Toon posts:

1000+ te besteden, wat te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst een kleine introductie over mezelf, gezien het feit dat dit mijn allereerste post op dit razendpopulaire forum is. Ik ben dus Willem Bonnes, 15 jaar oud, ik ben o.a. webmaster van (zie ondertitel) www.GameQube.nl, dus misschien dat een paar van jullie me daarvan kennen.

Naast mijn GameCube, speelt ook non-console gaming een grote rol voor mij. Ik speel veel shooters, en met een paar aankomende shooters in mijn achterhoofd, leek het mij wel zo slim een nieuwe PC te kopen. Nu ben ik 15, en heb ik niet veel geld ter beschikking (tenminste, ik neem aan dat jullie 1000 euro's zo verdiend hebben, terwijl ik hier gewoon een jaar voor werk) maar ik wil wel het beste wat ik kan krijgen.

Het budget: 1000,= en op dit moment werkloos (door verhuizing) dus meer zal het dénk ik niet worden.

De doeleinden: High-end gaming bij voorbaat, hoewel dat teveel gevraagd is van dit budget. Ik ben ook professioneel webdesigner, maar dat vreet gelukkig niet veel geheugen. (fotoshoppen, CSS'en, HTML'en, etc.)

Uiteráárd heb ik Tweaker.net's artikel al gelezen waarin leuke PC's staan, en 1 daarvan was de so-called "high-end gaming PC", maar hierover een kleine opmerking: De Nvidia 7800GTX is toch waaay te zwaar voor een AMD Athlon 3500+? Ik moet wel zeggen dat ik 'n enorme 'newbie' op het gebied van hardware (vooral het bouwen van een PC) ben, en dus niet echt weet waar ik over praat, maar na wat research te hebben gedaan -zoals dat hoort alvorens men een topic start- bleek toch wel dat de GTX een heel zwaar apparaatje was.

Mijn gok op wat ik zou moeten (kunnen) kopen:

- Amd 3800 x2 (UT2007 zou dit o.a. ondersteunen) óf de 4000+
- 1 gig RAM-geheugen (2x 512MB)
- Moederbord met onboard geluidskaart etc. Nforce 4 chip
- Nvidia 7800GT (ik meende ergens te lezen dat er ook een professioneel overgeclockte versie in de omloop is?)

Voor de rest weet ik niet echt wat je nodig hebt, ja natuurlijk heel wat watt in je voeding enzo, maar zoals ik al zei, ik heb van hardware weinig tot geen verstand. Ik lees alleen zo nu en dan een review van een hebbedingetje (zoals die GT bijv.) op IGN of op Tweakers.net.

Als jullie mij zouden willen helpen bij het vinden van de perfecte PC voor mij, bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een monitor, of wil je die ook nieuw kopen (CRT? TFT?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
6800GT is ruim voldoende, meer zul je echt niet nodig hebben. Anders kan je beter naar een 700GT kijken, aangezien die iets goedkoper is en je CPU eerder de limiterende factor is. Verder is die 4000+ beter geschikt voor gamen (hogere kloksnelheid). A8N-SLI bordje om de boel compleet te maken. Maar is het een upgrade setje of een complete nieuwe pc? Want dan zul je denk ik toch wat goedkopere spullen uitzoeken. Huntkey LW6500-H3 (zoiets geloof ik) is een goede en goedkope 500 watt ATX2.0 A-merk voeding, kost maar 50 euries. Voor de rest moet je nog een HDD hebben en DVD-spelers/-branders. Je zult toch echt een wat completer lijstje moeten geven. Zoek gewoon eens reviews van dingen op, op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan als ik een nieuwe pc koop enkele 100den euro's besparen door dingen mee te nemen van oude pc's dvd brander hd's kast enz...
Ik zou ook de 4000+ nemen en als je budget €1000 is zou ik geen 7800gtx nemen een 6800gt is al zat of een 6600gt. een 6600gt heeft natuurlijk geen echte pats factor meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het punt is, m'n huidige PC is die Aldi-PC van de 2,66 generatie. Even wat korte specs voor die gene die hem niet kennen:

Medion Case (dus uiterst kut, laat ik maar zeggen níét te upgraden)
ATi Radeon 9600XT
Pentium IV @ 2,66 GHz
512MB RAM
Mobo unknown

Daarbij komt dat hij van m'n ouders is, alleen zit ik er dus dag en nacht op. Op dit moment dan niet, omdat hij in opslag staat (lees: Verhuizing, tussenwoning, etc. begin December heb ik 'm weer). Ik heb een Razer Diamondback, IceMat, CRT 17" Monitor (< kutding, hij piept zelfs zo nu en dan... en ik krijg er oogpijn van). Atm gebruik ik die Aldi-PC voor semi-professioneel Counter-Strike: Source, maar ik wil binnenkot Age of Empires op high kunnen spelen, en UT2007 ook met toch wel leuke settings.

