Telenet verbinding traag op schoon geinstalleerde machine

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Na 2 jaar zonder firewall/virrusscan/spywarescan te hebben gedraaid, bracht een vriendin van me haar pc naar me, met de vraag of ik er eens wou naar zien. (Hier moet ik geen tekeningetje bijmaken zeker?)
Ik heb dus de belangrijke data overgezet, hdd gepartitioneerd, nieuwe install van xphome erop, beetje tweaken en beveiligen enzo. Vervolgens Internet geinstalleerd, telenet. Nu is het zo, dat er wel een verbinding is, pingen werkt, traceroute ook. Surfen heel af en toe, en als het al werkt, enorm traag. Msn, hetzelfde liedje. Spyware gescand met recente versies van spysweeper, spybot en adaware, virussen met antivir. Firewall volledig afgesloten, niets werkt. De helpdesk van Telenet weet ook niet waaran het kan liggen, en ik weet me dus even geen raad. iemand die een idee heeft?

Edit: specs
Fujitsu-siemens pc
Athlon xp 2600+
256MB ram
Via netwerkkaartje

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 02-09-2005 18:40 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
ik zit zelf ook bij telenet en heb vaker meegemaakt dat ik over mijn datalimiet heen zat en dan zat ik uren te kloten.. bellen naar telenet vragen of er iets was zonder resultaat.
maar bleek t dus uiteindelijk toch datalimiet te zijn, even doublechecken dus.

misschien even netlimiter installeren om te checken of er niks op de achtergrond van je netwerkverkeer snoept (www.netlimiter.com)

• Teun_2
Onmogelijk, de pc was al meer dan een maand niet meer online geweest, bovendien zou je dan gewoon verbinding aan telefoonsnelheid moeten hebben. Die netlimiter ga ik uitproberen, nog niet aan gedacht, thx.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

titelfix op verzoek

• Teun_2
schopje

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en als je er eens een andere netwerk kaartje aan hangt?

* SMSfreakie heeft al menig VIA based netwerk kaartje zien overleiden :'(

404 Signature not found

Verwijderd

staat netwerk kaart duplex settings o.k. ?

force het zaakje anders eens 10mb half duplex

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31
Hoe zit het met de kleurcode van jou netwerkkabel?

• Teun_2
Netwerkkabel heb ik niet nagekeken, is dezelfde, die duplexinstellingen zal ik eens nakijken, hoewel die normaal wel goed zouden moeten staan. Ander netwerkkaartje zal ik ook eens proberen. Bedankt alvast
Pagina: 1