Toon posts:

Welke laptop past het best?"herkansing"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag ik ben opzoek naar een laptop voor school en aangezien ik ook op kamers ga wonen en dus geen desktop kwijt kan wil ik de laptop tevens voor gamen gebruiken. ik heb de volgende eisen:

- het volgende software wordt gebruikt door school: Office Pro, Msproject 2003, MSvisual Studio.net, Autocad 2002, Inventor 9, Matlab r14, Adobe photoshop.
- Ik wil games kunnen spelen die in de toekomst uitkomen (dus zo sterk/snel mogelijke grafische kaart voor mijn budget)
- Draadloos netwerk (liefst intern)
- dvdbrander
- rond (liefst niet boven) de 2000 eurie
- opzich is de bat. duur niet zo erg van belang
- +/- 60 gig groot

ik ben totaal niet op de hoogt wat er in laptop lang gebeurd. en heb wel bij dell en zo gekeken maar wordt er niet echt wijzer uit.

ik zag wel de Inspiron XPS X-treme van Dell maar die ligt iets boven het budget. en er zit een hoop troep bij (software) die ik niet gebruikt en liefst ook niet op de laptop geinstalleert wil hebben lukt dit of zit er een image op? ik heb dus het liefst een laptop met alleen winxp er op.en tevens weet ik ook niet of de wifi kaart intern is.
de Dell Inspiron 9300 X-treme ligt wel binnen budget met:
Intel ®Pentium ®M Processor 750
1024 mb
256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card
60 gig
alleen weer de vraag over software en die wifi kaart.
weet ook niet wat slimmer is een snellere cpu en minder geheugen of anders om.
hopelijk is dit voldoende info. ik hoop dat jullie me met deze informatie op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste zijn laptops niet gemaakt om 'de nieuwste' spelen te spelen. Dus zie daar aub vanaf...
Ik heb zelf een ibm t42, toppie ding, maar dan wel via school gekocht... Zijn ook niet gekoop..

Ik heb zelf 768mb geheugen, en ik doe ook photoshop en allemaal van die gein, dat draait perfect. Dus voor een 1gb hoef je geen extra geld te geven...

Vriende van me hadden een Fujitsu, die raar ik je alvast af. Veel problemen. En een ander heeft een Acer, leuk ding, en snel. Maar ja, je zal er geen FEAR op kunnen spelen, dat kun je wel vergeten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:11:
Ten eerste zijn laptops niet gemaakt om 'de nieuwste' spelen te spelen. Dus zie daar aub vanaf...
Ik heb zelf een ibm t42, toppie ding, maar dan wel via school gekocht... Zijn ook niet gekoop..

Vriende van me hadden een Fujitsu, die raar ik je alvast af. Veel problemen. En een ander heeft een Acer, leuk ding, en snel. Maar ja, je zal er geen FEAR op kunnen spelen, dat kun je wel vergeten :+
Wat een complete BS!!! Ik heb hier een Acer Aspire 1692 met een ATI X700 videokaart en kan alle games spelen! FEAR niet op de hoogste instellingen, maar met middel-instellingen loopt het compleet vloeiend. En deze kost "maar" 1250,- euri.
Voor 2000 euri én games moet je naar de laptops kijken met de Nvidia 6800 GO videokaart. Dat is de beste kaart in laptops tot nu toe. Rond de 2000 euro moet dat zeker lukken :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer heeft de ferrari serie, mooie dingen: acer ferrari 4000
In de pricewatch voor 1800 euro: Acer ferrari 4000 in pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:17:
Acer heeft de ferrari serie, mooie dingen: acer ferrari 4000
In de pricewatch voor 1800 euro: Acer ferrari 4000 in pricewatch
waarop is deze keuze gebaseerd? de prijs? Voor veel minder geld kan je een zelfde soort laptop krijgen. De ferrari is natuurlijk wel leuk om te zien, maar naar mijn mening veels te duur voor wat erin zit.