Ik maakte btw op Norrod laatst 'n leuke configuratie, die niet al te ver boven m'n budget uitkwam, echter vraag ik mijzelf af of ik op die manier wel optimaal gebruik van alles maak (512MB is weer te weinig voor 'n AMD 3800+, en die processor is weer te slecht voor de 7800GT)

PRIJS INCL. BTW € 1.311,00

Specs:

450 WATT voeding
Asus MB a8v deluxe AMD s939
AMD Athlon x2 3800+ processor
512MB DDR2 4300 533MHz + 512MB DDR2 4300 533MHz
200 Gig HDD - 7200rpm 8 mb cache
DVD Rom speler 16x
XFX GeForce 7800GT 256MB

EDIT: Uiteraard zonder Windows XP :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:38
dan vergeet je toch weer een kast, ik weet niet of de processor boxed is en misschien is een extra casefan met zo'n pc ook wel goed. Komt er dus nog wel €100,- bovenop (als je een beetje een leuke kast wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Veel goedkoper is het om zelf een systeem in elkaar te zetten! Kijk eens in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 09:02:
Kijk het punt is, m'n huidige PC is die Aldi-PC van de 2,66 generatie. Even wat korte specs voor die gene die hem niet kennen:

ATi Radeon 9600XT
Pentium IV @ 2,66 GHz
512MB RAM
Mobo unknown

Daarbij komt dat hij van m'n ouders is, alleen zit ik er dus dag en nacht op. Op dit moment dan niet, omdat hij in opslag staat (lees: Verhuizing, tussenwoning, etc. begin December heb ik 'm weer). Ik heb een Razer Diamondback, IceMat, CRT 17" Monitor (< kutding, hij piept zelfs zo nu en dan... en ik krijg er oogpijn van). Atm gebruik ik die Aldi-PC voor semi-professioneel Counter-Strike: Source, maar ik wil binnenkot Age of Empires op high kunnen spelen, en UT2007 ook met toch wel leuke settings.

Ik maakte btw op Norrod laatst 'n leuke configuratie, die niet al te ver boven m'n budget uitkwam, echter vraag ik mijzelf af of ik op die manier wel optimaal gebruik van alles maak (512MB is weer te weinig voor 'n AMD 3800+, en die processor is weer te slecht voor de 7800GT)

Specs:

450 WATT voeding
DVD Rom speler 16x
XFX GeForce 7800GT 256MB

Is leuk systeem alleen het gaat niet werken omdat: je moederbord (Asus A8V een agp slot heeft en naar mijn weten heeft de XFX GeForce 7800GT 256MB een pci express aansluiting naar mijn mening zou je beter een A8N-SLI Deluxe kunnen nemen en die 7800GT weg doen en bijvoorbeeld een 6800gt/ultra en later er nog eentje bij doen als die niet snel genoeg is

let er wel op dat je de pci-express aansluiting kiest anders werkt het natuurlijk niet ;)

als je alleen maar spellen speelt dan heb je eigenlijk niks aan die x2 3800+ kan je beter bijvoorbeeld een 3500+/4000+ nemen heb je veel meer aan

succes met het uitzoeken verder ;)

ff wat samen gestelt bij sallandautomatisering.nl

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 4000+ Clawhammer 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
GeIL Value Series 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
Maxtor DiamondMax 10 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
XFX GeForce 7800 GT + Gratis X-GEAR Headset 256 MB

totaal prijs ex verzendkosten zijn 1230.-

de kast kan je andere nemen als je hem er niet uit vind zien
maar die voeding die er bij zit en goede kwalitiet dus hij moet het systeem wel trekken :)

[ Voor 14% gewijzigd door RedDragon op 03-09-2005 09:21 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de laatste Best Buy Guide al ens doorgenomen? :? Misschien dat daar handige dingen in staan voor je... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nu een systeem samenstellen voor UT2007 lijkt me niet verstandig :P

Misschien kan je dan beter wachten tot volgend jaar, en dan voor meer geld een betere configuratie samenstellen, omdat het ook nog 2 jaar duurt voor UT2007 uitkomt enzo ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou er komen nog meer games aan, dat was gewoon even een voorbeeld om aan te geven welke spellen ik in de toekomst nog wil kunnen spelen.

