Toon posts:

cpu load met flash design

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb de volgende vraag hoop dat iemand me kan helpen :)

Ik heb een flash movie gemaakt met heel veel bewegende effecten. Maar als ik hem open en dus afspeel dan wordt me cpu load 90%.... en het is een snelle pc ....

Wordt flash niet gewoon afgespeeld als een movie (film ) ?? of berekend me cpu de locatie van alle bewegende dingen ??

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel... (moet een manier vinden dat de movie niet zo veel cpu eet)

Thanks

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

of berekend me cpu de locatie van alle bewegende dingen ??
Yep, helemaal natuurlijk met vector-bewerkingen. Wellicht handig om even te vermelden hoe je die animaties / effecten hebt gemaakt. Gebruik je daar de animatie-mogelijkheden binnen flash voor of zijn ze gescript met AS?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
jeb is wel handig om effe te zeggen ;)

Heb ze gewoon met photoshop gemaakt en dan met de animatie-mogelijkheden van flash

verder geen Action scripting ...

Maar hoe kan je je flash slim maken om er voor te zorgen dat je een lage cpu load krijg ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

- Hoeveel images gebruik je zichtbaar op je scherm?
- Wat voor effecten gebruik je op je plaatjes
- Heb je je plaatjes goed geimporteerd?

Ik dacht een link te hebben met best practice voor Flash animaties, zal ff zoeken voor je :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een paar dingetjes die handig zijn om te weten hierbij.
Transparantie kost _veel_ cpu kracht
En een hoge framerate zorgt ook voor een wat hogere load.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
het zijn best veel plaatjes met veel effecten... maar thanks als je me de link wil geven dan ga ik et wel effe door lezen ;) en moet het wel lukken :D

Weet nu dat het aan het aantal effecten ligt

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:57:
het zijn best veel plaatjes met veel effecten... maar thanks als je me de link wil geven dan ga ik et wel effe door lezen ;) en moet het wel lukken :D

Weet nu dat het aan het aantal effecten ligt
Het ligt ook aan de maat van de effecten, hoe complex de vormen zijn etc. Ik weet niet hoe hoog je je fps hebt staan in Flash maar stel dat je die op 50 hebt gezet dan maak je het je computer ook extra lastig.

De effecten scripten ipv tweenen etc scheelt zowieso enorm veel. Wel wat lastiger. Je gaat wellicht blij zijn met Flash 8, die player gaat erg slim/snel om met dergelijke dingen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt mensen. Weet nu wel ongeveer waar het door komt ... zit veel Transparantie in hahaha
en verder moet ik even kijken naar de fps.... :) en maybe me afbeeldingen wat kleiner maken ;)

thanks
Pagina: 1