[p4 570] Temperatuur van 70 naar 43 graden?

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb net een Pentium 4, 570 (3,8Ghz) geinstalleerd met een Zalman 7700CU 12 Cm fan

Bij het aanzetten van de pc, hield ik in de bios de temperatuur in de gaten en die klom vrij snel naar zo'n 68 - 70 graden, nou prima het is natuurlijk wel een snelle cpu die vrij warm wordt lijkt mij

Eenmaal in Windows XP zet ik het tooltje Asus Probe aan om de temperatuur in de gaten te houden, nog steeds 68 graden zon ongeveer.

Maar een paar minuten later kijk ik weer en staat de temperatuur ineens op 43 graden :?

Intel speed stepping staat niet aan, dus daar zal 't em niet in zitten, maar kan het soms zijn dat de koelpasta nu netjes op z'n plek is gaan zitten en nu optimaal koelt ofzo?
Hoe kan dit anders?

Verwijderd

Waarschijnlijk is het dat. Ook kan het zijn dat: tijdens het opstarten wordt die warm omdat die dan aan het werken is, maar als je hem dan gewoon laat opstaan zonder iets te doen koelt die toch een beetje terug af. Kijk eens of die dat altijd doet, en voel eens hoe warm de heatsink is, en welke koelpasta heb je?

Verwijderd

issie nu constant 43 graden? en was die 70 graden, de eerste keer dattie opstarte? dan kan dit wel het geval zijn.

• Ye Greate'96
Hij is op dit moment 45 graden na ongeveer een half uurtje internetten en klooien met E-mule
Dus het lijkt wel eenmalig te zijn geweest

Misschien toch het "smelten" van de koelpasta :?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Tijdens het uitlezen van de temperatuur in het BIOS wordt de PC warmer dan idle in Windows XP.
Draai eens een benchmark of een burn-in-test om te kijken of de temperatuur dan wel stijgt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb me altijd laten vertellen dat je wanneer je in het bios zit je processor op full load draait:?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:15:
Ik heb me altijd laten vertellen dat je wanneer je in het bios zit je processor op full load draait:?
ah dit vind ik wel een mooie vraag.. is dat echt zo?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Dat klopt. In je bios max je je temp omdat ie op 100% load gezet wordt. ( je halt instructie werkt daar niet)

• Ye Greate'96
Banshee schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:17:
Dat klopt. In je bios max je je temp omdat ie op 100% load gezet wordt. ( je halt instructie werkt daar niet)
Oh, ok
Nou dan vind ik een 3,8 stressed op 70 graden niet het einde van de wereld. Prima dat de idle op 45 ligt!

Draait overigens wel relaxed een 3,8 :)
Pagina: 1