Toon posts:

Sitecom router met Apple iBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor het antwoorden op mijn vragen.

Ik heb thuis een huiscomputer staan, en ik heb zelf ook een laptop. Mijn laptop heb ik draadloos verbonden met de huiscomputer door middel van een Sitecom netwerkkaart en een Sitecom router.

Nu ben ik van plan om een iBook G4 te kopen. Zoals ik heb begrepen zit hier al de benodigde draadloze netwerkondersteuning en heb ik die netwerkkaart dus niet nodig.

Maar nu vraag ik me dus af of ik de iBook wel verbinding kan laten maken met de Sitecom router, aangezien ik op de Apple-site dingen lees over Airport-Extreme of Airport Express.

Ik ben zelf een leek op het gebied ven computers en ik heb ook geen ervaring met Apple-computers.

Daarom weet ik niet of ik ook zo'n Airport-Extreme of Airport-Express nodig heb en of de iBook zonder problemen verbinding kan maken met de Sitecom router.

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven op mijn vragen.

Alvast Bedankt

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Lijkt mij dat het antwoord ook te vinden is op internet (of zelfs al op GoT)? :?

Maar als je router veder geen afwijkende codering gebruikt ('T is een Sitecom dus zal wel niet :+ ), moet het geen probleem zijn.

Er zijn zat mensen die hun iMac/iBook/PB/PM draadloos gebruiken op wireless-routers van een non-Apple merk;

Verwijderd

In 1999, Apple sparked the wireless revolution with the introduction of AirPort, the first affordable and easy-to-use solution for accessing the Internet without restrictive cables. In 2003, AirPort Extreme took your unwired connection to the next level by harnessing the superfast 802.11g wireless standard for data rates nearly five times those of the 802.11b standard that the original AirPort used and many current wireless networking devices still use. With AirPort Express, Apple continues to advance wireless, delivering the first device to pack wireless networking, audio, printing and bridging capabilities into a single affordable, portable unit.
Edit
http://www.apple.com/airportextreme/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 20:09 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

antonie schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:06:
Lijkt mij dat het antwoord ook te vinden is op internet (of zelfs al op GoT)? :?

Maar als je router veder geen afwijkende codering gebruikt ('T is een Sitecom dus zal wel niet :+ ), moet het geen probleem zijn.

Er zijn zat mensen die hun iMac/iBook/PB/PM draadloos gebruiken op wireless-routers van een non-Apple merk;
hiermee is het antwoord wel gegeven; je hebt niet echt gezocht denk - dan ha je het antwoord al kunnen vinden en had je niet op antwoorden hoeven wachten :)

De protocollen die Apple ondersteunt zijn ruimschoots gedocumenteerd en getest op verschillende hubs en hardware; dat uitzoeken kan nooit veel werk zijn.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Precies, gewoon standaard 802.11b of 802.11g met WEP, WPA, etc...

No production networks were harmed during this posting

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik heb er een jaar over gedaan. En nog niet aan de praat. Smijt die Sitecom-zooi maar in de prullebak

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Ik heb geen idee welke router je hebt, maar bij mij werkt het vlekkeloos.
Een Sitecom WL-025 met een iBook G4 12" en een iBook G3 12".

Netwerkkaart aanzetten, netwerk selecteren, wachtwoord invoeren en gaan!

Er staat hier juist een sitecom router omdat dat de enige was die goed met de sweex kaartjes overweg kan die mijn huisgenoten gebruiken. (zelfs sweex routers werken niet)

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1