Sinds een paar weken kan ik niet meer op mijn router komen (via IP 192.168.2.1 in IE), het IP adress is veranderd naar 10.0.0.150 in het status scherm, even een afbeelding van de situatie:

Zoals je ziet is dat IP adress dus veranderd, en ik weet bijna wel zeker dat het daar aan ligt. Zou ik iets kunnen doen om het ip adress te laten veranderen?
Ik heb de weken ervoor een beetje met mijn modem zitten "kutten", beetje instellingen zitten veranderen voor azureus en opties aan -en uitvinken
, moet natuurlijk wel weten wat die opties doen hè
. Maargoed, ik denk dus dat het daar aan ligt
.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
PC 1: Windows XP SP2 (verbonden met ethernet draadje)
PC 2: Windows XP SP2 (verbonden dmv WLAN kaartje, asus)
Router: SMC wireless barricade G (54 Mbps 802.11g)
Modem: Thomson Speedtouch 510
Even voor de duidelijkheid, ik kan gewoon met alle pc's op internet, zowel de draadloos verbonden als de "ethernet" verbonden pc. Ik kan alleen niet de router pagina openen.
Update om 23:00:
Even een snelle update
, ik kan nu bij de router
, het was inderdaad een fout van 2x DHCP.
Nu heb ik een ander probleem, ik kan namelijk niet meer op internet als de router staat aangesloten
.
Ik heb een paar screens gemaakt van de situatie, sorry dat het .bmp is maar ik moest ze even snel maken en opslaan, dat zijn nu gifjes. De URL: www.cs-aspire.com/max
Weet er iemand hoe ik dat moet instellen?
En de kabels zitten volgens mij goed
, zo werkte het voordat ik met mijn modem had zitten rotzooien ook ;):
telefoonlijn->splitter->modem->router->pc internet werkt niet
telefoonlijn->splitter->modem->pc internet werkt wel
Nu moet ik dus in de router veranderen, daarvoor heb ik de screens dus gemaakt want ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen
Zoals je ziet is dat IP adress dus veranderd, en ik weet bijna wel zeker dat het daar aan ligt. Zou ik iets kunnen doen om het ip adress te laten veranderen?
Ik heb de weken ervoor een beetje met mijn modem zitten "kutten", beetje instellingen zitten veranderen voor azureus en opties aan -en uitvinken
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Router gereset
- stroom van de router af
- alle kabels overal uitgetrokken
- incl. stroom
PC 1: Windows XP SP2 (verbonden met ethernet draadje)
PC 2: Windows XP SP2 (verbonden dmv WLAN kaartje, asus)
Router: SMC wireless barricade G (54 Mbps 802.11g)
Modem: Thomson Speedtouch 510
Even voor de duidelijkheid, ik kan gewoon met alle pc's op internet, zowel de draadloos verbonden als de "ethernet" verbonden pc. Ik kan alleen niet de router pagina openen.
offtopic:
Ik probeer dus in de router te komen en niet in de modem (10.0.0.138), alvast bedankt voor de reacties
Ik probeer dus in de router te komen en niet in de modem (10.0.0.138), alvast bedankt voor de reacties
Update om 23:00:
offtopic:
Bedankt voor de aandacht aan mijn probleem
, de update:
Bedankt voor de aandacht aan mijn probleem
Even een snelle update
Nu heb ik een ander probleem, ik kan namelijk niet meer op internet als de router staat aangesloten
Ik heb een paar screens gemaakt van de situatie, sorry dat het .bmp is maar ik moest ze even snel maken en opslaan, dat zijn nu gifjes. De URL: www.cs-aspire.com/max
Weet er iemand hoe ik dat moet instellen?
En de kabels zitten volgens mij goed
telefoonlijn->splitter->modem->router->pc internet werkt niet
telefoonlijn->splitter->modem->pc internet werkt wel
Nu moet ik dus in de router veranderen, daarvoor heb ik de screens dus gemaakt want ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen
[ Voor 37% gewijzigd door Maks op 02-09-2005 23:11 ]