Toon posts:

[Adobe Premiere] Can't find timecode during capturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Er heeft zich hier weer eens een probleem opgespeeld. Na uitbundig zoeken moet ik toch jullie hulp inschakelen. Allereerst het doel:

- capturen van video en geluid op harde schijf dmv firewire verbinding

hardware:

- amd 64x2 3800+
- asus a8n-e
- sweex firewire PCI
- 2x1024Gb Kingston
- asus ati700xpro
- overige hardware doet er niet veel toe

-canon MVX300

software:

- windows xp professional 64 bit edition
- adobe premier pro 7.0

probleem: premiere pro start op, ik ga naar het venster caputure (f5). Druk op record en druk op play. Bandje begint te lopen en na een aantal seconde krijg ik deze foutmelding "Can't find timecode during capturing".

Ik heb bij opname al Pal ingesteld, ook staat er bij device canon ingesteld, maar helaas staat de mvx300 er nog niet bij, dus daar staat dan gewoon generic. Bij time code staat non-frame dropping (dit kan je verder ook neit veranderen want er is maar 1 optie bij Pal, bij NTSC 2). Voor de duidelijkheid met NTSC werkt het ook niet.

Verder ben ik redelijk nieuw in de beschreven technieken en methoden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb verder al getracht om een ander programma te proberen, namelijk: Pinnacle studio 9, maar dit kreeg ik niet geinstalleerd vanwege de amd 64. Dit wordt niet ondersteudn :(. Alvast super bedankt!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Niet dat ik een oplossing heb voor je, maar ik krijg die error ook bij premiere. De capture is verder gewoon goed bij mij.

(Sony cam, even geen model nummer in de buurt).

Jouw capture stopt er mee of loopt die ook gewoon door?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Nope hij stopt er dus helemaal mee, ik kan ook niet verder gaan met capturen. Dus daarom is het ook zo'n probleem. Maar als ik jouw hoor ligt het dus niet aan de software?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Nou ja, ik heb er verder nooit echt aandacht aangeschonken, omdat mijn captures verder altijd goed waren.

Daarbij moet ik zeggen dat ik Premiere pro 1.5 gebruik. Grote kans dat er in die versie verbeterde capture software zit.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
niet direct als flame bedoeld, maar een sweex firewire kaart... dan vraag je om problemen :) Dus in eerste instantie: probeer een ander firewire kaartje.

Dan heb je de volgende (mogelijke) oplossingen: als je bij het capture scherm op settings drukt, en dan bij device control 'none' selecteert, dat kan een oplossing zijn.
Ik heb hetzelfde ook een keer gehad, en toen was de boosdoener een bepaalde codec. Was volgens mij zo'n codec-pack van Nimo. Deinstalleren en weg was probleem...

Probeer eerst dat maar, lukt het niet, dan horen we het wel weer :)

Verwijderd

Topicstarter
1.5?

10.5 bedoel je neem ik aan?

• -krekel-
10.5 is nog niet uit :) premiere pro (1.0) is eigenlijk premiere 7.0, en premiere pro 1.5 is dus een versie hoger (7.5 ofzo?)

Verwijderd

Topicstarter
@Krekel, nu zeg je me volgnes mij wat? Ik heb alleen nog geen aparte codecs (pakketten) geinstalleerd. Is dit wel dan nog vereist? Volgens mij worden de benodigde codecs met het programma mee geinstalleerd? En de rest zit bij de windows installatie en bijvoorbeeld divx heb je toch niet nodig.

Verder ja ik weet dat sweex niet creme de la creme is, maar dit kan toch geen problemen opleveren voor alleen de overdracht van data? Moet toch gewoon goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Humm, ik gebruik normaliter premiere 7, maar die kan ik dus niet installeren op dit x64 systeem. Zal die 1.5 dan wel kunnen? Volgens mij ook niet. MIsschien kan dit pakket de uitkomst bieden? Of zijn er nog andere mogelijkheden.

• -krekel-
opzich heb je geen andere codecs nodig idd. Maar ik had toen die codec-pack geinstalleerd voor m'n divx-jes enzo, en die codecs kun je dus ook in premiere gebruiken. In principe zitten in premiere alle codecs die je nodig hebt, maar mocht je een bestand meteen naar divx, xvid, of weet ik wat voor codec willen renderen, dan moet je die codec dus installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke dat snap ik. Ik probeer nu nog aan premiere pro 1.5 te komen, hopelijk is hiermee het probleem opgelost. Ik houd jullie op de hoogte. Heb je in de tussen tijd nog andere oplossingen die ik kan proberen zeg het me dan even. Bedankt.

• -krekel-
ik zou denk ik sowieso even wachten met de overstap naar een winXP64 systeem. De meeste drivers zijn net van hun beta stadium af, dat wil dus zeggen dat die dingen (meestal) goed werken. Maar compatabiliteit laat soms nog te wensen over, en last but not least: stabiliteit.