Die ene van sanderautomatissering klinkt goed! Ik hoop echter dat je de PC dan kan afhalen, en zit er garantie op die apparaten? Ah hell, ik zal de website zelf maar eens openen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR2 gaat niet op een AMD64 systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slim van Norrod om dat er dan tussen te zetten in de PC-Builder. Toch bedankt voor het vertellen. Btw, ik wíl wel zelf alle onderdelen regelen, maar ik heb nog nooit 'n PC-gebouwd, dus dat zou vast helemaal fout gaan. Ik krijg waarschijnlijk niet eens het mobo fatsoenlijk in de PC-kast geschroefd, of dan past er weer iets niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedDragon schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 09:13:
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 4000+ Clawhammer 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
GeIL Value Series 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
Maxtor DiamondMax 10 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
XFX GeForce 7800 GT + Gratis X-GEAR Headset 256 MB
Geen DiamondMax10 in combinatie met dit moederbord, is een potentieel risico dat de schijf hireop niet werkt: lees de eerst post van dit topic al maar:
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
;)
Wat ik zou doen, is niet schandalig veel geld uitgeven, op dit moment, om later ermee misschien nog amper UT2007 te kunnen spelen. Koop nu best een 3500+ Venice en een 6800GT met 1 gigje ram (1latje). Daarmee kan je nu zeker alle spelen perfect spelen, en doe dan later nog een upgrade naar nog een latje van een gig erbij, een X2 4800+ en een goede grafische kaart op dat moment.
Zo hoef je nu al geen 1000 euro uit te geven, maar heb je nog wat overschot (dat je eventueel kan sparen). Verder gaat deze pc al perfect zijn voor de huidige games. En kan je in afwachting van de upgrade nog wat budget opbouwen, zodat als je pc dan weer een beetje te traag wordt, direct deze upgrade kan kopen en dan is je pc weer heel snel voor dan mee te kunnen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:45:
Slim van Norrod om dat er dan tussen te zetten in de PC-Builder. Toch bedankt voor het vertellen. Btw, ik wíl wel zelf alle onderdelen regelen, maar ik heb nog nooit 'n PC-gebouwd, dus dat zou vast helemaal fout gaan. Ik krijg waarschijnlijk niet eens het mobo fatsoenlijk in de PC-kast geschroefd, of dan past er weer iets niet ofzo.
Waar je sowieso om moet denken: koop een goede voeding van een A-Merk, zoals Zalman, Antec, OCZ e.d., dus absoluut geen Q-tec model oid.
Verder: een PC bouwen is enorm simpel, tegenwoordig zitten er zulke goede handleidingen bij de materialen dat het niet meer fout kan gaan _/-\o_ Gewoon goed de instructies lezen, en alles doen wat er staat, dan kom je een heel eind :) En anders is er vast nog wel iemand in de buurt die een beetje verstand van computers heeft :*)
offtopic:
Om welk NoRRoD filiaal gaat het? Daarnaast zou ik liever bij een webshop halen die een stuk goedkoper is, en dan voor het geld wat je bespaard een grote HD oid kopen ;)

//EDIT:
@Disco Stu: 2x512 is beter (DC), het moederbord heeft 4 banken, dus kunnen er nog wel 2 bij, en als je het voor 1T doet, als hij een 3500+ Venice (Vraag hier speciaal na, en zorg dat je een Venice krijgt :)) neemt, is dat ook geen probleem :)

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 03-09-2005 10:58 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo speciaal aan de Venice? Is dat een opgefokte versie of iets in die geest? Net zoals je bedrijfjes hebt die Nvidia's kaarten aanpast?

Btw, kan ik dan niet beter voor de -als ik toch voor de 6-serie ga- Ultra gaan? Dus voor de Nvidia 6800 Ultra, en dan een 3800+ Venice + 1 gig (2x 512) en een leuke voeding?

