Computer crashed elke keer?

Pagina: 1
Acties:

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05 00:21
heey..

Ik heb een probleem..
Mijn pc crashed elke keer als ik het geheugen hoger zet..
mijn geheugen kan op 266,333,400
hij staat nu op 266..
En als ik hem op 333 of 400 zet crashed hij elke keer in windows..

De computer slaat dan uit en start opnnieuw op..

Ik heb nu een nieuwe pc en ik heb alleen dit geheugen over genomen..

Kijk hier voor mijn configuratie:

http://specs.tweak.to/12376

ik heb een kennis met het zelfde probleem..
Alleen als hij het geheugen op het laagst zet crashed hij nog steeds..
En als ik het op t laagst zet blijft hij gewoon draaien.
help? :r

:)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Misschien iets hoger vddr voltage (geheugenvoltage) of lossere==hogere timings... cas 2 naar cas 2.5/3 etc etc. Command setting op 2t >> is hetzelfde als 'disabled'.. enzovoorts. Maar ik denk dat 0.1~0,3volt verhoging ook wel goed zou kunnen helpen. Of je geheugencontroller kan niet goed met die speciefieke reep memory overweg.

[ Voor 22% gewijzigd door ToFast op 02-09-2005 20:33 ]

• TetsuoShima
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Het zou wel eens goed kunnen dat je geheugen en je mobo niet samen willen. Je hebt èn een goedkoop moederbord èn goedkoop geheugen. Dat wil wel eens botsen...
Verder is je voeding ook niet de geweldigste die er is. Ik zou eens naar die 3 dingen kijken als ik jou was, te beginnen met het geheugen zelf...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Tony
k heb geen geheugen controller.. en ik had t al toen het geheugen nieuw was..

• TetsuoShima
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

ToFast schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:32:
Misschien iets hoger vddr voltage (geheugenvoltage) of lossere==hogere timings... cas 2 naar cas 2.5/3 etc etc. Command setting op 2t >> is hetzelfde als 'disabled'.. enzovoorts. Maar ik denk dat 0.1~0,3volt verhoging ook wel goed zou kunnen helpen. Of je geheugencontroller kan niet goed met die speciefieke reep memory overweg.
Overvolting bulk memory is risky business...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Tony
K heb het niet overgeklokt ofzo het staat allemaal standaard

• Satch
  • Niet online
1: Je geheugen kan mogelijk gaar zijn. Test dit met "Memtest" Zoek hiernaar op google. Vervolgens brand je een bootable cd en kan je je geheugen testen. :)
2: Je hebt ook nogal een el-cheapo voeding voor een vrij zwaar systeem. Dat kan ook nog een probleem vormen.

• Tony
Ik heb het ook met een andere voeding!

• Satch
  • Niet online
DutchGamer schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:59:
Ik heb het ook met een andere voeding!
Als die andere voeding ook el-cheapo is maakt het ook geen drol uit he. Beetje precieser a.u.b :P
Omschrijf dat chrashen trouwens eens...
Is het een blauw scherm met allerlei codes? Gewoon een freeze? Een reboot?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
DutchGamer schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:35:
k heb geen geheugen controller.. en ik had t al toen het geheugen nieuw was..
Beetje offtopic, maar je hebt toch echt een geheugencontroller! Zonder kun je het geheugen namelijk niet eens aanspreken :Y) . De geheugencontroller zit in jou geval in de processor.

Misschien dat je eens ander (merk) geheugen kan proberen, van Kingston, TwinMos, TakeMS. Geheugencontrollers zijn nogal eens kieskeurig als het op merk en type geheugen aankomt!

[ Voor 27% gewijzigd door Borizz op 02-09-2005 22:00 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Tony
Metal schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:54:
[...]

Als die andere voeding ook el-cheapo is maakt het ook geen drol uit he. Beetje precieser a.u.b :P
Omschrijf dat chrashen trouwens eens...
Is het een blauw scherm met allerlei codes? Gewoon een freeze? Een reboot?
K krijg misschien 0,001 seconde een blauw scherm te zien .. het gaat te snel om het te zien..
De pc slaat gewoon helemaal uit en begint met opnieuw opstarten..

Verwijderd

Moet je even uitvinken dat Windows de computer opnieuw opstart bij zo'n BSOD. Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en Herstellingsopties -> Instellingen -> De computer automatisch opnieuw opstarten -> Vinkje weghalen.

Weet niet of je veel zal hebben aan de foutmeldingen van het blauwe scherm, het ligt gewoon aan het geheugen dus je weet al wat het probleem is maargoed.. Probeer iig dus even timings hoger te zetten & voltage iets te verhogen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

De echte memtesten downloaden, branden op cdr, ermee booten en een nachtje laten draaien. Als je dan geen errors ziet, dan is je ram ok en er is veel kans dat je voeding te zwak is.
- www.memtest.org
- www.memtest86.com

De voeding controleer je door spanningen te controleren in belaste toestand en ze mogen niet meer dan 5% afwijken.
Pagina: 1