[XP Install] Boot.ini niet gevonden. MBR beschadigd?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Een vriend van me had problemen met het installeren van zijn Windows. Hij had namelijk net een heleboel nieuwe onderdelen. Ik dacht: doe ik wel even. Ik ga er dus heen en start van de CD op. Formatteer zijn hardeschijf volledig naar NTFS (had hij ook al meerdere malen gedaan) en kopieer de bestanden. Dan opnieuw opstarten en daar komt de fout: Boot.ini niet gevonden, komt er na een halve minuut op het scherm te staan. Heb ik een diagnostisch programma gedownload van seagate (de nieuwste, de drive is een barracuda IV) en gedraaid. Geeft geen fouten, maar wel rare uitslagen: na formatteren (geen partities aangemaakt) geeft ie aan dat ie 2 partities heeft, in totaal 1TB! Het is mogelijk gekomen toen hij de IDE-kabel verwijderde, terwijl de computer aanstond. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? En is de schijf nog te redden? Hij heeft namelijk nog wel een andere schijf, maar daar staat zeer belangrijke data op en kan dus niet worden geformatteerd. Ik heb zelf nog wel een HDD van 3GB liggen, om evt. te testen, maar is deze hardeschijf verloren? Of is het mogelijk een te zwakke voeding (zie specs)?

AMD 2600+ Barton Core (unlocked, heb handmatig de settings goed gezet. Hij stond eerst op laagste settings, toen werkte het ook niet).
Mobo Asus P7NXxxx geloof ik
1x512 + 1x 256 in Dual Channel (Nforce2 bord)
Seagate 40GB Barracuda IV
160GB unknown (niet aangesloten)
300 watt voeding (merk onbekend, maar slechts 13A op 12V (Loopt de CPU hier ook op de 12V? Want de P4 stekker hoefde niet aangesloten te worden (aansluiting op MB ontbreekt).

[edit]
Eerst had hij de enkele schijf op Slave staan, maar ook op Master zetten maakte geen enkel verschil. De bootorder van de BIOS gaat alle HDD's langs, maar kan niet booten (zit maar één onbootbare HDD in)

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 02-09-2005 18:07 ]

Verwijderd

Je boot van cd, KOPIEERT bestanden naar de harde schijf en kunt er dan niet van booten?
Da's niet zo vreemd denk ik zo!

Als je bestanden naar de hd kunt kopieren is ie waarschijnlijk nog wel goed.
ALs je een install wilt doen, waarom duw je dan niet gewoon de xp cd erin en volg de stappen die de install opgeeft?
Verder is het verstandig om andere harde schijven los te koppelen tijdens het instaleren en de install hd op master te zetten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:08:
Je boot van cd, KOPIEERT bestanden naar de harde schijf en kunt er dan niet van booten?
Da's niet zo vreemd denk ik zo!

Als je bestanden naar de hd kunt kopieren is ie waarschijnlijk nog wel goed.
ALs je een install wilt doen, waarom duw je dan niet gewoon de xp cd erin en volg de stappen die de install opgeeft?
Verder is het verstandig om andere harde schijven los te koppelen tijdens het instaleren en de install hd op master te zetten.
Ik volg dus gewoon de standaard windows-installatie. Die kopieert de bestanden naar de HDD en vervolgens hoor je daar van te kunnen booten, om verder te kunnen installeren. Ook heb ik de 2e HDD uiteraard losgekoppeld. Er staat op in de TS dat de 160GB niet is aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 03-09-2005 10:02 ]