Btw, kan iemand mij iets uitleggen over moederborden, omdat ik hier écht niets van snap. Tot dusver heeft het de volgende definitie voor mij: "Een plank die alle computer-elementen met elkaar verbind". Maar, hoe zit het bijv. met een LAN-netwerk enzo, soms lees je on-board LAN-nogwat, is dat standaard bij elk mobo? Dat ik niet straks een PC heb die niet op m'n LAN-netwerk aangesloten kan worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De Venice is zuiniger (dus koeler, dus stiller) en clockt beter over afaik.
Over de voeding, koop inderdaad een A-Merk zoals FnF zegt, ik zou Huntkey aanraden, zijn over het algemeen goedkoper dan andere a-merken. Heb de 400Watt hier en die draait al anderhalf jaar 24/7 retestabiel.
De meeste moederborden hebben tegenwoordig LAN onboard, net als geluid en vaak ook video. Dit is precies dezelfde soort LAN en geluid (en video) die je zou hebben als je er een pci-kaartje in zou stoppen. Voordeel: niet meer extra insteekkaarten kopen, nadeel: processorintensiever (al maakt dat op deze snelheden eigenlijk niets meer uit)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:05:
Btw, kan iemand mij iets uitleggen over moederborden, omdat ik hier écht niets van snap. Tot dusver heeft het de volgende definitie voor mij: "Een plank die alle computer-elementen met elkaar verbind". Maar, hoe zit het bijv. met een LAN-netwerk enzo, soms lees je on-board LAN-nogwat, is dat standaard bij elk mobo? Dat ik niet straks een PC heb die niet op m'n LAN-netwerk aangesloten kan worden ofzo.
Dat zit ongeveer zo: veel moederborden hebben een netwerkkaart en geluidskaart ongeveer ingebouwd, zo moet je het zien. Als je een moederbord zonder geluid en LAN onboard hebt moet je zelf een geluidskaart en netwerkkaart inbouwen. De meeste geluidschipjes die je onboard vindt zijn voor de gemiddelde gebruiker goed genoeg maar je zult waarschijnlijk liever een geluidskaart inbouwen (niet in de laatste plaats vanwege het exorbitante processorgebruik dat die dingen soms inpikken) denk ik. Nu is ook weer zo dat je die onboard spullen altijd uit kan zetten en zelf alsnog een NIC of geluidskaart in kan bouwen dus je zit er niet aan vast ofzo.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:41

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:46:
[...]

Geen DiamondMax10 in combinatie met dit moederbord, is een potentieel risico dat de schijf hireop niet werkt: lees de eerst post van dit topic al maar:
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Ik heb laatst nog een pc gebouwd met een moederboard uit dezelfde serie (premium) met 2 Maxtor DiamondMax 10 250GB harde schijven. Ze geven geen problemen omdat beide hardeschijven een firmware upgrade hebben (in ieder geval moeten ze van januari dit jaar zijn of later) om het probleem met deze serie moederboarden op te lossen. Je loop dus bijna 0.0% risico als je een harde schijf met een nieuwe firmware hebt.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb zelf laatst ook gekeken voor een dergelijke pc en kwam op het volgende uit:

AMD 3500+ tray € 206,95 Coolprices
DFI UT Ultra D € 135,95 Coolprices
In de kast € -
512mb Twinmos SP pc3500 2*€ 69,00 Komplett.nl
Diamond max10 160gb € 76,95 Coolprices
7900gt € 387,00 4launch
Nec 3540 € 40,95 Coolprices
Diskette staton € 6,95 Coolprices
Antec Sonata II € 109,95 Coolprices

Dit alles kost samen euro1179 incl btw exl verzendkosten

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Jrz

––––––––––––

Koop een leuke monitor. Heb je jaren plezier van

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Energizer schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:26:
In de kast € -
7900gt € 387,00 4launch
offtopic:
ik neem aan dat de bugs met de nForce4 chipset en de DM series ondertussen al lang zijn opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Yorixz schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:36:
[...]

offtopic:
ik neem aan dat de bugs met de nForce4 chipset en de DM series ondertussen al lang zijn opgelost?
offtopic:Zo te zien wel
Surkow schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:24:
[...]

