Toon posts:

Plaatsing ISA server in netwerk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een netwerk het beste indelen met een ISA-server (apart), PDC (Exchange + SQL)

Internet ----> modem ----> ISA-server ----> PDC ----> patchkast ----> clients

OF

Internet ----> modem ----> ISA Server ----> patchkast ----> PDC én clients

Ik weet niet precies of het uitmaakt welke optie je kiest. Ik vermoed dat bij de 2de optie iets meer instellingen moeten worden ingestelt.

Ik hoop dat iemand mij hier over meer kan vertellen welke topologie moet gebruiken

Ook nog een andere vraag; De ISA-server, moet ik die lid maken van het domein, of kan ik die gewoon in een werkgroep laten staan..

Hoop snel wat te horen van een ervaren persoon

Verwijderd

PDC? Je gaat nog NT 4 draaien? Verder, Exchange en SQL op 1 box.....Hoeveel gebruikers gaat het hier om? Verder heb je natuurlijk al op http://www.microsoft.com/isaserver/default.mspx en op http://www.isaserver.com gekeken neem ik aan.

Verwijderd

Te weinig info. En met patchkast bedoel je eigenlijk een switch? De interne kaart van de ISA moet je gewoon op de switch plakken en daar de clients server etc ook op. Externe kant van de ISA aan je modem.

ISA kun je in een werkgroep zetten of member server maken. Up to you. Member server lijkt me de beste keuze. Een stuk makkelijker met het toekennen van rechten etc. Mits je dit wilt. Ga je OWA gebruiken? Nogmaals, te weinig info.

No offence, maar ga jij dit allemaal installeren?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 18:56 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:50:
...Internet ----> modem ----> ISA-server ----> PDC ----> patchkast ----> clients
In deze situatie gaat dus al het internet verkeer wat je clients genereren zowel door de ISA server als door je (P)DC
M.i. heeft dat geen toegevoegde waarde en bovendien heeft je (P)DC het al druk genoeg met Exchange en SQL
Internet ----> modem ----> ISA Server ----> patchkast ----> PDC én clients...
Deze optie is beter, dus.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moved PNS > NT plus titel edit
En uiteraard de laatste optie, of ben je een of andere vage ster lan aan het knopen :?

Enfin, volgende keer graag zelf een nette titel bedenken, en meer info en inzet in je topic is ook geen overbodige luxe.

p.s. : Je ISA server lid maken van je domain lijkt me wel zo handig ivm authenticatie he :z ;)

Tijd voor een nieuwe sig..