Scherm uit, computer aan

Pagina: 1
Acties:

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Weer eens iets anders
Van het volgende probleem heb ik de afgelopen maanden steeds meer last.
Zojuist nog 5 minuten na het opstarten.
De computer blijft aanstaan, maar reageert evengoed verder nergens meer op, de monitor valt in standby.
Ik heb alle standby en slaapinstellingen, zoals die nog nooit hebben aangestaan, nog steeds uitstaan, nog maar eens gecontroleerd ook.
Een harde reset blijft over.
Ik heb wel veel topics gezien over computers die spontaan uitgaan, maar deze blijft aanstaan, maar het signaal naar de monitor valt weg.

Wie o wie?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Misschien brakke videokaart?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Yup, of een brakke monitor, kabel in een knik, oid.

Wat heb je al getest zelf?

Verwijderd

me vader heeft precies het zelfde probleem ,
mijn oplossing daarvoor is monitor uitlaten totdat de pc piept en ook doorstart en daarna de monitor aanzetten

• steef321
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:01:
[...]
Yup, of een brakke monitor, kabel in een knik, oid.

Wat heb je al getest zelf?
Monitor is prima in orde. Die krijgt van de PC na enige tijd een seintje dat het signaal wegvalt en dan gaat ie netjes in de slaapstand, als je de monitor dan uit en weer aanzet, meldt die netjes dat alles werkt, maar er geen signaal is.

Dus videokaart zou nog kunnen, maar dan snap ik niet dat na een herstart alles ALTIJD weer gewoon goed werkt. Overigens geen kabels in de knik, alles keurig netjes aangesloten.

In ons vorige huis, viel soms vier keer per week de stroom uit als de comp aanstond. Zouden die harde stroomnonderbrekingen hun effect op langere termijn soms kunnen hebben oid?
Een andere mogelijkheid is dat deze Medion MD8080XL (http://www.hardware.info/reviews.php?id=435) te heet wordt? Maar daar heeft ie dan pas de laatste tijd last van? Ik hoor wel enige tijd een heel zachtjes hoog snerpend geluidje, dat soms weer langzaam wegebt. Iemand?
Of zelfde ervaring met dit type misschien?

• steef321
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:01:
me vader heeft precies het zelfde probleem ,
mijn oplossing daarvoor is monitor uitlaten totdat de pc piept en ook doorstart en daarna de monitor aanzetten
Het opstarten is hier nooit een probleem, dat gaat vlekkeloos.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb het probleem gehad met een 9800 Pro van Sapphire. De uiteindelijke oplossing bleek voor mij het vervangen van de grafische kaart te zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1