[Systeem] Toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Hallo,

Volgend jaar juni 2006 wil ik super high-end computer kopen. Ik weet dat het nog lang duurt maar ik wil in dit topic alvast alles goed voorbereiden en heb een aantal vragen. Ik lees al het nieuws iedere dag maar het nieuws overspellen krijg ik helemaal niet mee. Ik heb alleen gehoord dat er misschien een nieuwe unreal enige aan gaat komen, 3.0. Het probleem is dat ik eerst 4 maanden naar Azie ga en daarom mijn pc pas later kan kopen

De reden van een nieuwe pc is dat ik me nu echt erger en door mijn configuratie geen spellen speel. Ik gebruik al 5 jaar een brakke CRT, mooi geluid heb ik volgens ook niet echt en mijn pc is nu gewoon weg niet goed. Ik denk ook dat als ik volgend jaar mijn droom pc echt veel verschil zie. Ik hoop dat het topic open kan blijven tot en met 2006 juni en dat ik hier mijn vragen kan stellen, mensen mij tips geven en vooral leesvoer. Volgens mij heb ik al veel gelezen maar ik ben altijd bereid te leren!

Nu heb ik een

2800+ AMD athlon (de goedkope versie)
9600 XT
2 x 256 DDR (dual channel)

Zekers heb net ff met me vader gepraat en de pc gaat volgend jaar zeker door. Ik betaal de helft dus het wordt zeker een dikke pc maar heb nu een aantal vragen. Allereerst ik heb echt al heel veel gelezen en wil daarvoor al GoT bedanken. Ik leer hier nog steeds iedere dag maar over sommige dingen weet ik gewoon “nog” niet zoveel

Ik wil graag de raptor kopen als opstart schijf en gebruiken als primaire schijf. En dan 2 schijven van 500 GB erbij, is dit een slimme construtie? Ik dacht aan de 10.000 rpm zodat het opstarten lekker snel is en een keer veel geheugen lijkt me ook super. Doe het nu al jaren met 50Gb maar dat is echt te weinig en een harde schijf is niet meer zo duur.

Verder wil ik 2 x 1 GB Geheugen, nu ben ik geneigd om gewoon een merk geheugen te kopen die lekker goedkoop is maar hoe zit het eigenlijk met geheugen. Soms is de zelfde hoeveelheid 2 keer zo duur. Dat vind ik vrij veel geld, merk je dus veel van de Mhz in het werkgeheugen? Totaal vind ik 250 euro voor 2 x 1 GB een mooi bedrag.

En mijn laatste vraag, ik kan maar niet kiezen tussen een mooie 19 inch en een 22 inch CRT. Kan je nu nog een mooie CRT kopen, en ik denk nog altijd dat het gamen op een CRT fijner en vooral scherper is.

Trouwens als ik de pc wil, wil ik het goed doen en dus ook een stille pc, warmte vind ik niet zo erg, maar is het moeilijker een zon speciale koeler erop te zetten, Bijvoorbeeld op je videokaart? Als je trouwens alles goed wilt koelen ben je dan ook meer dan 100 euro kwijt? Ik bedoel, je cpu, je videokaart, misschien harde schijven, dan zit je al gauw op 5 koelers.

Qua prijs komt ik trouwens al gauw tegen de 2500 euro, ik wil namelijk nu alles nieuw hebben en goed hebben maar ik heb het er zeker voor over.

Ik hoop dat iemand mijn vragen wil en kan beantwoorden.

Ik zat te denken aan deze bedragen

Kast 100
Moederbord 150
CRT 21 of TFT 19inch 300+
Proccesor 500
Videokaart 500/600
Geheugen 250, 2 x 1 GB zou mooi zijn als je het merkt he.
Harde schijf 300+
DVD 50
Boxen 100
Geluidskaart 50
Koeling 75

Totaal ongeveer 2375

Nu vind ik 2500 een mooi bedrag maar ik wil ongeveer tot maximaal 3000 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Over 4 maanden zie de PC-wereld er weer anders uit dus je op dit moment gaan oriënteren heeft totaal geen enkele zin.

Een opmerking nog, hoe meer koelers, te meer herrie. Ik heb er vandaag weer 4 Papstfans uitgesloopt en het scheelt nauwelijks in de temps maar wel in het lawaai.

