[MySQL] BETWEEN en komma seperated floats

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zit met een probleem. Ik heb een al bestaan de database. In die database staan fakturen. Bij deze fakturen horen bedragen welke in de database opgeslagen zijn met komma's (bijv. 20,40). Nou probeer ik hier een search voor te maken, welke bijvoorbeeld alle fakturen met een bedrag tussen de 100 en 250 moet pakken. Nou probeer ik dit door BETWEEN te gebruiken of prijs > 100 AND prijs < 250 maar dit werkt dus niet, ik krijg gewoon geen resultaten terug.

Iemand enig idee heo ik dit makkelijk kan oplossen? Een mogelijkheid is door middel van een aantal UPDATE query's de boel om te zetten naar punten maar het is in princiepe alleen voor de search dus als sorteren op komma's mogelijk is, zou ik dat graag willen horen.

Alvast bedankt.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01
Ik zou toch bedragen in de db zetten in een veld dat daarvoor bedoeld is: een float. Hiermee voorkom je dergelijke problemen, nu en in de toekomst. Dit is een eenmalige update. Goede kans dat dergelijke zoekqueries dan ook sneller gaan, en je DB wordt duidelijker.

• m33p
Je bedoeld punten gebruiken ipv komma's? Op de fakturen worden er namelijk kommas gebruikt, dis is simpel op te lossen door een preg_replace ofzo, maar toendertijd was dit makkelijker. Het betreffende pakket wordt na deze search ook niet meer uitegebreid dus als het sorteren op komma's mogelijk is doe ik het liever zo. Als het echt niet anders kan zal ik de database moeten updaten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt het dus als string in je database staan, alleen maar omdat je dan komma's in plaats van punten hebt? 8)7

Even ervanuitgaande dat je PHP gebruikt: ooit van number_format gehoord? En zoiets bestaat er voor zo'n beetje elke taal. Je zal toch echt floats moeten gaan gebruiken in plaats van varchar om je spul in op te slaan, anders lukt dit je niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• m33p
Yep, achteraf dus krom, toendertijd was het makkelijk :) Er hoefte ook niet gesorteerd te worden of iets dergelijks en zo kon men ok een andere waarde invullen dan een bedrag. Aangezien dit toch niet meer nodig is zal ik aan de hand van bovenstaande reacties toch maar even snel wat schrijven dat de database omzet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
m33p schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:38:
Er hoefte ook niet gesorteerd te worden of iets dergelijks en zo kon men ok een andere waarde invullen dan een bedrag.
Ja, en dat wil je natuurlijk.
Kan je plots een faktuur krijgen met als bedrag 'bliep'.
Aangezien dit toch niet meer nodig is zal ik aan de hand van bovenstaande reacties toch maar even snel wat schrijven dat de database omzet.
Dat zal het beste idee zijn denk ik.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1