Laptop als TV HD recorder

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
We hebben hier geen videorecorder/hd/dvd recorder, en ik wilde dus een PC daarvoor gebruiken. Ik neem aan dat een AMD64 3000+ en 512MB ram snel genoeg is om realtime in Divx op te nemen. (mn keus zou dan op een Leadtek winfast tv2000 expert vallen) Alleen mn huis is niet helemaal perfect en even een coax kabel van beneden naar mn kamer trekken zit er niet in. Toen dacht ik, waarom niet mn laptop gebruiken? Dan kan ik dat ding snel even verplaatsen. Ik heb dan wel een USB tv kaart nodig.

Laptop heeft een Pentium M1.5 Ghz en 512MB ram, met maar een 4200 rpm harddisk. Is dat voldoende? (met name de HD) Is USB2.0 snel genoeg om op te nemen? Heb al gesearched maar topics zijn al redelijk gedateerd, en ik werd er niet veel wijzer van..

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Waarom direct Divx? Als het in MPG mag kan je een hauppauge USB TV adaptor zijn. voordeel is dat je dan op vrijwel eender welke pc (zelfs met usb1.1) alles kan opnemen. De snelheid van de HD zal in dat geval zeker geen probleem zijn. Ook eender welke CPU voldoet op die manier.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
In principe zou het ook wel in MPEG formaat mogen. Ik was niet van plan om opnames lang te bewaren, dus het zou wel kunnen. Ik neem aan dat een USB kaart niet ondertoet aan een interne kaart?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Als je deze neemt http://www.hauppauge.tv/prod_960.htm zou er op zich geen probleem mogen zijn. Zoals altijd zit het prijsverschil ergens :P