Ik heb laatst nog een pc gebouwd met een moederboard uit dezelfde serie (premium) met 2 Maxtor DiamondMax 10 250GB harde schijven. Ze geven geen problemen omdat beide hardeschijven een firmware upgrade hebben (in ieder geval moeten ze van januari dit jaar zijn of later) om het probleem met deze serie moederboarden op te lossen. Je loop dus bijna 0.0% risico als je een harde schijf met een nieuwe firmware hebt.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
*knip*
7900gt € 387,00 4launch
*knip*
Een 7900GT? Daar zou ik er wel een van willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je pc eigenlijk tot 2007 minstens moet meegaan lijkt het mij geen slecht idee om
je graka gewoon midrange te nemen en je proc ook een
3500+ ofzo met een 6600GT en dan tegen 2007 een 8800gt er lekker inplaatsen. Aangezien een vriend van me zei dat ie had gelezen dat de unreal engine 3.0 1 Gb video geheugen ging verbruiken :X .
Mijn idee is dus dat je nu gewoon een systeem neemt dat nu lekker loopt maar kan upgegrade worden.
zodat je dan later een x2 4400+ nog 1 gb ram en een 8800gt of de r580 erin plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn anders wel DDR2 mobo's in de maak voor het AMD K8 platform... :)
GJ-tje schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 09:21:
Heb je de laatste Best Buy Guide al ens doorgenomen? :? Misschien dat daar handige dingen in staan voor je... :)
Misschien dat je hier ook wat aan hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een firmware upgrade zou idd de problemen oplossen, maar heb al uit verscheidene ervaringen gehoord, dat zelfs na de upgrade er zich toch nog af en toe problemen voordoen. Persoonlijk zou ik het dus niet riskeren, zeker wetende dat er nog mooie alternatieven zijn van andere merken...

En DDR2 op een K8 platform is een mooie marketingszet, maar is op technisch gebied waardeloos. Dit geheugen gaat geen meerwaarde geven, dus waarom dan nog overstappen. Ze waren beter direct naar DDR3 gegaan. Maar soit, als ze in de maak zijn, zijn ze er nu nog niet, dus neem maar lekker DDR geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Ik heb zelf laatst ook gekeken voor een dergelijke pc en kwam op het volgende uit:

In de kast € -
7800gt € 387,00 4launch

Dit alles kost samen euro1179 incl btw exl verzendkosten
Nu nog een koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 gig videogeheugen, en waar baseerd hij dat op dan? Dat is echt bullshit. Kijk, in 2 jaar gebeurd er veel, maar het geheugen wordt écht niet vervierdubbeld. Met 256MB videokaarten is realisme al bijna behaald, dus ik denk dat met 'n leuke monitor, en een 512MB videokaart met 30 pixellijnen ofzo realisme al behaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:06:
1 gig videogeheugen, en waar baseerd hij dat op dan? Dat is echt bullshit. Kijk, in 2 jaar gebeurd er veel, maar het geheugen wordt écht niet vervierdubbeld. Met 256MB videokaarten is realisme al bijna behaald, dus ik denk dat met 'n leuke monitor, en een 512MB videokaart met 30 pixellijnen ofzo realisme al behaald is.
Ik heb het bericht ook gehoord, en het kan opzich best waar zijn maar dan zit je wel op resoluties van 1600x1200 of hoger te spelen met verschrikkelijk high-res textures erbij.

Het kan best om 1GB videogeheugen te verbruiken maar ik geloof er ook niet veel van dat het een vereiste zal zijn om het spel te kunnen spelen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Wolfboy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:11:
[...]
Ik heb het bericht ook gehoord, en het kan opzich best waar zijn maar dan zit je wel op resoluties van 1600x1200 of hoger te spelen met verschrikkelijk high-res textures erbij.

Het kan best om 1GB videogeheugen te verbruiken maar ik geloof er ook niet veel van dat het een vereiste zal zijn om het spel te kunnen spelen.
Zolang dat je gewoon een snelle 256mb vga hebt en een tftje met resolutie 1280*1024 denk ik dat je ut2007 gewoon lekker gaat kunnen spelen met een 3800+

en 2007 dacht dat hij al begin volgend jaar kwam?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd op 03-09-2005 14:15 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zei ie ook niet
was er nog vergeten bij te zeggen dat ie zei dat dit wrs zou gaan om aanbevolen specs. Maarjah welke serieuse gamer speelt een spel nu op min. Ben zelf geen serieuse gamer maar weet dat ze liefst zo'n hoog mogelijke reso's hebben enz...
btw Ik vind dat het tamelijk snel gaat met de graka's ik denk dat als ati de r580 ofzo van 512 mb voorziet dat nvidea met de G80 met een 1 Gb kaart als antwoord zal komen maarjah zijn speculatie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 21:19

