Toon posts:

Airport Extreme en HP Officejet G85

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb zonet een Airport Extreme Base Station aangesloten en geconfigureerd, maar een ding lukt me niet, ik probeer een HP Officejet G85 aan te sluiten op de USB poort van de Airport Extreme, maar in de Admin Utility van Apple staat hij niet vermeld. Ook via Bonjour wordt hij niet gevonden. Ik heb ook al geprobeerd om de instellingen van als de printer rechtstreeks via usb op de computer is aangesloten te veranderen en de usb poort te vervangen door een tcp/ip poort, maar ook dat lukt niet.

weet iemand hoe ik die printer aan de praat krijg via de airport extreme?

op de airport extreme zijn een desktop en een laptop, beide winxp aangesloten

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

via google gevonden: Print to an unsupported USB printer on Airport Extreme, misschien heb je er wat aan ...

Verwijderd

Topicstarter
Op de site die je doorgegeven had, staan enkel instructies om via mac osx een niet-compatibele printer te configureren, misschien had je het niet goed gelezen, maar het ging duidelijk over twee Win XP computers.
btw ik had de site al gezien

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Had idd over 't winxp deel heen gelezen :D

Verwijderd

Op die pagina staat ook een URL voor Windows en Airport Extreme:
http://www.macosxhints.co...hp?story=2003072510530643

Heb je hier niets aan?

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:02
ik heb hier een HP G85 die ik heb aangesloten op een traditionele printserver, eerst via USB dit heb ik nooit aan de praat gekregen. Via LPT wel. Lijkt dus dat G85 niet werkt via USB op "printservers", dus misschien ook niet op airport.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

De G85 is een onding :) Ik heb hem hier op het werk ook staan. Zoals borgdaville zegt, met een usb kabel hebben we hem hier op het werk niet aan de praat gekregen onder Windows 2000 en XP. Met LPT gelijk werken....dus ik denk dat het specifiek een printerprobleem is, OS onafhankelijk.

Vorige week trouwens de cartridges vervangen, en blijft maar op het uitlijnen hangen. 100 test blaadjes, maar elke keer geeft ie aan dat het uitgelijnd moet worden. Nu negeren we die melding en hij print gewoon zoals hij het moet doen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:59:
Op die pagina staat ook een URL voor Windows en Airport Extreme:
http://www.macosxhints.co...hp?story=2003072510530643

Heb je hier niets aan?
De eerste stap op die pagina is "Make sure your printer is properly detected", zonder er verder op in te gaan hoe je daar dan voor zorgt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi mooi, zo weet ik dat ik toch niet de enige ben die het probleem heeft. Maar momenteel nog geen oplossing dus. :|
Pagina: 1