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 02-09-2005 18:56 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over je schijf-configuratie? waarom geen 2 raptors in raid 0 hangen, en dan voor je data 4 keer 300 in Raid 5
trouwes, nu kijken voor een superhighendsysteem voor over enkele maanden... tegen dan is wat nu superhighend is gewoon highend. kijk dan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik weet wel dat het inhoudelijk niet echt kan, maar speculaties en mijn vragen over de TFT/CRT wil ik ook hier stellen. De eerste tip is nu al binnen. Het zou ook mooi zijn als ik hier veel leer in dit topic.

Ik weet wel dat het erg ver is maar ik lees nu ook al veel over de R520 en de R800 in 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:55:
over je schijf-configuratie? waarom geen 2 raptors in raid 0 hangen, en dan voor je data 4 keer 300 in Raid 5
trouwes, nu kijken voor een superhighendsysteem voor over enkele maanden... tegen dan is wat nu superhighend is gewoon highend. kijk dan verder
Dat is wel erg veel geld, en wat moet ik met 1300 GB, wel leuk maar te duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik kan me ergens wel voostellen dat je van te voren zeker wil weten dat een een tof systeem hebt, helemaal als je er zoveel centen in gaat stoppen. Qua prijs kwaliteit verhouding heeft dat alleen helemaal geen zin, omdat je nooit weet wat er over een maand of 4 gaat gebeuren. Misschien hoop je op deze manier wat handige tips te krijgen over zaken waar je nog niet zo bekend mee bent, of waar je weinig over kan lezen. Maar dat is vrijwel onmogelijk omdat niemand weet wat jij weet en wat jij wil weten. Of spaar anders nog een jaartje door en koop een alienware, dan weet je zeker dat je goed zit ^_^

[ Voor 10% gewijzigd door Pkunk op 02-09-2005 19:06 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij 2*500 gig schijven steekt, zou het me verwonderen dat je voor die prijs niet 4*300 kunt krijgen. Raid 5 is misschien niet het handigste als er eventueel schijf uitvalt, anders steek je ze in Raid0+1 configs. Schiet er nog 2*300 over, maar ben je wel 100% zeker van databeveiliging, en je hebt snelheidswinst. (in hoeverre Sata schijven in raid op kunnen tegen een enkele raptor weet ik niet, maar ik denk dat ze toch niet zoveel zullen moeten onderdoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Timlog schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:05:
Ik kan me ergens wel voostellen dat je van te voren zeker wil weten dat een een tof systeem hebt, helemaal als je er zoveel centen in gaat stoppen. Qua prijs kwaliteit verhouding heeft dat alleen helemaal geen zin, omdat je nooit weet wat er over een maand of 4 gaat gebeuren. Misschien hoop je op deze manier wat handige tips te krijgen over zaken waar je nog niet zo bekend mee bent, of waar je weinig over kan lezen. Maar dat is vrijwel onmogelijk omdat niemand weet wat jij weet en wat jij wil weten. Of spaar anders nog een jaartje door en koop een alienware, dan weet je zeker dat je goed zit ^_^
Idd, zo denk ik erover. Nou de vragen die ik stel zou je misschien kunnen helpen beantwoorden.

Alleen een alienware zou ik nooit willen, het voorbereiden zoals dit is al super leuk. Heb echt veel gelezen de laatste tijd maar ik kom maar niet uit of ik nou een TFT of CRT moet nemen.

Ik wil een grootte resolutie hebben en gamen is de hoogste prioriteit.

Maar een volgende punt is weer

Game is nu single core

Meerdere applicaties dual core maar ik draai altijd veel applicaties tegelijk en game veel. Heb soms wel 15 vensters open, altijd muziek en wat standaards programma's open.