Premiere pro 1.5 heeft is wat bug vrijer, dus dat is wel een aanrader. Er zitten verder geen noemenswaardige verschillen in als je het vergelijkt met premiere pro 1.0. Dit soort 'rare' problemen kunnen in premiere pro 1.5 opgelost zijn, hoewel ik dat met die codec-pack dus ook had met 1.5. Ik heb die fout wel vaker gehad, en moet zeggen dat ik hem een stuk minder vaak heb (eigenlijk nooit :p) in 1.5 dan in 1.0.

Verwijderd

1.5 is een stuk beter, maaruh beide zijn zowieso niet gemaakt voor / getest met: xp64
je hoeft dan ook niet te verwachten dat het goed werkt.

desalniettemin: http://www.3dvelocity.com...ibility/win64softlist.htm
geeft aan dat 'it works'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 20:37 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Ik ben bang dat de doorvooer van jouw sweex kaartje niet voldoende is. Het is net zoiets namelijk als het skippen van frames bij te trage hdd's.
Of de kabel is niet van voldoende kwaliteit.
Of je moet even je drivers updaten. ik bedoel win32 en sweex is al geen pretje laat staan met win64
Zijn er geen irq's gedeeld met die sweex?

[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 02-09-2005 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
shit zooi, ik waardeer jullie help, maar hoop toch niet dat het aan het kaartje ligt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit kaartje niet voldoende zou werken terwijl het alleen voor dit doeleinde is gemaakt. De kabel die zat erbij moet dus ook capabel zijn. Verder zijn er geen nieuwere drivers oid voor deze kaart. Dus...ik wacht nog even op de nieuwere software van adobe, hopelijk lukt het daarmee wel anders moet ik maar even 32bits ernaast gaan installeren.

Verwijderd

Behoorlijk oftopic, maar ik meen me te herrinneren dat ik premiere pro 7 had, dus niet alleen 7 of pro 1.0 ofzo ... :?

Verwijderd

Topicstarter
humm, het is premiere 7 en premiere pro 1.5

Maar goed, nu dus 1.5 geinstalleerd en nu krijg ik unknow recorder error bij het opnemen. Ik denk dat ik vandaag helaas toch even met windows 32 bit moet gaan proberen.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 08:38

Nietzman

Woei!

Errrm.

Iedereen zit nu wel moeilijk te doen met drivers en dergelijke, maar is het tijdcode spoor van het tapeje niet gewoon aan gort?

Verwijderd

Werk je via batchcapture? Dit werkt namelijk niet goed met de eerste paar seconden van je tape.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:08:
Behoorlijk oftopic, maar ik meen me te herrinneren dat ik premiere pro 7 had, dus niet alleen 7 of pro 1.0 ofzo ... :?
Dan heb je een illegale versie, pro 7 is een illegale release van pro 1.0 of 1.5
Nietzman schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:12:
Errrm.

Iedereen zit nu wel moeilijk te doen met drivers en dergelijke, maar is het tijdcode spoor van het tapeje niet gewoon aan gort?
Inderdaad, heb je het al geprobeerd met een ander tapeje en wat is daarvan het resultaat?

Daarnaast kan het kloppen dat premiere moeite heeft met de eerste paar seconden van het tapeje. Probeer eens wat heen en weer te spoelen, en kijk of je bovenin je premiere venster de juiste tijd doorkrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm,

Sorry batchcapture, heb nog geen idee wat dat inhoudt, of dat ik dat in en uit kan schakelen? Ik ga vanmiddag daar even naar zoeken.

Uhm, dat het tapeje aan gort is, tenminste de tijdlijn, lijkt me sterk. Het is het eerste tapeje en moet dus wel intact zijn. Ik zal wel evenproberen hem wat door te spoelen, alhoewel ik sterk het idee heb dat dit geen verschil uitmaakt. Maar bedankt, houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Batch capture gebruik je als je een bepaalde tijd selecteert om te capturen.

Verwijderd

En wat als je nu met een ander programma gaat capturen?? Ik heb ook ooit eens zo'n probleem gehad met premiere en ben sinds ik ook regelmatig een paar gedropte frames had in premiere overgestapt op Scenalyzer. Werkt prima en de gecapturede AVI's geoon importeren in Premiere en editten maar.

Verwijderd

Topicstarter
@sithspawn, bedankt voor je tip. Ik wilde dus graag ook een ander programma proberen, maar was enigzins beperkt door de x64 systeem. Ik ga in ieder geval wel die scenalyzezr proberen, beadnkt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Oke voor als dit topic ooit eens opgerateld wordt via de 'search'

Probleem was niet verholpen door x32 prof te installeren. Echter bleek dat Premiere Pro (7 of 1.5) beiden niet werkten icm de Canon MVX300 en daardoor ontstond de foutmelding.

Het programma scenalyzer gaf gelukkig wel het beoogde resultaat. Het simpelweg caputeren van het beeld naar HD.

Nu gebruik ik Pinnacle Studio, en ook dit werrkt perfect. Helaas werkte de software van Adobe dus niet in mijn geval.

Bedankt.
Pagina: 1