Belangrijkste is denk ik de videokaart en het scherm (kleurweergave). voor de rest heb je aan een Pentium Mobile 1,6 Ghz of hoger genoeg en in bijna elke laptop kan je de rest van je wensen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik mis een aantal belangrijke zaken waarmee we al meteen veel dingen af kunnen strepen:
  • Wil je een draagbaar apparaat of maakt het gewicht/formaat helemaal niets uit?
  • Wat voor kwaliteit zoek je? Wil je een tank (IBM) of wil je gewoon een laptop hebben?
  • Wat voor schermformaat, en eventueel breedbeeld, zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:36:
Ik mis een aantal belangrijke zaken waarmee we al meteen veel dingen af kunnen strepen:
  • Wil je een draagbaar apparaat of maakt het gewicht/formaat helemaal niets uit?
  • Wat voor kwaliteit zoek je? Wil je een tank (IBM) of wil je gewoon een laptop hebben?
-Het gewicht maakt me niet echt uit.
-met kwaliteit bedoel je of hij tegen een stootje kan? ik ben er van plan voorzichtig mee te doen maar hij moet niet bij het minste kapot gaan.
-Schermformaat maakt mij niet echt uit hoewel het volgens met mij programma's zoals photoshop en autocad geen luxe is een wat groter scherm te hebben, maar ik spreek hier niet uit ervaring dus mischien is een 15" met hoge res voldoende en wat zijn de voordelen van breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga vannmidag naar office center. ik ga iig kijken voor een laptop met een loss gpu (heeft iemand mischien een test lijst met gpu's voor laptop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekeken ik blijf toch naar dell kijken aangezien je daar de laptop kan aanpassen de reden dat ik naar de 9300 kijk aangezien je daar goeie grafische kaart in kan hangen (denk ik teminsten)
de processor heb ik 1 stuk omhoog gegooid of kan ik beter die 83 euro in m'n zak houden en Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) er in houden?
1024 geheugen wou ik hebben dvd branden is altijd handig en garantie is volgens mij ook niet echt handig om op te besparen. want denken jullie van deze config? kan ik hier mee vooruit de komende tijd?
2040euro kost dit:
Inspiron 9300 X-treme (N09935)

Processor:
Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows Besturingssysteem:
NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
LCD scherm:
17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display
Uitgebreide garantie:
Svc Basic 3Y At Home Support 30day online MM Training
Geheugen:
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM
Grafische kaart:
256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven:
60GB (5.400rpm) IDE harde schijf
Optical drives:
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software 22843 [429-11676][429-11197][429-11941] 16
Draadloos netwerk:
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card 22292 [555-10390] 19

denken jullie dat ik teveel betaal dat ik het ergens anders goedkoper kan krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik jou was zal ik ook nog ff naar een Fujitsu-Siemens Amilo 3438G kijken. Bij de mediamarkt kan je ze bekijken. Degene die bij mij als signature staat is 1899. Ze hebben er4 ook eentje van 1699, dat is geloof ik er eentje met 1GB en 2*60GB en P-m 740. Er zijn ook nog goedkopere versies met 512 en 1*60, maar in die richting zit je volgens mij niet te kijken.

Voordeel tov Dell:
- stuk goedkoper (paar honderd euro)
- je kan 'm bekijken in de winkel en meenemen indien op voorraad ipv bestellen
- scherm is volgens mij beter. (geen ghosting en witte vlakken)(Ik heb er naar mijn weten geen last van en heb het ook nog nergens gezien)
- er staan standaard een paar proggie's op, maar na een schone installatie (meegeleverd) hoef je alleen nog ff je graka drivers, modem, lan en wlan te installeren en heb je een hele schone windows. (Drivers kan je op de site vinden).

Nadelen tov Dell:
- op Duitse fora zijn toch aardig wat mensen met problemen. (ik heb geen problemen). Kan komen doordat zij de eerste generatie hebben en ik een latere. Maar veel mensen waar het goed werkt hoor je natuurlijk niet.
- je kan je lappie op de site zelf samenstellen (in beperkte mate)
- veel meer mensen die 'm hebben en die je dus kunnen helpen indien dat nodig mocht zijn.