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 02-09-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:07:
als jij 2*500 gig schijven steekt, zou het me verwonderen dat je voor die prijs niet 4*300 kunt krijgen. Raid 5 is misschien niet het handigste als er eventueel schijf uitvalt, anders steek je ze in Raid0+1 configs. Schiet er nog 2*300 over, maar ben je wel 100% zeker van databeveiliging, en je hebt snelheidswinst. (in hoeverre Sata schijven in raid op kunnen tegen een enkele raptor weet ik niet, maar ik denk dat ze toch niet zoveel zullen moeten onderdoen)
Hmm maar volgens mij is raid best moeilijk, ik heb het een keer geprobeerd te installeren maar het lukte niet. Ik denk ook wel dat het beter is om 4 x 300 te doen. Eigenlijk wil ik maximaal 400 euro besteden aan schijven maar ik hoop dat het volgend jaar weer iets goedkoper is. Die raptor komt er zeker en wil toch wel minimaal 500 GB hebben. 1 TB zou super zijn maar ja hoe duur is dat volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe zit het eigenlijk met waterkoeling, dat is zeker heel duur en heel moeilijk te installeren? Moet je dat bijhouden? Wil namelijk nu een keer die niet zoveel geluid maakt en cool blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Over een monitor kan ik je vertellen dat ik net een samsung 930BF heb gekocht. Da's een 19"TFT. Ik game redelijk veel en ik vind het er allemaal super uitzien. Je kan wat muggeziften over dat het zwart niet zwart is, maar daar zou je de topics op na moeten lezen. Ik vind een TFT met name prettig omdat het erg scherp beeld is en het een hoop ruimte bespaart op je bureau. En het ziet er natuurlijk leuk uit ;)
Maar ook hierbij is het verhaal, verdiep je er zelf even in, er is zoveel keuze mogelijk. Er zitten ook weer superschermen aan te komen e.d. Maar dat zijn dingen die allemaal in de topics zelf staan.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie crt's ? yessss...
ik heb m zelf ook.. mijn buro is groot zat... en ik hoef niet bepaald vaak de monitor te verplaatsen.

super apparaat!!!

pricewatch: Iiyama Vision Master Pro 514 HM204DT 22"

Als je hem goed neerzet,.. en je gaat er recht voorzitten.... lijkt ie ook plat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik heb weer een aantal vragen.

Net las ik het nieuwe krantje van de mycom en daar stonden een aantal TFT schermen in van 17 en 19 inch.
Nu was allebei de resolutie 1280 * 1024. Ik dacht altijd hoe hoger je met de inch gaat hoe hoger de resolutie. Maar dat is niet bij TFT het geval. Is het ook waar dat je bij de goedkopere 19inch schermen alleen 16bit kleuren hebt?

Kan iemand mij het nut van raid 0, 1 en raid 5 vertellen. Ik weet dat het veiliger is ook sneller las ik, hoe zit dit precies.

Hebben er mensen nog persoonlijke ervaring met raid?

Waterkoeling is vrij duur maar waarom wordt er zo nodig gekoeld voor een paar procent winst qua prestaties. Hoe duur is een waterkoel setje? Het lijkt mij heel mooi maar ik denk dat het te duur is.

En als laatste, waarbij moet je letten als je een 5.1 set wilt kopen en een goeie geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 03-09-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:53:
Kan iemand mij het nut van raid 0, 1 en raid 5 vertellen. Ik weet dat het veiliger is ook sneller las ik, hoe zit dit precies..
Raid 0 = stripping: sneller maar minder veilig
Raid 1 = mirroring: even snel en veilig (2 hd's moeten al tegelijk kapot gaan om je data kwijt te spelen)
Raid 5 = (denk ik:)iets van een combinatie: snel en veilig, een soort van stripping waarbij op een extra hd, nog gegevens worden bijgehouden zodat als er een de geest geeft, de data nog gerecovered kan worden... Maar ga daarvoor maar een in het RAID FAQ zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik heb weer een aantal vragen.

Net las ik het nieuwe krantje van de mycom en daar stonden een aantal TFT schermen in van 17 en 19 inch.
Nu was allebei de resolutie 1280 * 1024. Ik dacht altijd hoe hoger je met de inch gaat hoe hoger de resolutie. Maar dat is niet bij TFT het geval. Is het ook waar dat je bij de goedkopere 19inch schermen alleen 16bit kleuren hebt?

Hebben er mensen nog persoonlijke ervaring met raid?

Waterkoeling is vrij duur maar waarom wordt er zo nodig gekoeld voor een paar procent winst qua prestaties. Hoe duur is een waterkoel setje? Het lijkt mij heel mooi maar ik denk dat het te duur is.

En als laatste, waarbij moet je letten als je een 5.1 set wilt kopen en een goeie geluidskaart.

Nog andere mensen die antwoord hebben op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kom kom, iets meer zelfonderzoek mag ook wel. Een paar simpele vragen is geen probleem, maar dingen als raid ervaringen zijn echt gemakkelijk te vinden. CSL is geen dumpplaats voor al je problemen; je moet wel zelf wat zelfonderzoek doen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.