ATi Radeon 9600XT
Pentium IV @ 2,66 GHz
512MB RAM
Mobo unknown

Specs:

450 WATT voeding
DVD Rom speler 16x
XFX GeForce 7800GT 256MB

Het is geen radeon 9600xt, maar een 9600tx, wat in feite een overklokte 9500 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09
inderdaad, dat ding heeft toch iets van 2VGA uitgangen met Svideo en een video out composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
langezwieper schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:15:
[...]

Zolang dat je gewoon een snelle 256mb vga hebt en een tftje met resolutie 1280*1024 denk ik dat je ut2007 gewoon lekker gaat kunnen spelen met een 3800+

en 2007 dacht dat hij al begin volgend jaar kwam?
Dat meende ik dus ook :')

Btw, ik heb dat ene artikel al doorgelezen van Tweakers.net, waarin al die verschillende PC's in staan, maar daar staat bij high-end gaming een 3500+ voor een GTX. Dat kan nooit goed zijn. Die GTX is toch way te zwaar voor 'n 3500+ je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

450 WATT voeding
DVD Rom speler 16x
XFX GeForce 7800GT 256MB
Ik ga het boeltje een beetje aanpassen.

Stille kast met zware voeding.
Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W
Een degelijke mobo, dus geen via-zooi.
Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (Sound. LAN. SATA-RAID)
Dualcore is goed voor dat webdesign, maar de games van tegenwoordig zijn nog altijd single threaded.
AMD 64 X2 3800+ S939 DUAL CORE
1GB ram is een minimumeis voor games van tegenwoordig, dus meer mag ook in een highend systeem.
Twinmos 2GB DDR 400 geheugen Dual Channel kit (2x1GB)
Samsung's zijn nog ietsje stiller dan Seagate, maar het moet ook leverbaar zijn. En 300GB kan je toch wel vol? DiamondMax 10 bugged schijven principeel boycotten.
Seagate Barracuda 300GB SATA 7200 8MB
DVD-branders zijn tegenwoordig zo goedkoop dat DVD-rom-spelers niet meer zoveel verkocht worden.
Nec 3520 DVD Dual Layer 16x Black -/+

Cool-prices.nl => € 962 (exclusief verzendingskosten)

ATI X800 XT kost bij alternate maar € 269, deze kaart is 50% sneller en iets goedkoper dan 6800 GT (€ 300).
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXA90&

totaal vanaf € 1231 (exclusief verzendingskosten)

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 04-09-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie nu trouwens dat er een nieuwe Best Buy Guide is:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2005
Misschien dat je die ook kan gebruiken voor wat adviezen :)
Multimediasysteem lijkt me denk ik een goede vergelijking... :)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn dat zijn echt gigantisch nette specificaties, en dat geld, je zou bijna zeggen dat je gewoon teveel waar voor je geld krijgt. En dat is niet in elkaar gebouwd? Of al wel in elkaar gebouwd, maar zonder videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:51:
Damn dat zijn echt gigantisch nette specificaties, en dat geld, je zou bijna zeggen dat je gewoon teveel waar voor je geld krijgt. En dat is niet in elkaar gebouwd? Of al wel in elkaar gebouwd, maar zonder videokaart?
Een tweaker bouwt z'n computer toch zelf? ;)

De computerhardwareprijzen zijn nog nooit zo laag geweest, vroeger kreeg je voor ongeveer € 1000 de traagste computer van de winkel en in de foldertjes zie je € 3000+ computers. Sinds de grote Intel vs AMD cpu's, nVidia vs ATI gpu's, Intel vs VIA vs nForce vs Sis vs Uli chipsets,... is er concurrentie op alle hardware zodat de prijzen gekelderd zijn.

Hierdoor gaan we ook niemand een € 2000 computer aanraden, voor de prijs krijg je wel een computer om voor een tijdje de snelste van de lanparty te zijn. Maar je hardware zit te verouderen en daalt in waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tweaker.. lol. Lees m'n intro en je weet dat ik geen tweaker ben. Ik ben wel bereid een te worden, maar daar riskeer ik een 1000 euries voor natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 00:16 ]

Pagina: 1