Extra:
- Nieuwste generatie centrino's met DDR2 Dual @ 533mhz (dit in tegenstelling tot de vermelde 400 in de onderstaande link.
- Ik heb mijn lappie nu bijna 2 mnd en geen dode (sub)pixels gevonden.
Check: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1037322/0

[ Voor 68% gewijzigd door svdvlist2 op 03-09-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net bij media markt gekocht :D ben heel tevreden tot nu toe meteen verzekering voor diefstal morsen etc. genomen. het is trouwens de 1024mb versie en 2x 60 gig :D spellen nog niet gedaan. en de afstandsbediening met media center is een leuk hebbe ding er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:37:
Ik heb hem net bij media markt gekocht :D ben heel tevreden tot nu toe meteen verzekering voor diefstal morsen etc. genomen. het is trouwens de 1024mb versie en 2x 60 gig :D spellen nog niet gedaan. en de afstandsbediening met media center is een leuk hebbe ding er bij
Dit hoort meer in het andere topic. Maar wat heb je voor die verzekering betaalt?
Je kan in winamp en powerpoint ook de afstandsbediening gebruiken!! In winamp moet je als hij niet standaard werkt ff global hotkeys aanzetten.

PS: op de f-s site kan je een nieuwe media center versie vinden die wel goed werkt.http://www.fujitsu-siemen...cation.html?LNG=EN&ID=149 ff 3438g selecteren en dan aangeven wat je wilt (alles dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verzekering was 205 euro tegen diefstal maar niet in openbare gebouwen (dus school) of auto iemand bekend of 3438g ook in Crumpler tassen passen die voor de 17" powerbook gemaakt zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:48:
verzekering was 205 euro tegen diefstal maar niet in openbare gebouwen (dus school) of auto iemand bekend of 3438g ook in Crumpler tassen passen die voor de 17" powerbook gemaakt zijn?
uhm, dat soort diefstallen worden toch gewoon gedekt door de inboedelverzekering ? dus naar mij idee is deze garantie bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Magicw00b schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:55:
[...]

uhm, dat soort diefstallen worden toch gewoon gedekt door de inboedelverzekering ? dus naar mij idee is deze garantie bullshit
en ook tegen cola laptops :D oftewel als je iets over je laptop laat vallen. dus niet echt bullshit naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die verzekering die de inboedel dekt dekt dus ook alleen maar de dagwaarde. dit schiet voor laptops niet op. met die van 205 krijg je de nieuwwaarde dus je kan gewoon een nieuwe laptop uitzoeken. dat ik een heel groot verschil tussen inboedel en de "extra" verzekering en dus wat meer de moeite waard dan dat mensen denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

djluc schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:36:
• Wil je een normale 15" laptop dat ongeveer 3kg weegt en in je rugzak past? Of zijn het bakbeesten?
• Moet de laptop MCT-beproefd/certified zijn? Meer info over laptopmerken: rapture in "Laptop school/gaming/films etc."
• zie eerste sterretje.

Zo te zien heeft hij de keuze al gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 05-09-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:02:
die verzekering die de inboedel dekt dekt dus ook alleen maar de dagwaarde. dit schiet voor laptops niet op. met die van 205 krijg je de nieuwwaarde dus je kan gewoon een nieuwe laptop uitzoeken. dat ik een heel groot verschil tussen inboedel en de "extra" verzekering en dus wat meer de moeite waard dan dat mensen denken
Is het niet zo dat dit ligd aan de soort inboedelverzekering je hebt? dus bijvoorbeeld de eerste 3 jaar 100 % van de nieuwwaarde en dan vervolgens 70% 60% en dergelijke. bovendien was er niet bij vermeld dat er ook incidentieele schade vergoed zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt op laptops en andere electronische apparatuur alleen de dagwaarde terug. alleen bij een speciale kostbaarheden verzeekering kan het zijn dat je de nieuwwaarde krijgt. die zijn echter duurder dan de 205 die je nu betaald voor je laptop alleen.
Pagina: 1