waarom je de ingebouwde obfuscator van VS niet gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
??? Ingebouwde obfuscator?? In VS 2003? Die zit er toch niet in? Of bedoel je NGen?, dat is toch niet echt een obfuscator? Zou wel erg mooi zijn als dit er in zou zitten maar ik ben het nog nooit tegengekomen.

Edit: Ohja... je bedoeld natuurlijk de DotFuscator... die heb ik ooit wel eens gebruikt, maar omdat dit zich voordeed als een "unlicenced" versie nooit echt verder gebruikt. Wel interessant om weer eens mee te werken. Voor dit project alleen niet handig omdat het op onze server moet blijven draaien.

Cookies wel of niet laten werken is mijn probleem niet. Het probleem is dat je als je via een IFrame uit een ander domein komt, de session niet goed werkt (hij probeert de sessie te achterhalen uit een cookie, maar dat lukt niet omdat de gebruiker vanuit een ander domein kwam. Door sessionstate=false houd VS de sessie bij door een toevoeging aan je URL. Dit werkt op zich wel redelijk, maar nog niet goed genoeg (en je hebt zo'n lelijke URL).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 08:40 ]

Pagina: 1