PCMCIA kabeltjes wat en hoe

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:28
ik kreeg hier een zoot pcmcia kaartjes en wat kabels alleen ik snap er even niks van (as usual :+ )
ik heb een laptop (windows xp erop enzo. ) en 5 pcmcia kaarten. paar daarvan zijn modems en die hoef ik niet, ik zoek gewoon ethernet (netwerkkaartje dus).

nou zie ik hier bijvoorbeeld een Xircom creditcard ethernet 10/100. maar er zitten 2 hele vage uitgangen aan die kaart. wat voor kabels moet je daarvoor gebruiken. het zijn 2 platte dingen...

ik heb hier wel wat kabels liggen maar de meeste zijn met zo'n klein plastic kopje, als ik het goed had zijn die voor modems. ik heb er ook 1 die gaat van klein kopje naar zo'n groot kopje die als het goed is gewoon voor netwerkkaarten enzo is. snap niet wat je met dat ding kan doen, ik deed die kleine in mijn modem in laptop en ander in router maja dat werkt niet :+

ik snap dus echt niet wat in wat moet. ik heb ook een gold card. daar zit een fax en een 10mb ethernet in. maar daar zit weer een ander soort uitgang (ook 2 stuks) maar da niets dikker.

ik dacht dat bij pcmcia kaarten gewoon zo'n utp uitgang inzat zodat je er meteen in kon klikken maar dat werkt dus niet. is het nou het beste om gewoon maar nieuwe kaart te kopen of zijn er ook nog van die kabels te koop?

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

je moet een dongle hebben (klein plat > upt) die zitten altijd bij je kaart als je ze nieuw koopt.
Bij oude kaarten willen mensen nog wel eens de dongles kwijt raken en de pcmia kaartjes zelf nog wel hebben, maar daar kan je idd niets mee.

Kortom: zoek er een goede dongle bij, of koop gewoon een ander 2e hands pcmia kaartje met dongle ofzo.

het zit je niet mee met laptops he? :+

ik heb hier nog wel wat 3com kaartjes + dongles liggen, mail@ profiel.. :p

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 17:44 ]

• YoshiBignose
ah dongle. weer een nieuwe term geleerd :+

ik heb hier idd wel van die platte ijzeren dingen bijgekregen maar die gaan allemaal naar zo'n kleine utp uitgangetje (voor modem dus). en die dingen zijn ook best breed, passen niet in die ethernet kaart...

pfff klote laptops, haat ze nu al :>

Verwijderd

als ze d'r niet in passen dan horen ze er niet bij, dongles verschillen idd nog wel per merk/type kaartje. Dus geen one size fits all ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd wat ^^^ zegt. Ik weet verder niet of die dingen los te koop zijn, maar mijn ervaring in het algemeen met reserveonderdelen is dat het deze altijd alleen via de fabriek te betsellen zijn en dan zo belachelijk duur zijn dat je beter een nieuw product kunt kopen. Lijkt me dat zo'n netwerkkaartje geen uitzondering hierop is...

Je kunt nog een halve dag spenderen om een beurs te bezoeken in de hoop dat ze zoiets 2dehands hebben, maar ik zou gewoon voor 1 of 2 tientjes (wat kost zo'n kaartje tegenwoordig nog?) een nieuwe kopen....

• YoshiBignose
en die kleine modem utp kabeltjes kunnne niet als netwerkkabels gebruikt worden? want ik heb allemaal van die dingen maar geen gewone UTP troep...

pff misschien toch maar overstappen op draadloos :9

edit: ja ok, dacht al, heb nooit zo'n dongle ofzo los gezien in de winkel. zucht wordt maar nieuw kaartje kopen, zie hier zo'n sweex ding voor 13,50 maar heb niet zo'n goede ervaringen daarmee :P

heb je gemailed :)

[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 02-09-2005 17:48 ]

Pagina: 1